ربات آتش نشان در مراحل نهایی آزمایش است

محققان ایتالیایی در انستیتو به طور موفقیت آمیزی نخستین نسخه جدید و ارتقا یافته از روبات انسان نمای WALK-MAN را آزمایش کردند.

ربات آتش نشان در مراحل نهایی آزمایش است

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، پروژه WALK-MAN با بودجه اتحادیه اروپا انجام شده و دانشگاه پیزا در ایتالیا، کالج پلی تکنیک فدرال لوزان در سوییس، انستیستو فناوری کارلز رو در آلمان و دانشگاه کاتولیک دو لوا در بلژیک در آن همکاری داشته اند.

این ربات وارد ساختمان می شود، آتش را می یابد و سپس آن را خاموش می کند. سرربات دارای اسکنر سه بعدی لیزری، میکروفون و دوربین های ویدئو است که تصاویر زنده را برای اپراتور پخش می کند.

به هرحال نسخه جدید WALK-MAN با ۱۸۵ سانتی متر قد و ۱۰۲ کیلوگرم وز از نسخه اصلی ۳۱ کیلوگرم سبک تر است.

این کاهش وزن سبب شده ربات بتواند پاهای خود را سریع تر تکان دهد، بنابراین بهتر می تواند توازن خود را حفظ کند.

همچنین WALK-MAN می تواند با کمک باتری دو ساعت فعالیت کند. یکی دیگر از موارد ارتقا یافته دستان ربات است. در نسخه جدید نسبت اندازه انگشتان و کف دست شباهت بیشتری به انسان یافته است. برای این منظور محرک های جدیدی در بازوها نصب شده است. هر یک از دستان ربات می توان ۱۰ کیلوگرم بار از زمین بلند کند.

این ربات در آزمایش ها توانست به طور موفقیت آمیز در را باز کند و وارد اتاق شود. در مرحله بعد یک شیر را ردیابی کرد و بست تا از نشت گاز جلوگیری کند. همچنین موانع موجود در مسیر را برداشت و با ردیابی آتش آن را خاموش کرد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها