عضو انجمن مخاطرات محیطی ایران در گفتگو با خبرفوری:

ایران احتمالا تا ۱۰ سال دیگر غیر قابل سکونت است!


2 مهر 1400 - 07:47
614b8640af048_2021-09-22_23-08
یک عضو انجمن مخاطرات محیطی ایران گفت: در حال حاضر دو سوم مراتع بکر ایران از طریق آتش سوزی، زمین خواری و تغییر کاربری از بین رفته است. طبق مشاهدات، ایران تا ۱۰ سال دیگر قابل سکونت نیست.

محمدرضا محبوب‌فر در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: هر ساله ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع طبیعی ایران توسط آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی که بیشتر آن عمدی است از بین می‌رود.

وی افزود: آتش سوزی تالاب انزلی بین ۷ تا ۱۲ هکتار را نابود کرد.

فایل صوتی گفتگو را بشنوید:

یک عضو انجمن مخاطرات محیطی ایران گفت: در حال حاضر دو سوم مراتع بکر ایران از طریق آتش سوزی، زمین خواری و تغییر کاربری از بین رفته است. طبق مشاهدات، ایران تا ۱۰ سال دیگر قابل سکونت نیست.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

2 مهر 1400 - 07:47

محمدرضا محبوب‌فر در گفتگو با خبر فوری اظهار داشت: هر ساله ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع طبیعی ایران توسط آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی که بیشتر آن عمدی است از بین می‌رود.

وی افزود: آتش سوزی تالاب انزلی بین ۷ تا ۱۲ هکتار را نابود کرد.

فایل صوتی گفتگو را بشنوید:

منبع: خبرفوری

66

نظرات 52
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
آلن 2 0 پاسخ 1400/7/3 -11:45

واقعیتی وجود داره که اهداف ایدئولوژیک ایران در یمن ، سوریه ، لبنان و برادران طالبان مهمتر از مخاطرات داخلی است ! کل ایران هم خشک شود فدای بلندی های جولان

رضا95 1 2 پاسخ 1400/7/2 -23:07

اینکه ایران درمنطقه گرم وخشک قراردارد شکی نیست.وزمان قدیم باقنات مشکل آب شرب در شهرهایی ماننداصفهان وکاشان ویزدوخیلی جاهای حل می شد ولی مسئله گرمایش زمین جدی است.وربطی به دین ندارد .اماباسیاست درست می توان ازاین مشکل عبورکرد.آتش سوزی درهمه جای دنیا وجوددارد حتی درامریکا هم جنگل های فراوانی سالیانه خسارت فراوانی وارد میکند.یکی ازراه های خوب کنترل وهدایت سیلاب های پائیزی وزمستانی وذخیره آنهاست برای روزهای بی آبی.

یکی از مردم 1 0 پاسخ 1400/7/2 -21:42

برای ایرانی 10 سال دیگه جا نیست برای برادران عرب که حکومت بر ایران رو به عهده گرفتند جا از سالها پیش باز شده!!!!

خام مارپِل 2 0 پاسخ 1400/7/2 -20:57

راه اول: جمعیت را بیاورید پائین. راه حل دوم: جمعیت را خیلی پایین بیاورید. راه حل سوّم: جمعیت را خیلی خیلی پایین بیاورید...

ناشناس 6 0 پاسخ 1400/7/2 -18:37

وقتی در زمینی که باید پارک میشد ۳۳۰۰ واحد دارن میسازن و متری ۵۵ میلیون میفروشن همین میشه البته تجاری هاش متری ۲۵۰میلیونه.

حجت الاسلام پناهیان 0 0 پاسخ 1400/7/2 -15:35

آفرین به ایرانی، حق مطلب را ادا کردی

رضا 1 7 پاسخ 1400/7/2 -15:27

به لحاظ مطالعات علمی درست میفرمایند، ولی به لحاظ تجربه خیر،تجربه پدر علوم است. سکونت در ایران بیش از پنجاه هزار سال تاریخ وبا فراز و فرودهای فراوان همراه بوده و همیشه پایدار،به یافته های تاریخی لرستان رجوع کنید. تا کره خاکی باشد ،ایران پایدار و مثل کوه استوار است. کمترین شکی نکنید اگر خشکسالی به این شدت و هدت باشد در شبه جزیره عربستان هیج جنبنده ای نمی‌تواند زندگی کند. و بهترین محل سکونت در خاور میانه ایران است.

ایرانی 9 1 پاسخ 1400/7/2 -14:36

خدا را شکر برای روزی که ایران غیر قابل سکونت باشد و آن روز عید مردم و عزای مفت خوران است.دیگه مشکل حجاب و موسیقی و ورزشگاهها و وعظ و خطابه و موعظه و کنار دریا و شعارهای بادبادکی و شورای نگهبان زورزورکی و دزدی و قاچاق و رانت و تظاهر به دینداری و روزه داری و روابات کشک کشکی و حرکات زیر لحافتکی و قلم های شریعت مداریکی و بیسوادهای زورزورکی و اوین و فشافویه و بند های عام و خاص و زندانی و اعدام و قطع اعضای بدن و ممنوعیت واکسن و غم و غصه در ایران نداریم .ایران خشک و برهوت است اما سگها و گربه و حیوانات و پرندگان در نیستی آدمی در ایران نفسی و پروازی خواهند داشت.خوشا بحال روزگار آنروز.تازه ان روز خدایا بزرگ خواهد گفت عجب قومی خودشیفته و طلبکار از همه کس و همه چیز اینها بودند .

مهدی 1400/7/2 -18:05

خیلی بی حیایی و بی غیرت زود تر گورتو گم کن از این کشور این کشور جای شما ها نیست وطن فروش ها اینجور داستانهای بی ابی و .... شایعه خودتان است

به مهدی 1400/7/2 -21:44

چرا تو یه اجنبی بمونی و ایران جیره مفت بخوری ایرانی بره؟؟؟ بی غیرت شما اجنبی ها هستید که ثروت مردم کشور دیگه رو مفت میخورید و با بی حیایی تمام به ایرانی توهین میکنید به زودی همتون رو با خفت و خواری از ایران میندازیم بیرون

علی 3 11 پاسخ 1400/7/2 -13:44

لطفا خف

کامبیز 1 4 پاسخ 1400/7/2 -13:44

چه جالب از نظر طبیعت هم قصه نظر سنجی مهاجرت را جور کردید!

هش 15 1 پاسخ 1400/7/2 -13:20

ایران فقط برای آخوندها و پاسداراشون قابل سکونته، برای بقیه نه

امین.م 1400/7/2 -18:21

موندم و در تعجبم خبر فوری واقعا چطور نظرا رو میزاره ، افرین بهت

خانم مارپِل 1400/7/2 -20:55

به امین-م: مراقب دون پاشی بعضی سایتها باشید. فریب نخورید. احتیاط کنید. خشتکتون رو سفت بچسبید. مواظب باشید کلاهتان را باد نبرد. مراقب باشید تُنابانتان را آب نبرد. هیهات من الظلّه. از من گفتن بود، حال خود دانید.

خانم مارپل 1400/7/2 -22:23

اصلاح اشتباه تایپی: هَیهات من الذِّلة.

ایران زمین 2 4 پاسخ 1400/7/2 -13:01

سه راهکار اصلی حفظایران زمین ۱_تغییر نگرش و بهبود مدیریت کلان کشور ۲_حفظ و نوسازی محیط زیست ۳_واردات آب مجازی

4 4 پاسخ 1400/7/2 -13:00

نقشه شوم انکلیس ایران تو چند سال نآبود کرد تازه اول بازی است

عبداللهی 7 1 پاسخ 1400/7/2 -12:50

نسل ایرانی به دلیل فقر وبالارفتن سن ازدواج به بالای چهل سال واکتفا کردن مزدوجین به تک فرزندی خیلی زودتر از طبیعت خشک خواهد شد . چه می خواستیم وچه شد !؟

گالیله 10 1 پاسخ 1400/7/2 -12:50

والا همین الانشم غیر قابل سکونته

ایرانی 12 1 پاسخ 1400/7/2 -12:34

دو سوم مساحت ایران بیابانی است و گنجایش جمعیت بیش از چهل میلیون را ندارد اما الان هشتاد و پنج میلیون جمعیت دارد و ده میلیون آواره افغانی و عراقی و پاکستانی هم در آن زندگی می کنند معلوم است به این ترتیب چه آینده ای در انتظار ایران است.

مهندس ح.م 2 15 پاسخ 1400/7/2 -12:24

بله اگرجای افغانستان یاخیلی ازکشورهای آفریقای مرکزی بودیم که در محاصره خشکی هاست وبه هیچ آبی دسترسی ندارند این احتمال خطرناک وجودداشت. اما به لطف خداایران دسترسی به ۳ دریای بزرگ دارد(دریای خزر_دریای خلیج فارس_ دریای عمان).به امیدخداویاری همه مسئولان ومهندسان کشورمان کارکانال کشی وشیرین سازی وانتقال این حجم آب خدادادی درهمین دهه پیشرفت انجام میشود وکل زمین هایمان حاصلخیز.اگر می بینیم که خشکی هابرای ایران بوجود آمده دلیلش عدم کارانتقال آب از دریاها بوده. چون دولت های قبلی یادنبال اختلافات جناحی بودند ویا دنبال غربگدایی و التماس به غرب.که وقت شان تلف شد.اما به یاری خدا دراین دولت ومجلس حتماانجام و مردم آثار آبخیزداری وحاصلخیزی وسرسبزی کشورشان را می بینند.

دادرس 1400/7/2 -14:41

اینقدر انشا.. و ماشا.. گفتیم که خدا هم گقت ولک چی هی خدا خدا خدا میکنید .یه مثقال عقل داشته باشید .

کاربر ناشناس 8 0 پاسخ 1400/7/2 -12:16

ایران همیشه پرآب بودنزدیک به هزاران سال چطورشددراین چندسال گذشته ایران رابه خشکسالی ودشتهاوکوهابازدن آتش عمدی وخراب کردن کوهاباکندن سنگهای معدنی خصوصی وووووو. نمکهای بربادرفته شرکت خصوصی کنارسیاه فیروزآبادفارس کسی پیشگیری نکردتمامآدزدیست

خان خان 15 1 پاسخ 1400/7/2 -12:08

از اون زمان اول انقلاب برق مفتی ابو خونه زمین مال خودتون مفتی ماشینم مفتی چرا نگفتی.....ایناها مال عربها لبنان سوریه بود نه ایرانیان حالا مالیات بده تا جونت دربیاد...هشت سال جنگ بخاطر همچی مفتی...!!!!!حالا راحتی برای افغانیای داخل ایران وعربها...ایرانی باید جون بده تانمرده........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس 14 1 پاسخ 1400/7/2 -12:08

وقتی در کشوری از هر در صدای در میاد خودش و از بقیه ارجح میداند بی سواد ها و نان خور های روز صاحب منصب میشوند و بی قانونی بی داد میکند عاقبت معلوم است چه خواهد شد

کاربر ناشناس 22 1 پاسخ 1400/7/2 -11:01

کشور ما نیاز به دشمن ندارده مسئولین با کمک بعضی افراد دارند کشور را نابود میکنند نگاهی به جنگل خواری،حفر و برداشت غیر مجاز اب ،کاربری زمینهای کشاورزی ومراتع و...در قبل و بعد انقلاب کنیم میبینیم چه بلایی سرکشور امده

م 18 0 پاسخ 1400/7/2 -10:44

در اکثر مناطق خوش آب و هوا، افراد سودجو زمینهای کشاورزی یا باغات را برای ساخت ویلا با قیمت بالا به فروش می رسانند. زمینها با کمک دهیاری ها و سازمانهای محلی و خارج از قانون، تفکیک شده و تسهیلات آب و برق و گاز و کنتور ... همه چیز دریافت میکند. بدیهی است که با چنین فسادی مراتع و تالاب و کوه و جنگل و ساحل و ... همه به فروش میرسد و مشکلات کم آبی و تخریب شدید محیط زیست به علت سودجویی ادامه می یابد. لازم است شوراها و دهیاری ها تحت پایش و کنترل شدید وزارت کشور و قوه قضاییه قرار گیرد.

کاربر ناشناس 1400/7/2 -13:32

احسنت

سام 10 3 پاسخ 1400/7/2 -10:43

خشکسالی چتد ده ساله واقعیته ، اما غیر قابل سکونت شدن خودش و اونهم مدت زمانش ی بحث دیگه ست باید دید کل دنیا چه میکنه برای تغییرات آب و هوایی و ..‌ اتقدر محکم اونهم با یک زمان مشخص ابدااا عاقلانه نیست و باید به علم شخص شک کرد

مراد 13 0 پاسخ 1400/7/2 -10:33

وقتی در کشوری دهها دولت دولت در سایه. دولت پشت پرده. دولت در بالای سایه و.... بلاخره خود دولت که هر کدام به موازات. هم مشغول هستند دیگر چیزی باقی نمی ماند در یک زمانی جهاد سازندگی انقدر چاه عمیق حفر کرد که ابهای زیر زمینی خشک شد در همان زمان وزارت کشاورزی هم بود

بهروز ترکه 9 2 پاسخ 1400/7/2 -10:31

اوقور منقلو جمع کنیم بررررریم.ایران بمونه برای اونائیکه وصلند.

ناشناس 1400/7/2 -12:10

مگه منقلی هستی؟؟حیفت نیست؟

بهروز ترکه 1400/7/2 -12:29

این لفظ بچه های پائینه.....فک کنم جردن نشینی چی مشام میکنی

حسن 8 1 پاسخ 1400/7/2 -10:12

تنها راه : استفاده بهینه و بازیافت + شیرین کردن اب دریا

موسیو بالتازار 1400/7/2 -21:32

شیرین کردن اب دریا=لطمه زدن به دریا. پساب حاصل از شیرین سازی آب دریا به شدت شور و آلوده به فلزات سمی است. فکر میکنی پساب حاصل از شیرین سازی آب دریا را چکار میکنند؟ جواب: برمیگردونن به دریا. اگرپساب حاصل از شیرین سازی آب دریا را برگردانند به دریا چه اتفاقی میافته؟ جواب: غلضت نمک و همچنین فلزهای آلایندۀ سمی، مداوماً افزایش پیدا میکنه. اگر غلظت نمک آب دریا و همچنین فلزهای سمی در دریا مداوماً افزایش پیدا کنه، چه اتفاقی میافته؟ جواب: ابتدا تعادل اکولوژیک دریا بهم خورده و موجودات زنده ای که در آن زیست میکنند، در معرض خطر جدی قرار میگیره و سرانجام در ادامه همگی از بین میرن. در ادامه آب دریا از لحاظ غلظت در حالت اشباع قرار گرفت و دیگه نمیتونه نمک رو به حالت محلول در خودش نگه داره در نتیجه نمک به همراه فلزات سمی شروع به رسوب بر بستر دریا میکند...دریا با توجه باینکه گردش آب در آن کامل نیست، به سمت خشک شدن میره!!! شاخاب پارس (خلیج فارس) و دریای مکران (دریای عمان)، دو پهنۀ آبی نیمه بسته هستند و گردش آب در آنها کامل نبوده و تبادل آب در انها با اقیانوس هند به سرعت اتفاق نمیافته. دریا کاسپی (دریای خزر) هم که در اصل یک دریاچه بوده و کاملاً بسته و تکلیفش روشن است.

عباس 10 0 پاسخ 1400/7/2 -10:11

ایران سواحل طولانی دارد، مقام نخست ذخایر گاز را دارد، از مستعدترین کشورها برای تولید انرژی پاک است، پی گیر انرژی هسته ای ست. لذا شیرین کردن اب دریا و استفاده بهینه و بازیافت اب می تواند در دستور کار قرار گیرد. همان کاری که سالهاست کشورهای جنوبی ما انجام می دهند. دیگر از امارات و بحرین و عربستان و ... که خشک تر نیستیم.

... 25 2 پاسخ 1400/7/2 -09:45

لعنت بر پدرانمان که سرنوشت ما رو دست کیا دادن

ش.ب 1400/7/2 -13:04

خوبه پدر خودت را هم لعنت میکنی!! ببین کیا میخان برای فردای ما تصمیم بگیرن؟؟از خانه وخانواده خودشون پاشیده!!

... 1400/7/2 -21:58

من عاشق پدرم هستم اما تصمیم اونا روی ما که هیچ روی فرزندانمان تاثیر گذاشته...

بی نظر 27 1 پاسخ 1400/7/2 -09:38

تنها کاری که ملاها به درستی انجام دادند.اینها ماموریتی بجز نابود کردن ایران نداشتند

احمد 2 12 پاسخ 1400/7/2 -09:30

البته شکی در آن درستی این مطلب نیست!! از عدم آگاهی مخاطب، سواستفاده میشود ظرفیت زندگی در ایران با همین امکانات،حداقل یکصد و بیست میلیون نفر است در این کشور فرهنگ کار،و مهمتر، اعمال مدیریت، آسیب دیده است

عباسی 21 1 پاسخ 1400/7/2 -09:03

ایران الان قابل سکونت نیست تابرسدده سال دیگر

همه رفتند 26 1 پاسخ 1400/7/2 -08:59

همین الان هم غیر قابل سکونت است ، ما جایی نداریم که بریم ، خدا پدر بی پولی را بسوزاند

دکتر سید 20 2 پاسخ 1400/7/2 -08:54

اینها اراجیف نیست این مطالب علمی و مستند و قابل اثبات و مشاهده علمی و میدانی می باشد . طبق مطالعات انجام شده و موثق میلیون ها ایرانی در خشکسالی های سال های بعد به کشور های تاجیکستان و گرجستان و آذربایجان و... مهاجرت خواهند کرد .خواهیم دید . کمی صبر کنید.

ناشناس 1400/7/2 -14:06

فقط سکوت ،خدایا ما را از دست این جماعت دهن بین خلاص کن خدایا ما با این جماعت چه کنیم

محمد 4 27 پاسخ 1400/7/2 -07:51

این اراجیف را منتشر نکنید

علیرضا 1400/7/2 -10:07

اراجیف چیزاییه که تو مغز امثال تو فروکردن که اسلام و این اخوندا اومدن که ما و تمام مسلمانان دنیا رو به بهشت ببرن عملا برای خودشون روز زمین بهشت ساختن و ماهارو به بهشتی که هیچکس ندیده و اثری ازش نیست بشارت میدن البته وقتی مردی و رفتی زیرخاک بعد خودشون تا روز آخر زندگی دست از عیاشی و شکمبارگی و ... برنمیدارن اراجیف 42 سال پیش به مردم ایران تحویل شد نه این مطالبی که علم روز دنیا اونها رو ثابت کرده

امید 1400/7/2 -12:52

احتمالا شما جا و منزل تان خارج از ایران ردیف است که به علم کارشناسان خبره اراجیف میگویید شاید هم مغزتان گنجشکی است.!

محمود 1400/7/2 -13:09

خودت اسم درآوردی و دوتا جواب هم زیرش خودت گذاشتی به حساب ملت!!!!مثل همه بقیه پیام ها و مذخرفاتتون!!! بابا گوش دراز خودتونید!!مردم شما رو خیلی وقته شناختند.مکار و حقه بازتر از شما منافقین نداریم.دهه ۶۰ ملت شمارو شناختند.بااون مردم کشی تان.برید به جهنم ای منافقین پست.

سید محمد خاتمی (ع) 1400/7/2 -14:10

پاسخ علیرضا فقط سکوت ،زبانت اگر دست خودت نیست وعقل تو پاره سنگ برداشته ما چه کنیم استراحت کن ،منفجر میشی،حیفی

یکی از مردم 1400/7/2 -21:50

معلومه که ایرانی نیستی و با آخوندهای عرب دستت توی یه کاسه است برای غارت و چپاول ایران و بعد هم سکونت خودتون ولی کور خوندی ایران رو ایرانیها نجات خواهند داد حتی با دست خالی بارها ثابت کردند ...تو هم اراجیفت رو موقع ساندیس خوردن نگو!!!!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks