نماینده مردم ایرانشهر در گفت و گو با خبرفوری:

تجمعات امروز مردم مسالمت آمیز بود/مراجعه کردن دختران قربانی تجاوز جنبه پیشگیرانه دارد/نمی‌دانم آمار ۴۱ نفر تاچه حد به واقعیت نزدیک است

نماینده مردم ایرانشهر اعلام کرد: تاکنون فقط ۴ دختر از دخترانی که در این شهر به آنها تجاوز شده است به پزشک قانونی مراجعه کردند.

تجمعات امروز مردم مسالمت آمیز بود/مراجعه کردن دختران قربانی تجاوز جنبه پیشگیرانه دارد/نمی‌دانم آمار ۴۱ نفر تاچه حد به واقعیت نزدیک است

روز جمعه گذشته، امام جمعه شهر ایرانشهر در خطبه های نماز عید فطر اعلام کرد که حدود ۴۱نفر از دختران این شهر قربانی تجاوز شدند، محمد نعیم امینی فرد نماینده این شهر اما در گفت و گو با خبرنگار حوادث خبر فوری اعلام کرد که نمی داند این آمار تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر درباره آخرین آمار متهمین و دستگیر شدگان گفت: یک نفر متهم است، این شخص حدود ۲۴ ساله است، ۴ نفر دیگر هم در این زمینه متهم شناخته شدند و پلیس درحال بررسی و تحقیق و تفحص است.

نماینده مردم ایرانشهر درباره انگیزه این افراد اعلام کرد: انگیزه‌ها هنوز مشخص نیست، حقیقتا سیستم قضایی تمایلی ندارد و لزومی هم ندارد که در این زمینه تا پیش از تحقیقات اولیه اطلاعاتی بدهد.

وی درخصوص علت عدم مراجعه دختران به مجاری قانونی گفت: به هرحال جامعه ایران یک جامعه سنتی است و نه تنها در ایرانشهر بلکه حتی در تهران هم این مساله تجاوز یک تابو است.

امینی فر در ادامه گفت: مراجعه کردن زودهنگام دختران می تواند جنبه پیشگیرانه داشته باشد.

این نماینده درباره تعداد دخترانی که بعد از این اتفاق به پزشک قانونی مراجعه کردند اعلام کرد: ۴ دختر به پزشکی قانونی مراجعه کردند، که در انتهای سن نوجوانی خود هستند.

امینی فر درباره علت ایجاد چنین بحرانی در ایرانشهر بیان کرد: نبود مراکز تفریحی، نبود پلیس متخصص در این زمینه، ریزش بنیادهای فرهنگی و قوام پیدا نکردن بنیادهای مدرن، حاشیه نشینی و وجود فرهنگ های متفاوت در این شهر را می توان از عوامل این حادثه برشمرد.

نماینده مردم ایرانشهر در پایان اشاره ای به تجمعات اعتراضی که مردم در واکنش به تجاوز انجام دادند گفت: این تجمعات مسالمت آمیز بود، مردم درخواست هایی داشتند که ما آنها را مورد توجه قرار می دهیم.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها