ارزش واقعی یارانه فقط ۱۷۰۰ تومان


22 مهر 1400 - 10:37
6167d71cbf6d0_2021-10-14_10-37
در شروع هدفمندی یارانه‌ها 45 هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود، اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و همین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان برسد.

افزایش یابد اکنون یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی باید به رقمی حدود ۱٫۲ میلیون تومان می‌رسید. رویایی که تحقق آن خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما با این حال قدرت خرید یارانه نقدی در سال ۸۹ معادل خرید ۴۵ دلار بود اما اکنون دو دلار هم نمی‌توان با این یارانه‌ها خرید. ۴۵ برابر یارانه ۴۵ هزار تومانی معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان می‌شود.

کاهش ارزش قدرت خرید یارانه مورد انتقاد مخاطبان نیز بوده است که بخشی از آنها را در زیر می‌خوانید:

«ما که پنج برابر یارانه را باید بگذاریم روی یارانه و بدیم‌ پول آب و برق و گاز..عجب حکایتی است….»

«واقعا که شرم آوره ۰۰۰ ۴۵ تومان ده سال پیش الان میشود حدود ۵۰۰۰۰۰ تومان بااین کارتون مردم را تحقیر میکنید اصلا واریز نکنید دیگه و برای خودتان بردارید که نیازمندید وجلوی چشمتان خیلی باارزش جلوه میکنه .»

«خواهشن یا قط کنید حق مردم بدین اخی ما هم انسانیم».

«من از یارانه فقط ی حرف میتونم بزنم. تنها چیزی ک در ایران ثبات داره و همچنان تغیری نکرده یارانه می باشد».

«۴۵هزارتومان دوره احمدی نژادی کلی چیز ازش خرید میکردم
الان یه شانه تخم مرغ هم نمیکن اصلا نمیدونم تو این مملکت دردمون به کی بگم».

«ارزش نداره براش حرف بزنیم».

«سلام با این ۴۵هزارتومان چه میشه بخری نمیدانم فقط میدانم که د لت با این یارانه دادن باید خجالت بکشه».

در شروع هدفمندی یارانه‌ها 45 هزار تومانی ارزش یک دلار هزار تومان بود، اکنون قیمت دلار صرافی ملی به بیش از ۲۶ هزار تومان رسیده و همین کاهش ارزش پول ملی باعث شده که ارزش واقعی یارانه به ۱۷۰۰ تومان برسد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6167d71cbf6d0_2021-10-14_10-37
22 مهر 1400 - 10:37

افزایش یابد اکنون یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی باید به رقمی حدود ۱٫۲ میلیون تومان می‌رسید. رویایی که تحقق آن خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما با این حال قدرت خرید یارانه نقدی در سال ۸۹ معادل خرید ۴۵ دلار بود اما اکنون دو دلار هم نمی‌توان با این یارانه‌ها خرید. ۴۵ برابر یارانه ۴۵ هزار تومانی معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان می‌شود.

کاهش ارزش قدرت خرید یارانه مورد انتقاد مخاطبان نیز بوده است که بخشی از آنها را در زیر می‌خوانید:

«ما که پنج برابر یارانه را باید بگذاریم روی یارانه و بدیم‌ پول آب و برق و گاز..عجب حکایتی است….»

«واقعا که شرم آوره ۰۰۰ ۴۵ تومان ده سال پیش الان میشود حدود ۵۰۰۰۰۰ تومان بااین کارتون مردم را تحقیر میکنید اصلا واریز نکنید دیگه و برای خودتان بردارید که نیازمندید وجلوی چشمتان خیلی باارزش جلوه میکنه .»

«خواهشن یا قط کنید حق مردم بدین اخی ما هم انسانیم».

«من از یارانه فقط ی حرف میتونم بزنم. تنها چیزی ک در ایران ثبات داره و همچنان تغیری نکرده یارانه می باشد».

«۴۵هزارتومان دوره احمدی نژادی کلی چیز ازش خرید میکردم
الان یه شانه تخم مرغ هم نمیکن اصلا نمیدونم تو این مملکت دردمون به کی بگم».

«ارزش نداره براش حرف بزنیم».

«سلام با این ۴۵هزارتومان چه میشه بخری نمیدانم فقط میدانم که د لت با این یارانه دادن باید خجالت بکشه».

منبع: تجارت نیوز

68

نظرات 17
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
رحیمی ریگی 0 0 پاسخ 1400/7/23 -18:15

بخدا خوب اومدی دمت گرم... دست درد نکنه لایک داری...

ناشناس 1 0 پاسخ 1400/7/23 -05:35

اگه خجالت سرشون میشد که هر..دلشون میخواست نمیکردن..واقعا ملت رو چی فرض کردن؟! شرم و ننگ و لعنت بر اونایی که دارن به ملتی ظلم میکنن که هشت سال بخاطر این حکومت جنگیدن و از خونواده و کلی تعلقاتشون گذشتن..واقعا بیشرمی تا کجا..این مردم سزاوار این همه عذاب نیستن..

نبی نیا 2 1 پاسخ 1400/7/22 -18:18

آقا این یارانه که تلویزیون، خبرگزاری ها و... ازش صحبت میکنن و همیشه تو خبرها به پیر به پیغمبر اصلا ارزش اینهمه صحبت و تحلیل نداره واقعا 45000 تومن الان مبلغی هست که اینهمه ازش صحبت میشه و تحلیل میکنن، بابا حیفه اون پولی که به مجری و نویسنده میدین واقعا حیفه، جمعش کنید این بچه بازی هارو برای یبارم شده!! یارانه یارانه

ناشناس 1400/7/23 -05:41

اتفاقا باید راجع بهش صحبت بشه..همین افکار پوسیده هست که باعث سواستفاده های انچنانی شده..واقعا از چه قماشی هستی؟!.خیلی از خونواده های پرجمعیت که تو معاش عادیشون موندن،رو همین مبلغ با تمام ناچیز بودنش درصدی حساب باز کردن فقط از شدت فقر و فشار زندگی..اینجا هم حرف نزنن کجا بزنن

1 1 3 پاسخ 1400/7/22 -17:48

خدا دولت روحانی را نبخشد

کلاغ پر 1400/7/22 -18:44

واقعا نمیدانی مقصر اصی کیانند امثال جلیلی وگنده تر ازان که رسما اعلام کردند دوووولت در سایه داشتند|روحانی فقط ترسو -عافیت طلب وخاءن به رای ملت بود

حاجی 3 1 پاسخ 1400/7/22 -16:08

خدای باریتعالی میفرماید چنان بخورید که بعد از شما الف هرز هم روی زمین نروید.الله اکبر 3بار

پرگا 9 0 پاسخ 1400/7/22 -14:53

۴۳سال فقط حرف مفت

سیاد 16 0 پاسخ 1400/7/22 -14:47

تاکی سکوت!!!!!!!!

ماستمالی 9 0 پاسخ 1400/7/22 -14:46

تف به این پول که خیر و برکت دیگه ازش رفت

ناشناس 1400/7/23 -05:45

تف و لعنت به باعثینش

خواجو 8 0 پاسخ 1400/7/22 -13:16

اینکه شرایط اقتصادی ملت جوابگوی زندگیشان نیست یک موضوع تازه ایی نیست.ونارضایتی وگله مندی ملت هم بر جمهوری اسلامی پوشیده وپنهان نیست.فقط در استانه تغییر دولتها وعده های بهبود اقتصاد زندگی ملت داده میشود وانهم تاحالا محقق نشده.یا جمهوری اسلامی فاقد علوم اقتصادی کار امد هست.یا اسلام زندگی را در این حد جایز ومباح میداند .وتوسعه بیش از این را تحریم کرده.

عالم علوم زنده و مرده 1400/7/22 -16:13

اسلام اقتصادش کجاش بود حکومتی نبود مدرسه ای نبود قلم و دفتری نبود .چند صد نفر باهم زندگی میکردند و با روستاهای همسایه مدام در جنگ و نزاع بودند.به مروز زمان از سیصد چهارصد سال بعد کتابت شروع شد.

ایرانی 21 0 پاسخ 1400/7/22 -11:53

ایا با این وضعیت می توان گفت کشور صاحب و مسئول ورهبر دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! اگر دارد ؟ کجاست؟!

جوانپیر 1400/7/22 -15:53

بیرون از ایران دارن انقلاب را صادر میکنند.فکر کردی تو خونشون خوابیدن.زود قضاوت نکنیم دلشون میشکنه صادرات دچار اختلال وکندی میشه.صبور باش همینکه صدور انقلاب تموم بشه. برمیگردن چند سال استراحت میکنند. وبعد دنیا واخرت ملت را یکجا اباد وگلستان میکنند...

حسین 9 0 پاسخ 1400/7/22 -11:51

افغانی افغانستان با جنگ و گذار و اشغال و بلوکه شدن اموالش و ..... از 50 تومان 4 سال پیش شده الان حدو د330 تومنه . درام ارمنستان جنگ زده فقیر از 8 تومن رسیده به 60 تومن. ماشا الله دولتهای ما از جنگ داخلی و خارجی و اشغال و بلایای طبیعی ....برای نابودی ارزش پول ملی بهتر عمل کردند.

ایرانی عاشق بایدن و رئیسی 6 1 پاسخ 1400/7/22 -11:49

از آقای دکتر احمدی نژاد که رفت دبی خواهش میکنم یک دفعه جلو خبرنگاران نگه یارانه سالانه هر ایرانی سالی ۱۵ دلار معادل ۵۰ درهم کرایه بیست دقیقه ای تاکسی در دبی آبرو ایرانیان نبره

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks