پایگاه نظامی «الخشینه» در مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتاد

منابع خبری وابسته به ائتلاف سعودی در یمن به آزادسازی پایگاه نظامی راهبردی «الخشینه» در جنوب استان مأرب اعتراف کردند.

پایگاه نظامی «الخشینه» در مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افتاد

منابع خبری وابسته دولت مستعفی یمن در شبکه‌های اجتماعی از آزادسازی پایگاه «الخشینه» در جنوب شهر مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.

به نوشته الخبر الیمنی، «فارس الحمیری» خبرنگار و فعال یمنی در صفحه توئیتر خود به نقل از منابع محلی نوشت که این پایگاه راهبردی در شهرستان «الجوبه» به دست ارتش و انصارالله یمن افتاده است. همزمان جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز چندین بار این پایگاه را مورد هدف قرار دادند.


موقعیت پایگاه الخشینه به شهر مأرب، مناطق درگیری به رنگ زرد

همزمان در جبهه شبه‌نظامیان همسو با ائتلاف سعودی در مأرب نیز اختلافات شدیدی بروز کرده و یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند. در این راستا وبسایت «نیوز یمن» وابسته به «طارق صالح» (برادر زاده علی عبدالله صالح) به نقل از منابع اطلاعاتی دولت مستعفی مدعی شد که برخی از نیروهای حزب اخوانی «الاصلاح» به طور مخفیانه به دولت صنعاء گرویده و در مناطق درگیری به شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی (نیروهای خودی) شلیک می‌کنند.

از این رو برخی از فرماندهان حزب الاصلاح بازداشت شده و از آن بازجویی به عمل آمده است. یک منبع نزدیک به «صغیر بن عزیز» فرمانده ستاد کل نیروهای دولت مستعفی نیز در گفت‌و‌گو با این وبسایت تلاش کرد که شکست‌های اخیر را به گردن «الاصلاح» بیاندازد و گفت که اتاق عملیات مأرب در دست اخوانی‌هاست و باید این اتاق عملیات پاکسازی شود.

از سوی دیگر اما منابع همسو با اخوانی‌های یمن، دولت مستعفی را به کوتاهی در امر لجستیک و رساندن تجهیزات متهم کرده و سقوط یکی پس از دیگری مناطق را به گردن کم‌کاری دولت هادی می‌اندازند. در این باره دیگر خبری از رجز‌خوانی‌ها نیست و بیشتر طرف‌های مختلف همسو با ائتلاف سعودی در حال متهم کردن یکدیگر هستند.

«محمد الحزمی» نماینده پارلمان همسو با ائتلاف سعودی در یمن و عضو حزب الاصلاح در صفحه توئیتر خود نوشت که منصور هادی و دولت وابسته به آن خیانت متهم کرد و نوشت که ارتش دولت مستعفی به درخواست‌های متعدد برای اعزام بالگرد به منطقه «العبدیه» در که محاصره نیروهای ارتش و انصارالله است، پاسخی نداده است.

«عیسی الشفلوت» از اعضای حزب الاصلاح نیز در توئیتر نوشت که «ذلالت» دولت مستعفی و ارتش منصورهادی در مأرب و نبود حمایت‌های ائتلاف سعودی توجیه‌ناپذیر است. «کمال البعدانی» دیگر فعال یمنی نیز نوشت: شتر عرب (اشاره به عربستان) مست شده و تلو تلو می‌خورد و خود را خواهد کشت.»

وبسایت الخبر الیمنی همچنین نوشت که حزب الاصلاح به فعالان رسانه‌ای خود گفته است که در راستای پذیرش امر واقع و قبول اینکه دیگر نمی توان در مأرب مقاومت کرد، نیروهای نظامی را توجیه کنند.

در ماههای گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند. در مقابل اما ائتلاف سعودی به حملات هوایی تکیه کرده است، به طوریکه روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۵۷ بار مناطقی از یمن را بمباران کردند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز همچنین از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها