عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

حذف ارز دولتی شامل حال بیماران و دانشجویان نمی‎شود/ مسافران تورهای خارجی مدنظر هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارز دولتی برای بیماران و دانشجویان خارج از کشور حذف نخواهد شد.

حذف ارز دولتی شامل حال بیماران و دانشجویان نمی‎شود/ مسافران تورهای خارجی مدنظر هستند

عامرکعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حذف ارز دولتی برای کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند اظهارکرد: باتوجه به اینکه این موضوع هنوز قطعی نشده است و دولت نیز تصمیم قطعی خود را در این باره اعلام نکرده است اعضای کمیسیون اقتصادی در حال بررسی ابعاد آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی موضوع لغو ارز گردشگری برای مسافران تصمیمات خود را در این باره به مردم و مسئولین مربوطه ابلاغ خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درپاسخ به این سوال که آیا ارز دولتی برای دانشجویان خارج از کشور و بیماران نیز حذف خواهد شد گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان خارج از کشور برای طی کردن روند تحصیلی و بیماران برای خرید دارو و بعضا طی کردن روند درمان خود در خارج از کشور به دریافت ارز احتیاج دارند و قطعا حذف ارز دولتی برای آنها امکانپذیر نیست.

کعبی تاکید کرد: تصمیمی که درباره حذف ارز دولتی برای مسافران ایرانی که قصد سفر تفریحی به خارج از کشور را دارند اتخاذ شده و هنوز قطعی نشده است تنها در جهت حمایت از منافع ملی است چرا که در طی سال‎های اخیر مبالغ هنگفتی ارز از کشور در قالب سفرهای گردشگری در کشورهای خارجی خرج شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به وجود جاذبه‎های گردشگری در ایران بدون شک ما باید بسترهای لازم را در جهت عدم خروج ارز در کشور فراهم کنیم لذا اتخاذ تصمیمی چون لغو ارز دولتی برای مسافران تورهای خارجی که تنها قصد گردشگری دارند رویکرد مهمی در جهت حفاظت از منافع ملی و نظام پولی و مالی کشورمان است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رس
    0

    اگه حذف بشه دلار میشه تومن ..15000

  • saeed
    0

    خیلی جالبه ، بجای اینکه دنبال دلیل ترجیح دادن سفرهای با کیفیت خارجی به سفرهای گران و بی کیفیت داخلی ( هتل ، امکانات و ...) باشن ، مسیر سفر رو میخوان ببندن. دوما مگه قفسه اینجا ؟ مگه درآمد ارزی رو که تعداد محدودی x , Y ها خارج میکنن باید میلوین ها نفر دیگه که سالی یبار میخوان نفس بکشن ، بدن ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها