خبری که دیروز خیلی سر و صدا کرد

استعفای لاریجانی هماهنگ شده بود؟

یکی از نزدیکان لاریجانی در گفت‌وگو با «عصر ما» کناره‌گیری او از پیگیری پرونده همکاری با چین را تایید کرده و طبیعی دانسته. یکی دیگر هم به «اقتصاد نیوز» گفته که این اقدام با رهبری هماهنگ شده بوده است.

استعفای لاریجانی هماهنگ شده بود؟

خبری که دیروز روزنامه «فرهیختگان» از کناره‌گیری علی لاریجانی از پیگیری پرونده قرارداد 25 ساله ایران و چین داد خیلی سروصدا کرد زیرا آینده لاریجانی بعد از ردصلاحیت در انتخابات اخیر مورد توجه و محل بحث بوده است.

گمانه حاشیه‌نشینی و انزوای سیاسی او و سایر برادرانش بعد از حکمی که آملی لاریجانی برای ذوالقدر صادر کرد و نفوذ خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رخ کشید، کم‌رنگ شده بود که فرهیختگان خبر داد او از پیگیری یک پرونده مهم کنار کشیده یا کنار گذاشته شده است. خاصه آنکه در هفته‌های اخیر نزدیکان لاریجانی برای اثبات در صحنه بودن و منزوی نشدن او مدام به ایفای همین نقش وی اشاره می‌کردند.

خبر مربوط بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و روزنامه‌های امروز نیز توجه ویژه‌ای به آن کردند. در واقع خبر آنقدر قابل پذیرش بود که کمتر رسانه‌ای سراغ تایید یا تکذیب گرفتن رفت و اغلب مشغول تحلیل شدند. در این بین اما برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی برای محکم‌کاری هم که شده در پی بررسی بیشتر موضوع برآمدند.

مثلا اقتصادنیوز به نقل از میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس دهم خبر استعفای علی لاریجانی از پرونده قرارداد 25 ساله ایران و چین را تایید کرد و نوشت: «موضوع اجرایی قراردادها را وزرا باید پیگیری کنند، طبعا دولت بهتر می تواند این کار را انجام بدهد و اگر وزرا حرفی بزنند امکان تداخل کار وجود دارد. بنابراین، آقای لاریجانی تصمیم گرفتند که باقی کار به عهده دولت باشد و با رهبری هم هماهنگی داشته‌اند».

او تاکید کرد: «آقای لاریجانی برای کشور سرمایه بوده و همیشه نیز خواهند بود. ایشان مورد اعتماد رهبر انقلاب هستند و هر زمانی که به ایشان نیاز باشد قطعا فعالیت خواهند کرد. بنابراین، کلید خوردن حذف آقای لاریجانی تحلیل هایی است که شبکه های برون مرزی می کنند و صحت ندارد.»

عزت الله یوسفیان‌ملا، نماینده ادوار مجلس و از سیاسیون نزدیک به علی لاریجانی هم در گفتگو با کانال تلگرامی «عصرما» خبر «فرهیختگان» را تایید کرد و گفت: «مسئولیت پیگیری و انعقاد قرار داد 25 ساله از سوی رهبری در زمانی بر عهده علی لاریجانی قرار گرفت که او ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و طبیعی بود که با پایان آن مسئولیت و به ویژه پس از به ثمر رسیدن وظیفه‌ای که بر عهده داشت، آن را به دولت واگذار کند».

به گفته او «مدیریت کار و پیگیری قرارداد راهبردی ایران و چین تا مرحله انعقاد بر عهده لاریجانی بود و حتی در دولت قبل هم امضای قرارداد را مقامات دولت انجام دادند.»

این نماینده سابق مجلس درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره آینده سیاسی لاریجانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود نیز به «عصر ما» گفت: «آقای لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هر دو این مسئولیت را بی‌وقفه و با جدیت ادامه می‌دهد و در همه جلسات مربوط بدون هیچ غیبت یا حتی تاخیری حضور پیدا می‌کند. »

او با این وجود تاکید کرد که علی لاریجانی هنوز برنامه‌ای برای فعالیت سیاسی فرای این مسئولیت‌ها طرح‌ریزی نکرده‌است.

منبع: فردا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • طوفان شن
    0

    کلاغ نیومد به باغمون-----دو تا گردو ارتفاقمون.....

  • نون خشک میخریم
    0

    لاریجانی ها، اسقاط

    نظرات شما -
    • ر خان
      0

      اگه قراره اسقاط بشه همه باید برن سالمندان

  • هادی
    0

    فدای سر همه ایرانی ها که استعفا داده

  • فرهاد
    0

    از شره عراقی ها راحت میشم انشاالله

  • حمید
    0

    واقعا دیگه بستشونه، در سرزمین ایران اینقدر که قحط الرجال نیست!

  • معرفت
    0

    یه معماست که ینفر جواب قانع کننده بده خیلی جالب می شه محمد جواد ظریف می یگه متن برجام دقیق مطالعه نکرده وعذرخواهی هم کرده علی اقامونم متن برجام اورده ۲۰دقیقه ای به تائید نمایندگان رسونده انوقت متن مطالعه نشده و رای اورده کجاش گزینه جنگ از سر ایران برداشته انوقت

  • جناب خان
    0

    خدا حافظ لاری، بای بای لاری

    نظرات شما -
    • رخان
      0

      مگه میره فلکه دنبال کار

  • حسین
    0

    ۲۰ دقیقه ای در مجلس بعنوان رییس مجلی برجامو بست و تایید کرد و ایران رو با خاک یکسان نمود

  • سید احسان
    0

    ایشون در زمان ریاست مجلس چند کارخانه قطعه سازی خودرو بهمراه قرارداد های کلون از طریق رانت که داشت برای خودش ایجاد کرده بطوری که واردات آن قطعات فقط مخصوص شرکتهای ایشان بوده و هیچ شرکتی جرات وارد شدن در حوضه کاری ایشان را ندارد.

  • ناشناس
    0

    متن بر جام را باید داد دست این لاریجانی و در حضور مردم بخواند و معنی کند . آنهم در کنار چند کارشناس آن موقع معلوم می شود که بر جام را ٢٠دقیقه ای در مجلس تصویب کرد و چه بلای سر مملکت و ملت آورده حالا مظلوم نمای از خود نشان می دهد . فقط و فقط قول وقرار بود .از قدرت به قدرت برسد. تسخیر پاستور خودش هم اعتراف کرد گفت ١٨میلیون دوز واکسن از چین قرار بود وارد کنند که کدخدا دوستان اجازه ندادند .

  • ایرانی
    0

    سیاست خیلی بی رحم است . روزی که خمینی امد محبوب ترین چهره تاریخ ایران شد . اما امروز بعد 43سال... هاشمی یکتاز میدان سیاست ایران بود . او به تنهایی رئیس جمهور و حتی رهبر انتخاب می کرد .اما عاقبت در استخر فرح... خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند.

  • هوشیار
    0

    می گویند سیاست پدر و مادر ندارد ؟ که این ضرب المثل مشمول اکثر سیاست بازان می شود و در زندگی روزمره شاه آن هستیم سرنوشت آنها با خود سیاست گره خورده و در مقطعی به هیچکس رحم نمی کند مفهوم دیگر سیاست کنار زدن اشخاص و رسیدن بقدرت را بدنبال دارد قدرت لازمه سیاست است و برای رسیدن به نردبان قدرت باید از اصول انسانی و اخلاقی خود را کنار کشید در این مسیر انسانهای تیز هوش و زیرک هم روزی گرفتار همان سیاست پدر و مادر ندارد خواهند شد و تاریخ گواه بر این مسئله هست

  • ناشناس
    0

    کاری که این خاندان لاری جانی با ایران کرد چنگیز خان مغول با ایران و ایرانی نکرد ،اغلب مردم هم درجریان هستند چرا و چطور این اتفاق افتاده

  • شوران
    0

    چر آنوقتیکه رئیس یک قوه بودی( نفر سوم کشور) کاری دندون گیر نکردی حالا از اون بالا افتادی با چه امیدی.......( شرمسار از خدا و بندگانش) انتظار کمک از خدا ومردم داری.!؟ نه شیخ دیگه دیر شده.......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها