مطالبه یکسان‌ سازی حقوق اساتید دانشگاه ‌های آزاد و دولتی

جمعی از اساتید دانشگاه آزاد در نامه ‌ای به وزیر جدید علوم، خواستار یکسان ‌سازی حقوق اساتید دانشگاه‌ های آزاد و دولتی شدند.

مطالبه یکسان‌ سازی حقوق اساتید دانشگاه ‌های آزاد و دولتی

مشروح این نامه به این شرح است:

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات
جناب آقای دکتر زلفی گل
با سلام و تبریک انتخاب شایسته حضرتعالی به این سمت

از آنجا که مهمترین رکن این دولت انقلابی برقراری عدالت در تمام زمینه‌هاست، ما اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از ۴۰ درصد وظیفه آموزش عالی کشور را بر دوش می‌کشیم سالهاست از یک بی‌عدالتی در حوزه خود رنج می‌برد و تمامی مکاتبات ما با مسئولان دانشگاه و مسئولان وزارت علوم سابق ره به جایی نبرده است. حال که دولتی انقلابی با شعار عدالت بر سر کار آمده ما را امیدوار ساخت تا یک بار دیگر مطالبه بحق خویش را از طریق خبرگزاری محترم فارس به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم.

جناب دکتر زلفی گل ما اساتید دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم اینکه موظفی تدریس‌مان حدودا ۲ برابر همکاران دولتی است اما حقوق دریافتی‌مان در عمل کمتر از نصف همکاران خودمان در دانشگاه‌های دولتی است که باعث شده در این شرایط اقتصادی از برآورده ساختن نیازهای اولیه خود نیز عاجز بمانیم و دست نیاز و مساعدت به سمت حضرتعالی که عدالت را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اید دراز کنیم.

از آنجا که خود یکی از اساتید برتر کشور و جزو یک درصد برتر دانشمندان شیمی جهان قرار دارید نیک می‌دانید تا پژوهشگر و استاد دغدغه معاش داشته باشد نمی‌تواند آنطور که باید به تحقیق، پژوهش و تدریس بپردازد. لذا از طرف ۲۵۰۰۰ استاد دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده‌هایمان عاجزانه از حضرتعالی خواهشمندیم به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و و وزیر محترم علوم چاره‌ای عاجل جهت رفع این بی‌عدالتی اندیشیده و دل ۲۵۰۰۰ همکار خود و خانواده‌هایمان را از این عذاب الیم برهانید تا هم به وعده ریاست محترم جمهور انقلابی که پس از دیدار هیات دولت با رهبری معظم فرمودند: توجه لازم و دقیق به اصل مهم عدالت‌ورزی در تمام تصمیمات دولت و بخشنامه‌های اجرایی ضروری است و هم شعار خویش که همواره بر عدالت تاکید نموده‌اید جامع عمل پوشانده شود. مشتاقانه منتظر اقدام و پاسخ حضرتعالی به این درخواست حق طلبانه هستیم.
با آرزوی توفیق در اجرای عدالت
اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محمد
    0

    دولت مال بی منال(بی مالیات دارد) دانشگاه آزاد از کجا بیاورد؟

  • پول کده
    0

    دانشگاههای بی در و پیکری مثل ازاد باید منحل شوند

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      دانشگاه با در و پیکر کدوم دانشگاه است . عزیز نصف مسولان و مدیران و نمایندگان مجلس ما فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستند

  • سعید
    0

    بر اساس شواهد تقریبا هیچ‌کدام از این خواسته‌های پرسنل و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد محقق نشده است و همچنان به گفته استادان این دانشگاه میزان دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد نصف دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی است.

  • هیات علمی دانشگاه ازاد
    0

    سلام. دیگر نگویید حقوق هیئت علمی دانشگاه ازاد نصف حقوق هیئت علمی دانشگاه دولتی. بلکه بگویید نصف حقوق معلمان. اختلاف دستمزد با دانشگاه دولتی آنقدر زیاد است که مایه شرم است. ظلم و بی عدالتی نسبت به کارکنان دانشگاه ازاد از جمله اساتید غوغا می کند. آنچه که لگدمال شده شان هیئت علمی دانشگاه ازاد است با سالها زحمت تحصیل و دود چراغ خوردن. خدایا از این همه ظلم خسته ایم.

  • محمد
    0

    مدیران ارشد دانشگاه آزاد متاسفانه از اساتید دانشگاه های دولتی هستند و طبیعتاً اصلأ به معیشت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی توجهی ندارند و بخاطر تعارض منافع حاضر به اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد از نهاد غیر خصوصی غیر دولتی به « نهاد عمومی غیردولتی» نیستند چون بایستی در آن صورت نظارت دستگاه های نظارتی و شفافیت حقوق های نجومی دریافتی را به جان بخرند...از دولت انقلابی و عدالت خواه دکتر رییسی درخواست اقدام عادلانه و منصفانه برای همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دولتی داریم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها