چگونگی واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو معلول/ خانه‌دار‌شدن‌ معلولان‌ با‌ تفاهمی‌ پنج‌جانبه

چگونگی واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو معلول/ خانه‌دار‌شدن‌ معلولان‌ با‌ تفاهمی‌ پنج‌جانبه

ربوبی با اشاره به اجرای طرح مسکن خانوارهای دو معلول در روستاها نیز بیان می‌کند:« به معلولان روستایی 18میلیون کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که از این مبلغ 10 میلیون تومان را بنیاد مستضعفان، 6 میلیون تومان سازمان بهزیستی و 2 میلیون تومان بنیاد مسکن پرداخت می‌کند. در بخش روستایی افراد غالباً زمین دارند و این مبلغ در سه یا چهار قسمت بسته به پیشرفت کارساختمان به آنها پرداخت می‌شود.

اگر در بخش روستایی مددجو فاقد زمین شخصی باشد بنیاد مسکن اگر زمینی داشته باشد به مددجویان تحویل می‌دهد. اگر بخواهیم آماری از واحد‌های تحویل داده شده ارائه کنم باید بگویم تا کنون در حوزه روستایی یک هزارو 962 واحد تحویل دادیم و یک هزارو 873 واحد در دست ساخت داریم. »


وی درپاسخ به اینکه در نشست خبری رئیس سازمان بهزیستی با اصحاب رسانه عنوان شده بود در بخش روستایی این کمک بلاعوض 20 میلیون تومان است، می‌گوید:« در مناطق روستایی 18میلیون تومان کمک بلاعوض است و تا سال گذشته 18 تا 20 میلیون تومان هم وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان ارائه می‌شد اما برای سال جدید مبلغ این وام‌ها به 25 میلیون تومان رسیده است.»


دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کل کشو در پاسخ به آخرین سؤال درمورد تسهیلات مسکن تک معلولان می‌گوید :« در حوزه روستایی اگر فرد‌ دارای معلولیتی پروانه ساخت را به نام خود دریافت کرده باشد می‌تواند از تسهیلات 10 میلیون تومانی سازمان بهره‌مند شود. در حوزه شهری هم برای خانواده‌های تک معلول سقف کمک‌ها برای بازسازی و ساخت مسکن 8 میلیون تومان است که این تفاوت قیمت بین شهری و روستایی برای جذب افراد به مهاجرت معکوس است. اولویت بهزیستی برای پرداخت این تسهیلات به سرپرستان خانواری است که خود دارای معلولیت هستند.»

منبع: ایران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها