خبرفوری بررسی می کند

قفل انحصار وکالت چگونه شکسته شد؟

مجلس یازدهم با ۱۷۲ رای مثبت، به ماده ۶ طرح تسهیل کسب و کار آری گفت. اما چطور روند تصویب این قانون طی شد و چه فراز و فرودهایی داشت؟

قفل انحصار وکالت چگونه شکسته شد؟

براساس طرح مجلس ظرفیت کانون وکلای دادگستری موظف است هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام کند.

داوطلبانی که حداقل ۷۰درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می‌گردند.

مشروح این گزارش را در ادامه ببینید.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 5.77M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • علی
    0

    طرح خوبیه، از اولشم سازمان سنجش باید آزمون وکالت رو برگزار می‌کرد.

  • ح
    0

    آزمون که سرجایش است نهایتا چند صد نفر اضافه وارد خواهند شد در ادامه آزمون‌ اختبار خواهند داشت حقوق علم تحلیل و استدلال است با چند سوال تستی کسی وکیل نخواهد شد بعدا هم اموزش نخواهند دید و اصلا حوصله خواندن نخواهند داشت چرا که حوزه های حقوق بسیار تخصصی شده است و آن چند صد نفر اضافی بی سواد هم اگر از اختبار قبول شوند نهایتا چند سالی به جان پرونده های خانواده خواهند افتاد. برای پول دفتر و هزینه هایشان هر خانمی که مراجعه کند او را به بیراهه طلاق خواهند کشاند.

    نظرات شما -
    • پري
      0

      اگه تست نشانه سواد نيست پس چرا به كسايي كه طبق قانون جديد فقط با زدن دو يا سه تا تست كمتر امكان وكيل شدن دارن بيسواد ميگي؟؟

    • تام و جری
      0

      پری خانم، عجله نکن. یکی دو سال بعد از اجرای طرح تهسیل هر کسب قدم بگذارد به دفتر وکیل او را ترغیب به شکایت خواهد کرد تا نانی در آورد. وکالت دیگر شکرستان خواهد شد. چند سال بعد از کول قوه قضاییه پرونده ها بالا خواهد رفت. آثارش یکی دو سال بعد از اجرا خودش را نشان خواهد داد. مگر انکه وکالت امر الزامی شود و تعرفه ها منصفانه. در خصوص انتقاد شما هم موضوع چندتا تست زدن نیست. بی سوادی است که خودش را در چند تست نشان می دهد فردی که نمی تواند حداقل ها را در چند موضوع معین احصا کند و از پاسخ به پرسش های روتین باز می ماند. واقعا فکر می کنید در دوره کارموزی چه اتفاق مبارکی برای این قشر خواهد افتاد.موضوع این است که وکیلی خواهی داشت که قدرت تحلیل و استدلال نخواهد داشت.پرونده را به سرنوشتی دچار خواهد کرد که قاعده امر مختوم مانع احیایش خواهد شد و آن یعنی حقت پایمال شده و تو هیچ توان قانونی برای احیایش نداری.در بسیار موارد دعوای قضایی مثل آن است که دکتر فرق بین آپاندیس را با انگل روده تشخیص ندهد. هر چند معتقدم هرچه قدر هم وکیل زیاد‌باشد بازهم متخصصان و با انصاف ها امورات مردم را رتق و فتق خواهند کرد می ماند بقیه وکلا که احتمالا بدنبال کارگشایی خواهند رفت. امیدوارم مرکز وکلا و کانون وکلا آزمونهای اختبار را علمی طرح کنند تا سره از ناسره آشکار شود شاید‌بتواند از نتایج بد‌طرح تسهیل کاست

  • تام و جری
    0

    پری خانم یادم رفت بگم در دوره یکی از روسای قوه قضاییه با کلی داستان‌سرایی آمدند دادسرا را حذف کردند بعد که دودش به چشم حقوق عامه رفت و گند کار درآمد آمدند گفتند اشتباه کردیم و دادسرا دوباره احیا شد. بماند که طرح تسهیل اینبار حقوق خصوصی مردم را نشانه رفته است زیرا امر عدالت را سیاسی کردند. تعرفه ها بالاست راهش این نیست وکیل کم است بازهم راهش این نیست. چرا که اختیار تعرفه و ظرفیت وکیل هر دو در دست قوه قضاییه است.

  • یگانه
    0

    نیم قرن دیر این شد چرا نمیدونیم شما صد تا مغازه یا مهندس نفت و برق دارید در یک کوچه حالا چرا این نبود نمیدونم پزشکی هم بدتر از وکالت در دست دلالان ثروت

  • رضا
    0

    به نظرم سازمان سنجش یا یک سازمان مستقل از کانون وکلا ازمون رو برقرار کنه خوبه جامعه به وکیل نیاز داره . در مورد پزشکی هم باید فکری کرد ظرفیت خیلی محدوده و بیشتر افراد سهمیه ای و فرزندان افراد متمول پزشکی قبول میشن

  • ناشناس
    0

    آره وکیل اضافه کردن هنر نیست طلاق و تبعیض و مرد ستیزی علیه مردان را کم کردن هنر است چون این رژیم نشون داده هر ماده و تبصره اش بر علیه مردان است

  • کاربر ناشناس
    2

    خدا لعنت کنه سود جویان انحصار طلب را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها