جزئیات جدید نیویورک تایمز از نحوه ترور شهید فخری زاده: سلاح خودکار در این عملیات با فناوری هوش مصنوعی ارتقا یافته بود/ تک تیرانداز دقیق کامپیوتری قادر به شلیک ۶۰۰ گلوله در یک دقیقه بود

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد برای اولین بار جزئیاتی را درباره عملیات ترور شهید فخری زاده توسط موساد منتشر کرده است.

جزئیات جدید نیویورک تایمز از نحوه ترور شهید فخری زاده: سلاح خودکار در این عملیات با فناوری هوش مصنوعی ارتقا یافته بود/ تک تیرانداز دقیق کامپیوتری قادر به شلیک ۶۰۰ گلوله در یک دقیقه بود

روزنامه نیویورک تایمز با تاکید بر اطلاع مقامات ارشد آمریکا از این عملیات ترور می نویسد: آمادگی برای ترور پس از دیدارهایی تا آخر سال 2019 و اوایل 2020 میان مقامات اسرائیلی به رهبری یوسی کوهن رئیس پیشین موساد و مقامات عالی‌رتبه آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، مایک پامپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و ژینا هاسپل رئیس پیشین سیا انجام شد.

این روزنامه می‌افزاید: اسرائیل کارزار خرابکاری و ترور را در سال 2012 متوقف کرده بود، یعنی وقتی که آمریکا وارد مذاکرات هسته‌ای با ایران شد، مذاکراتی که در سال 2015 به توافق هسته‌ای انجامید. بعد از خروج دونالد ترامپ از آن توافق در سال 2018، اسرائیلی‌ها می‌خواستند این کارزار را از سر بگیرند تا سعی کنند پیش‌رفت هسته‌ای ایران را متوقف کرده و آن را وادار به پذیرش اعمال محدودیت‌های سخت بر برنامه‌ هسته‌ای‌اش کنند. در اواخر فوریه، کوهن فهرستی از عملیات‌های بالقوه به آمریکا ارائه داد که در میان آن‌ها ترور آقای فخری‌زاده هم بود. فخری‌زده از سال 2007 در اولویت فهرست ترور اسرائیل بوده است و موساد هیچ گاه چشم از او برنداشته بود. طبق گفته یک مقام رسمی مطلع، در واشنگتن به مقامات آمریکایی توضیحاتی درباره برنامه ترورداده شده بود و آن‌ها از آن حمایت کرده بودند.

نیویورک تایمز در بخشی از گزارش خود درباره جزئیات ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان تاکید می کند که عملیات منجر به شهادت دکتر فخری زاده، اولین تلاش عوامل موساد نبوده و می نویسد: در سال ۲۰۰۹ یک گروه ضربت طی عملیاتی برنامه‌ریزی شده به دنبال ترور این دانشمند هسته ای بوده اند و برای این کار منتظر آمدن فخری‌زاده بودند اما این عملیات در لحظه آخر لغو شد. موساد به لو رفتن این عملیات مشکوک شده بود و ظاهرا ایران برای آنها تله گذاشته بود. اما این بار موساد می‌خواست چیز جدیدی را امتحان کند.

نیویورک تایمز با اشاره به عملیات ترور شهید فخریزاده در آذر 99 درباره جزئیات عملیات می آورد : عوامل ایرانی که برای موساد کار می‌کردند، یک وانت نیسان آبی را کنار جاده‌ای که شهر آبسرد را به بزرگ‌راه اصلی متصل می‌کرد، پارک کرده بودند. آن نقطه کمی مرتفع بود و می‌شد از آن‌جا ماشین‌هایی را که نزدیک می‌شوند، دید. زیر برزنت و مصالح ساختمانی که برای استتار و فریب در وانت قرار داده شده بود، روی کف وانت یک سلاح خودکار کالیبر ۷.۶۲ میلی متری قرار داشت. حدود ساعت ۱۳ گروه ضربت سیگنالی دریافت کرد که آقای فخری زاده، همسرش و گروهی از محافظان مسلح او در ماشین‌هایی که خودرو او را همراهی می کردند، قرار است آبسرد را ترک کنند. عامل ترور که یک تیرانداز ماهر بود، موقعیت خود را تعیین و اسلحه را آماده شلیک کرده و به آرامی ماشه را لمس کرد. اگرچه، او به هیچ وجه در نزدیکی آبسرد نبود. تک تیرانداز هزاران مایل‌ دورتر، در محلی مخفی به صفحه نمایش یک کامپیوتر چشم دوخته بود. تمام گروه ضربت تا آن موقع ایران را ترک کرده بودند.

این روزنامه ادامه می دهد: پس از این حادثه، بسیاری از منابع خبری ایران گزارش دادند که عامل ترور یک ربات قاتل بوده است و کل عملیات به شکل کنترل از راه دور انجام شده است. این گزارش‌ها مستقیما با روایت موجود درباره درگیری مسلحانه میان تیم ترور و محافظان و گزارش‌ها درباره دستگیری یا کشته شدن برخی از عوامل ترور، مغایرت داشت.

این گزارش می‎ افزاید: توماس ویثینگتون یک آنالیزور تسلیحات الکترونیکی در این باره به شبکه بی.بی.سی گفته بود که فرضیه‌ وجود یک ربات قاتل را «نباید به کلی باور کرد» اما این بار واقعا یک ربات قاتل در کار بود. انتشار داستان این که بعد از ظهر آن روز واقعا چه رخ داده بود و چگونه عملیات انجام شد، برای اولین بار در این جا آمده است که مبتنی بر گفته‌های مقامات آمریکایی، اسرائیلی، ایرانی و دو مقام اطلاعاتی که در جریان جزئیات برنامه‌ریزی و اجرای عملیات بودند و اظهارات خانواده‌ی آقای فخری‌زاده در گفت‌وگو با رسانه‌های ایرانی است.

نیویورک تایمز در این گزارش مدعی شده است: در این عملیات فناوری تک تیرانداز دقیق کامپیوتری ارتقا یافته با هوش مصنوعی و رصد چند دوربینه از طریق ماهواره برای اولین بار به کار رفت که سلاح آن قادر به شلیک ۶۰۰ گلوله در یک دقیقه بود. برخلاف پهپادها، این سلاح رباتیک در آسمان هیچ توجهی را به خود جلب نمی‌کرد.

این روزنامه در ادامه جزئیات بیشتری از این سلاح خودکار ارائه داده و می‌نویسند: طبق گفته یک مقام اطلاعاتی مطلع از طرح این ترور، اسرائیل مدلی ویژه از سلاح خودکار FN MAG ساخت بلژیک را انتخاب کرده بود که به یک دستگاه رباتیک پیشرفته متصل بود. سلاح خودکار، ربات و اجزا و تجهیزات دیگر آن همگی باهم وزنشان به یک تن می‌رسید، سلاح و تمامی این تجهیزات تا حد کوچک‌ترین بخش‌هایشان را از هم باز کردند و قطعه به قطعه به روش‌های مختلف، از مسیرهای مختلف در زمان‌های مختلف به ایران قاچاق کرده و سپس دوباره سر هم کردند.

این گزارش علاوه بر این آورده است: بخش رباتیک سلاح طوری طراحی شده بود که کف وانت جا شود. دوربین‌ها هم که در جهت‌های مختلفی روی وانت قرار گرفته بودند، باعث می‌شدند اتاق کنترل تصویر کاملی نه تنها از هدف و جزئیات امنیتی آن، بلکه از اطراف محل عملیات داشته باشد. سرانجام در مرحله آخر کار، وانت پر از مواد منفجره شد تا پس از ترور، منفجر شود و هیچ ردی باقی نگذارد. شلیک چنین سلاحی پیچیدگی‌های دیگری هم داشت. سلاح خودکاری که روی یک وانت کار گذاشته شده باشد، حتی اگر خودرو متوقف شده باشد، پس از شلیک و لگد اسلحه در پس هر تیری که از لوله سلاح خارج می شود، تکان می خورد و مسیر گلوله‌های بعدی را عوض می‌کند.

نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: همچنین، با وجود این که کامپیوتر از طریق ماهواره با اتاق کنترل ارتباط برقرار می‌کرد و اطلاعات را هم بسیار سریع مخابره می‌کرد، باز هم تاخیر کمی ایجاد می‌شد؛ در واقع چیزی که اوپراتور روی صفحه نمایش می‌دید، لحظه‌ای پیش اتفاق افتاده بود و نشانه گیری برای جبران آن هم لحظه‌ای دیگر زمان می‌برد، تمام این‌ها هم در حالی بود که خودروی آقای فخری‌زاده در حال حرکت بود. زمانی که طول می‌کشید تصاویر دوربین‌ها به شلیک‌کننده برسند و زمانی که طول می‌کشید پاسخ شلیک‌کننده به سلاح خودکار برسد، حتی بدون احتساب مدت زمانی که طول می‌کشید او واکنش نشان دهد، ۱.۶ ثانیه تخمین زده شده بود و این بازه زمانی کافی بود تا تیری که به بهترین‌ شکل نشانه گیری شده بود، به خطا برود. به همین منظور، از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده بود تا تاخیری که به وجود می‌آمد، لرزش و سرعت ماشین را تنظیم کند.

این روزنامه همچنین نوشت: چالش دیگر، اطمینان یافتن از این بود که آقای فخری زاده در حال راندن خودرو است، نه یکی از فرزندان او یا همسرش. اسرائیل نمی‌تواند از همان تجهیزات جاسوسی که در جاهای دیگری مانند غزه استفاده می‌کند، از جمله استفاده از پهپادها برای تعیین هدف پیش از حمله در ایران بهره بگیرد. پهپادی که آن قدر بزرگ باشد که بتواند به ایران برسد، به آسانی می‌تواند توسط موشک‌های ضدهوایی ایران سرنگون شود. همچنین به پرواز درآمدن پهپادی در اطراف آبسرد که منطقه‌ای آرام در حومه تهران است، می‌توانست کل عملیات را لو بدهد.

نیویورک تایمز می‌افزاید: راهکار این بود که از ماشینی که به ظاهر پنچر شده بود و روی یک جک قرار داشت و در دوراهی جاده اصلی متوقف شده بود، همه چیز رصد شود. آنجا ماشین‌هایی که به سمت آب سرد می‌رفتند، باید دوربرگردان می‌کردند. این محل حدودا سه چهارم مایل از محل ترور فاصله داشت. این ماشین هم یک دوربین داشت. وانت آبی کنار بلوار امام خمینی پارک شده بود. تیم تحقیقات بعدا پی برد که دوربین‌های امنیتی جاده را از کار انداخته بودند.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود، با ارائه جزئیات دیگری از صحنه ترور که مربوط به پس از شهادت شهید فخری‌زاده است، به بخش پایانی عملیات اشاره کرده و می نویسد: زامیاد آبی منفجر شد. این تنها بخش عملیات بود که طبق برنامه پیش نرفت. این انفجار قرار بود ربات را کاملا خرد کند تا ایرانی‌ها نتوانند بقایای آن‌چه رخ داده بود را کنار هم قرار دهند. در عوض، بیشتر قطعات این سلاح به هوا پرتاب شدند و سپس روی زمین افتادند، بیش از آن آسیب دیده بود که بتوان آن را تعمیر کرد اما قطعات تا حد زیادی سالم مانده بودند. ارزیابی ایران مبنی بر این که حمله توسط یک سلاح خودکار کنترل از راه دور «مجهز به هوش مصنوعی» انجام شده بود، صحت داشت.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 73
  • ص _ ن
    1

    ۱۰۰۰ بار مرگ بر آمریکا تروریست و رژیم تروریستی کودک کش اسرائیل . آمریکا سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را ترور کرد . رژیم تروریستی کودک کش اسرائیل دانشمند هسته‌ای ایران فخری زاده را ترور کرد .

    نظرات شما -
    • Ss
      0

      دستشون درد نکنه اتفاقا تنها کار خوبشون همین بوده،ای کاش الانم ترامپ رو کار بود، بهتون نشون میداد

    • ...
      0

      جناب ص. ن خواهشا نام پاک ایران رو به این نهاد(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)نچسبون،اصلا توی آرم سپاه هم نامی از ایران عزیز برده نشده،اندکی تعقل

    • ناشناس
      0

      تو که گفتی نام سپاه را نیاورید سپاه بر خواسته از بطن ملت است با این حرف ها هم از قلب ما جدا نخواهد شد سپاه حتی برای شمایی که توهین می کنی ،خون داده تا جناب قلم فرسایی کنی ودو کلمه اراجیف بنویسی

    • ...
      0

      برخاسته از بطن مردمه واینطور مردم رو قتل عام میکنه؟عجب...

  • مهناز
    1

    مرگ بر آمریکا منفور وفرزند ناخلف خود اسرائیل مرگ به کثیف ترین دولت جهان ،

    نظرات شما -
    • Ss
      0

      مهناز جون خارشت گرفته؟خخخ

    • علی
      1

      پاسخ به ss بی ادب ،عفت کلامت را کجافروختی !!؟ ازقشری مانند شما غیراز این انتظار نمی رود!!

    • مهناز
      1

      پاسخ به s جواب ابلهان خاموشی تو ارزش جواب دادن نداری

    • قاسم
      0

      مهناز خانم به شوهرداری و بچه داریت برس دستور رسیده فرزند بیاورید تا در آینده آنها کیسه سنگر آخوندها شوند!

  • علي
    1

    نه ميبخشيم و نه فراموش ميكنيم

    نظرات شما -
    • Ss
      0

      تو کی هستی که بخای ببخشی و فراموش کنی؟!،ما ملت ایران که قدردان این لطفشون(ترور)هستیم

    • ناشناس
      1

      Ssملت ایران رو با خودت یکی ندون.بدبخت وطن فروش اونا از ایرانی بدشون میاد تو کی هستی که همونا بهت محل بدن .خائن یه روز تو ترور همون جماعت از خدا رانده شده میسوزی

  • در جواب ss مزدور بدبخت
    1

    در جواب ss بدبخت بلید بگم ما دوباره از زیر خون و خاکستر بلند می‌شویم و اتفاقا تکثیر بسوز که سوختنت دیدن داره

    نظرات شما -
    • Ss به ساندیس خور بیچاره
      0

      بدبخت تویی که خودت رو به یه ساندیس فروختی

  • ذوب در ولایت
    0

    انشاالله آمریکا اون اصل کاری رو از صحنه محو کنه که ملت یه نفس راحت بکشن،همه بلند بگین آمینننن

    نظرات شما -
    • لزگی اذری
      0

      حروم لقمه خدا خودت وقبله امالت آمریکای نجس رو از بین ببره

    • سرباز وطن
      0

      یکی برای این بچه دفتر نقاشی بخره

    • Ss به لزگی
      0

      بدجوری سوختیا،آب رو بریز اونجات که میسوزه،بعدم القاب خودت به بقیه نسبت نده

    • رضا
      0

      اون اصل كاري كه خود نحست هستي

  • GASIM
    0

    پس یه کاری کنید واکنشی نشون بدین وزیر جنگ و ارتش کاری بکنن تلافی ــ موشکی و........ زود واکنش نشون بدین تا دلمون خنک بشه یه زره این امریکای حروم زاده و اسراٸیل تخم سگ کص کش باید سگ کش شوند تا ادم بشن

  • غریبه
    0

    در پاسخ به این گستاخی تنها شعار دادیم

    نظرات شما -
    • یارو
      0

      بازخوبه انتقام سخت نگرفتی بیچارمون کنی

    • علی
      0

      نه تنها شعار دادیم بلکه عمل هم کردیم، درگیری اخیر صهیونیست ها باغزه رافراموش کردید!! شلیک موشک های صدتا ، صدتا تا پانصد تا به طرف اسرائیل درهرروز رافراموش کردید چندماه بیشتر نشد که!!؟ زوال آمریکا دردرجه اول وصهیونیستها دردرجه دوم نزدیک است. صبح صادق فراخواهد رسیدإن شاءالله

  • حسین اسلامی
    0

    همه چیز برای ایرانو ایرانی برعکس شده قاتل ب قتل وترور خودش معترف هست ولی مردم ما خوشحال هست ک دانشمند این مرزوبوم ترور شده ب این میگن بی رگی بی غیرتی حالا برید رای منفی بدید ب اظهارنظرهایی ک برعلیه تروریست هاست

  • من ایرانیم
    0

    Ss ........ زیادی داری میخوری. میبرن در......نت میزارن هاااا.بی شرف وطن فروش امثال سردار نبودندکه دشمن توی خانه ات تورو زیر پتو ..........پس یواشکی گم شو.

    نظرات شما -
    • Ss به من ایرانیم که اابته بعیده
      0

      بیهمه چیز،... رو تو میخوری که نمیدونی این آرامشت رو مدیون جانبازایی امثال پدر من در طول هشت سال جنگ هستی،جانبازی که سالی یکبار هم ازش یادی نمیشه،پس تو گم شو و زر مفت نزن

    • Ss به من ایرانیم
      0

      هر چی گفتی برای خودت وپدر و مادرت که تربینت نکردن،مرتیکه من فرزند جانبازم ،جانبازی که برای این کشور جانفشانی کرد و حالا از زاد رفته،پس این حرفها رو به من نزن و برو گورت رو گم کن

    • از حاج طوسی به من ابرانیم
      0

      دو روز به ما سر زدی پر رو شدی؟؟!!! زود بیا فوق برنامه کلاس قرآنی داریم

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    حالا گاندو بسازید و از اشراف اطلاعاتی و امنیتی صحبت کنید ..!!!!

  • ترامپ
    0

    به عقلم که رجوع میکنم میبینم همچین کاری شدنی نیست یاحداقل تو ایران نمیتونستن به این راحتی همچین نقشه ای پیاده کنن.پس لطفا اعتراف کنیدکه نتونستین شناسایی کنید.از اجنه کمک بگیرید شاید کمک حالتون بشه

  • گاندو پلاستیکی
    0

    آقای عبدی و آقا محمد و سایر نخاله های گاندو کجا بودند که این ترور ها صورت گرفت؟ خواب ناز تشریف داشتند؟

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      نخاله شمایید با افکار زنگ زده نخاله

  • ضربت
    0

    SS جون مامانت ازش بپرس تورا کجا پیدا کرده؟ میدونی هیتلر وقتی خائنین به او اطلاعات می دادند و از آنها استفاده می کرد بخاطر خیانت به وطن خودشون تیربارانشون میکرد.

    نظرات شما -
    • Ss به ضربت
      0

      کافر همه را به کیش خود پندارد،پدر و مادر من مشخصه این شمایی که از زیر بوته عمل اومدی،بابا خیلی ضایعه این پیامهات قشنگ مشخشه همش توسط یه نفر با یه نحوه نگارش ارسال شده

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    ازسلاح وهوش مصنوعی نگو ازقدرت نفوذ اسرائیل درمیانه انبوعی از نیروهای اطلاعاتی وحافظتی وفوق سری ایران بگو فرار روبه جلو ممنوع

  • هموطن
    0

    البته همان زمان یکی از راننده ها که از آن مسیر می رفت و شاهد ترور بود گفت که افراد مسلح بودند و حتی به سمت او شلیک کرده اند. یادم است تلویزیون همان موقع فیلم اون شاهد را نشان داد الان هم در آپارات موجود است سرچ کنید میاد

  • در جواب ss کودن مسخره بزدل
    0

    در جواب ss بزدل تروریست باید بگم امثال این بیچاره بزدل در تاریخ زیاد دیدم.امیر کبیر یک ایرانی نما مانند این بزدل کشت،میرزا کوچک خان و رئیس علی دلواری همین طور،مسئول بازجویی از اسرای ایرانی در جنگ عراق،لو دادن عملیات ایران در جنگ و جاسوسی و تروریست همین امثال این بزدلان انجام دادند.پس هر کسی که فارسی حرف زد یا ایران ایران کرد لزوما ایرانی نیست. در جواب تروریست بزدل که رفقاش دست به ترور میزنن یک صیاد شیرازی کافیست. هنوز امثال این بزدل تروریست از نام صیاد خیس میکنند

    نظرات شما -
    • Ss در جواب یه عقب افتاده مسخره
      0

      بدبخت زبون بسته تو دیگه چی میگی؟!خخخ خودت فهمیدی چی بلغور کردی؟به مامانیت میگم تخم کبوتر بهت بده زبونت باز بشه خخخ،مسخره عقب افتاده

    • ناشناس
      0

      اینهایی که نوشتی همه توسط متحجرین دینی و عوام بیسواد دنباله رو حکومتهای وقت کشته شدن امیرکبیر رو علمای اون زمان محرور دم او خونشو مباح دونستن چون مدارس عالیه رو در برابر مکتب خونه ها درست کرد اگر هم میخواهید جوابی بدهید اقلا تاریخ رو مطالعه کنید البته به این لیست خیانت شیخ کاشانی به نهضت ملی نفت و شیخ فضل الله نوری رو اضافه کن دوست عزیز همین مخالفت مرحوم شیخ مصباح خودمون رو با امام خمینی که بعد فوت امام امامی تر شد از خود امام

  • خوان چو
    0

    میگم اینs ازنطفه ترامپ گرفته شد شایدهم نتانیاهوهو

    نظرات شما -
    • Ss به خوان چو
      0

      تو هم از نطفه اعراب که اینقدر سنگشون رو به سینه میرنی نه؟پاش بیفته ناموست رو دو دستی تقدیمشون میکنی باور کن،نمونش تو مشهد...

  • ح
    0

    انگار فعلا اینجور که از شواهد برمیاد جناب,,،ss بدجوری خارش گرفتن که منتظر اومدن ترامپ هستن،خخخخخخ

  • سیاوش سلطان
    0

    کارفرما : آمریکا و اسقاطبل پیمانکار : منافقین خلق پروژه : اشرف دلیل :

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      خودت میدونی چی نوشتی ؟؟؟ ساقیت کیه ؟؟؟؟؟

    • سیاوش سلطان
      0

      من درست نوشتم ، خبر فوری سانسور کرد ، بیا ببین ساقیم کیه ؟! کارفرما : آمریکا و اسقاطبل پیمانکار : منافقین خلق پروژه : اشرف دلیل :

    • سیاوش سلطان
      0

      کارفرما : آمریکا و اسقاطبل پیمانکار : منافقین خلق پروژه : اشرف دلیل :

  • مهناز
    0

    همه این عزیزان که به راحتی با یک متن بدون این که خودشون بررسی کنند بدونند درست است یا نه !!!! قضاوت های نادرست می کنند ،در ضمن یاد بگیرید نزاکت را رعایت کنید متاسفانه عده ای بدون اطلاع کافی از موضوع با درج یک مطلب شروع به اظهار نظر با ادبیات زشت می کنند اسرائیل یک غده سرطانی ویک دمل چرکی متعفن است تمام کشور ها به این مسئله پی بردند فرزند ناخلفی است که خود کشورهای حرام خوار به وجود آورنده اند خودشان هم بعضی مواقع حیرانند که این زالو را چکار کنند ،همین اسرائیل ،روزی از بین خواهد رفت ، اسرائیل لکه ننگ بشریت است واین شهیدان بها پیروزی ماست

    نظرات شما -
    • واقع بین
      0

      این حرفها چیه؟!اسرائیل یه کشوره که اتفاقا قدرت خوبی هم در منطقه داره(از لحاظ پزشکی،سیاسی،نظامی)و... و از همه مهمتر اینکه تعامل خوبی با دنیا داره و تقریبا کلیه کشورها اابته به جز معدودی کشور جهان سومی قبولش دارن،ارزش پاسپورت اگه اشتباه نکنم جزو بیستمین پاسپورت معتبر دنیاست و... مثل ایران نیست که یه چهار دیواری دور خودش کشیده و... خب سوال اینجاست چطور این کشور از بین خواهد رفت درصورتی که روز به روز شکوفاتر و...

    • به مهناز که نمی اندیشد
      0

      نظرت راجع به یتیم شدن 51 هزار کودک ایرانی که پدر یا مادر خود را بر اثر کرونا از دست داده اند چیست؟ آنکس که ورود واکسن را سیاسی کرد و آنکسانی که بخاطر واکسن برکت نگذاشتند واکسن وارد کشور شوند غده سرطانی و دمل چرکی نیستند؟

    • ناشناس
      0

      خسته نشدید اونقدر که گفتید اسرائیل از روی زمین محو میشه چهل سال پیش حتی امریکا میترسید رسما اسرائیل رو تایید کنه اروپا تو تمام قطنامه های سازمان ملل بر علیه اسراییل رای میدادن هیچ کشوری حاضر به مسابقه با ورزشکارهاش نبود حالا چی تمام کشورهای دنیا تاییدش کردن ورابطه حتی مرکز جهان اسلام عربستان رابطه برقرار کرده به لطف احمدی نژاد مظلوم ترین کشور دنیا شده از نظر سلاح و اقتصاد حرف اول رو میزنه چیزی با شعار عوض نمیشه فقط ما روز به روز منزوی تر میشیم دقیقا تا الان بلعکس شده زمان انقلاب ما تمام دنیا با ما بودن الان ما تنها ترین کشور دنیا هستیم به جز چین و روسیه اونم برای دوشیدن ما

    • تعامل با دنیا زیر گند آهنین !!!!!!!!!!!
      0

      جناب واقع بین ..... تمام جنایتکاران تاریخ از اون رزومه ای که شما برای اسراییل فهرست کردید قوی تر بودند ولی خیلی راحت مثل اب خوردن به خاک سیاه نشستند ..... درمقایسه اسراییل که عددی نیست ..... و تمام کشورهای که به ترقی و رشد رسیده اند شرایط سخت شان از محاصره ای ایران هم شدید تر بوده ..... اولا از بازی روزگار درس بگیریم هیچ ظالم و جنایتکاری در این دنیا به عاقبت خوش نرسیده ..... دوما گر صبر کنی و بهتون هم بر نخوره عظمت ایران خیلی خیره کننده تر از اون غاصبانی است که از ترس گنبد آهنین برای خودشون ساخته اند !!!

  • دکتر سید
    0

    احسنت بر جناب فخری زاده

  • سیدعلی رفوزه ای
    0

    الان پسرانش دارن راهشا ادامه میدن؟؟!!!

  • جنوب
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم/ با سلام بنده تعجب می کنم چرا تابه الان مقامات امنیتی از نحوه ترور شهید فخری زاده و عوامل آن صحبت نکردند و گزارشی به مردم نداند دلیلش چیست؟

    نظرات شما -
    • ملاثانی
      0

      چون با دوست دخترش اونجا بود.نمیشه که همه چی رو گفت

  • رضا،،
    0

    ✖ورق برگشتن نظام جهانی طی این۵سال✖ورود غول نظامی روسیه به جنگ نیمه جهانی درسوریه✖پاره شدن نقشه آمریکایی صهیونیست خاورمیانه جدیدبرای همیشه✖اتحاد۴قدرت آسیا(روسیه+چین+ایران+ترکیه)علیه بلوک غرب✖تکنولوژی موشکی سپاه وپرشدن انبار موشک حزب الله لبنان✖عضویت ایران به اتحادیه شانگهای✖تغییروانتقال قدرت نظامی واقتصادی جهان ازغرب به آسیا تا۷ سال آتی✖قدرت گیری وپیشرفت آینده ایران باآمدن امیرمردان هوشمند///✖✖✖✖✖...همه وهمه اینها=میخ های نهایی شدن تابوت خروج و زوال وفنا ومرگ(استکبار واسرائیل)است درکل جهان.//☆قرآن:{هرچیز،اجل وپایانی داردکه فرامیرسد}.//✖مرگ براسرائیل و استکبار.

    نظرات شما -
    • الن
      0

      از ستاد کنترل قیمت ها که توسط سپاه تشکیل شد خبر داری!؟ مردم مومن سپاه نتونست قیمت مرغ رو کنترل کنه حال می خواد قدرت جهانی رو خم کنه! بیخیال بابا ! از در قابلمه مستعان چه خبر؟

    • فقرا
      0

      یعنی شما هم اجل و پایانی دارید؟چه خبر خوبی دادی بهمون

  • fd
    0

    بنام خدا.شهید فخری زاده به معنی واقعی دوسدار وطن بود نه عوامل خود فروخته مثل روزنامه آرمان ملی (آرمان غربی) و...

  • بهSsوضرضر توهین گر به کاربران.
    0

    بچه های اطلاعاتی نظام،خیلی قوی و پرتجربه هستند.....برای خودت گفتم

    نظرات شما -
    • معلومه کی داره زر مفت میزنه
      0

      کم چرت بگو،قوی و پرتجربه هستن که تو روز روشن میام دانشمندتون رو توودل تهران ترور میکنن آب هم از آب تکون نمیخوره،قوی و پرتجربه هستن که میان اسناد هسته ای رو میدزدن،بمب گذتری میکنن و... راستی چه خبر از خاوری اونکه بغل گوش این مامورای زبده و کارکشته بوو چرا نتونستن از خروجش جلوگیری کنن خخخ معنی قدرت رو هم فهمیدیم،بزار خیالت راحت کنم این حرفها جنبه داخلی داره،گوش ما از این حرفها پره

  • ناشناس
    0

    برام سواله چرا سکوت میکنین... انتقام نمیگیرین. بزنین این بی شرف های صهیونیستی رو نابود کنین.

  • بی طرف
    0

    نظرات شما عزیزان رو خوندم، در پاسخ به این نظرات گرانقدر لازم میدانم که به غیر از Ss به بقیه با کمال احترام عرض کنم که ترررررررر ، هی زززاااااااررررت

    نظرات شما -
    • مردم
      1

      این صداهای تجربه روی خودت را !!! چرا اینجا جلو همه علنی میکنی؟؟؟ زشته یه شبی گفتن یه روزی گفتن. اسرار خصوصی شب تو نیا جلو مردم بگو

  • محمدعلی
    0

    حالا برو گاندو بساز...!

  • رضا،،
    0

    انگلیس ها ومنافقین وطن فروش داخل_ ۱۲۰ سال پیش_(رئیسعلی دلواری)باهوش و شجاع را ترور_وبه گمان خود، پاک وفانی کردند//////// اما بعدا از توش،نیروی دریایی وپرسنل نظامی قوی ایران_درآمد.// وهمینک درجهان،صاحب صنعت وتکنولوژی مستقل کشتی سازی و زیردریایی و اژدر وبالستیک های2000km تاعمق اقیانوس هندهستیم ورئیس اصلی گذرگاه جهانی تنگه هرمز.//##ترور و آدمکشی،کار بزمجه عقل هاست_که تاریخ نشان داده، همیشه نتیجه عکس وپرخسارت به خود بُزمجه میدهد.//**ایضاً این ترورهای اخیر اسرائیل وآمریکای بُزمجه وار.

  • اخوند نخودکی
    0

    روزی هزار بار بگید مرگ بر امریکا.ببینیم کره و لبنیات و تخم مرغ بر میگرده به قیمت اول سال

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      بپا با تخم مرغ محشور نشي

  • حامد
    0

    کشور ماهم باید مقابل مثل کنه تا حساب کار دست اسرائیل بیاد و باید از طریق متحدانمون تو لبنان و سوریه اطلاعات در مورد فرمانده هان موساد و همچنین دانشندان هسته ای اسرائیل جمع کنه و ضربه بدتر به بدنه اطلاعات اسرائیل وارد کنه تا بفهمند دوره بزن در رو گذشته و بزنی میخوری

    نظرات شما -
    • الن
      0

      فعلا که فقط میخورید ، دوران گنده ....وزی تموم شده ! شما ها فقط در مقابل مردم خوتون پلنگ هستید ! ابان رو یادمون نمیره

  • سیاوش سلطان
    0

    خبر فوری در بی وطن بودنت شک داشتم ، اما حالا به یقیین کامل رسیدم ... مزدوران داخل هستند بعد شما از صهیونیست ها انتظار دارید جنایت در ایران نکنند همین خبر فوری خودش کافیه اطلاعات کشور را به نام یک سایت خبری جنع آوری و به دشمنان وطن برساند نشد یکبار نظرات مستند علیه ضد دشمنان وطن و رای دادنش درست کار کند !!!

  • رحیم اب منگل
    0

    دوستت دارمممممssss

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها