ورق آهن از کجا بخریم؟

قیمت آهن ثابت نبوده و به صورت لحظه ای تغییر می کند. لذا در اختیار داشتن یک مرجع مناسب برای اطلاع از قیمت ها آن هم به صورت لحظه ای امری مهم در مورد استفاده از ورق آهن است.

ورق آهن از کجا بخریم؟

ورق آهن چیست ؟

به ورقی که پایه اصلی و متریال آلیاژ آن از آهن باشد ورق آهن گفته می شود. این محصول در انواع مختلفی به تولید رسیده و بسته به نیاز مشتری و کارایی که دارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع این محصول را می توان به شرح زیر به شمار آورد: ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق رنگی شیروانی و همچنین ورق روغنی.

همانطور که می دانید قیمت آهن ثابت نبوده و به صورت لحظه ای تغییر می کند. لذا در اختیار داشتن یک مرجع مناسب برای اطلاع از قیمت ها آن هم به صورت لحظه ای امری مهم در مورد استفاده از ورق آهن است. اگر به دنبال یک مرجع معتبر برای اطلاع از قیمت ها هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سایت ahanalatiran.ir است. در این سایت می توانید از کلیه قیمت های ورق آهن مطلع شوید و همچنین برای خرید ورق هم اقدام کنید. در ادامه مختصری در مورد انواع مختلف ورق های آهنی صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق سیاه

این نوع از ورق را به کمک پروسه نورد گرم تهیه می کنند. ورق سیاه که از کاربردی ترین و اصلی ترین انواع ورق در بازار مربوط به آهن آلات به شمار می آید و برای نشان دادن سطح کیفی ان از یک ایندکس استفاده می شود که ST نام دارد. برای ورق سیاهی که از نوع معمولی باشد این شاخص بین 33 تا 52 st است. از جمله کاربردهای ورق سیاه می توان به استفاده از آن در خودروسازی، ساخت سازمان ها، سخت لوله و همچنین ساخت تانکر اشاره کرد. اصلی ترین تولید کننده این نوع از ورق آهن را می توان مجتمع فولاد مبارکه به شمار آورد. ورق سیاه می تواند به فرم های رول و یا صفحه های برش خورده یا صفحه فابریک به مشتری عرضه شود.

در مورد ورق گالوانیزه چه می دانید؟

به نوعی از ورق آهن که روی آن را با فلز پوشانده اند ورق گالوانیزه گفته می شود. برای ساخت کانال کولر، شیروانی های مورد استفاده برای لوله های آب و به طور کلی هر کجا که نیاز به ورق آهن داشته باشیم که در برابر آب مقاوم باشد از ورق گالوانیزه استفاده می کنیم. یکی از مهمترین مزیت های این نوع از ورق ها به صرفه بودن قیمت آنها و همچنین پایین آمدن هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری آنهاست. علاوه بر این ورق های گالوانیزه به خوبی در برابر عوامل محیطی، صدمه های مکانیکی و .. مقاوم هستند.

معرفی ورق رنگی

این نوع از ورق آهن را می توان یکی دیگر از ورق های گالوانیزه به شمار آورد که پس از پخت در کوره روی آنها با پوششی از زینک اکساید کاور می کنند. به کمک این پوشش ورق های رنگی می توانند به خوبی در مقابل عامل های بیرونی از خود مقاومت نشان دهند. چرا که در صورت عدم وجود پوشش زینک اکسایدی فلز با احتمال بالایی می تواند دچار زنگ زدگی و اکسید شدگی شود. علاوه بر این، این پوشش کمک می کند ورق در برابر خراشیدگی و باقی ماندن اثر انگشت هم به خوبی از خود مقاومت نشان دهد. سطح بیرونی ورق های رنگی کاملا براق و در عین حال بسیار تمیز و بدون هیچ آلودگی است. در صنایع ساخت و ساز، ساخت لوازم خانگی، صنایع مربوط به فلز و همچنین در صنعت حمل و نقل از آن نوع ورق استفاده می شود. این ورق ها به شکل رول به بازار عرضه شده و در رنگ های صورتی، بنفش، قهوه ای، سفید و قرمز تولید می شود.

ورق رنگی شیروانی چیست؟

نوع دیگر ورق آهن را می توان ورق رنگی شیروانی به شمار آورد که یکی از انواع ورق گالوانیزه بوده و با روی کاور شده است. نحوه رنگ کردن این نوع از ورق مشابه ورق رنگی بوده و تفاوت این نوع ورق با ورق رنگی در فرم هایی است که با آن عرضه می شود. ورق طرح سفال، ورق پرچین شیروانی، ورق شادولاین، ورق کرکره سینوسی و ورق ذوزنقه از جمله انواع مختلف فرم هایی هستند که برای ورق شیروانی رنگی وجود دارد. کاربران میتوانند بسته به نیازی که دارند نوع مناسب را برای خود انتخاب کرده و برای خرید اقدام کنند.

آشنایی با ورق روغنی

همانطور که در معرفی ورق سیاه گفتیم این محصول از نورد گرم حاصل می شود حال محصولی که از نورد سرد به دست می آید همین ورق روغنی است. این ورق در میان اهالی بازار آهن آلات به نام ورق فولادی سرد هم شناخته می شود. ورق های روغنی به نوعی ورق پایه برای تولید ورق هی گالوانیزه هستند و آنها را در سه دسته ST12, ST13, ST14 قرار می دهند. از جمله کاربردهای ورق های روغنی می توان به استفاده از آنها در ساخت و ساز، ساخت پروفیل های ساختمانی، ساخت بدنه های کابینت ها، ساخت قطعه های ماشین، ساخت درب و پنجره، ساخت قطعه های مورد استفاده در صنعت، ساخت لوازم خانگی از نوع برقی و ....اشاره کرد.

آهن آلات ایران با نزدیک به 20 سال سابقه فعالیت در حوزه آهن آلات مکانی مطمئن برای خرید انواع ورق آهن برای معامله گران این صنعت است.شما میتوانید دریافت پیش فاکتور ، فاکتور رسمی ، استعلام قیمت ، و همچنین خرید آنلاین را از این سایت تجربه کنید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها