کوبا نتوانست به وعده خودکفایی در تولید واکسن کرونا عمل کند

کوبا که فقط متکی به واکسن ساخت داخل بوده، قرار است از یکشنبه تزریق واکسن سینوفارم را آغاز کند.

کوبا نتوانست به وعده خودکفایی در تولید واکسن کرونا عمل کند

کوبا که تاکنون اجازه واردات هیچ واکسن کرونای خارجی را نداده و فقط متکی به واکسن‌های ساخت خود بوده، استفاده از واکسن چینی سینوفارم را آغاز می‌کند. کوبا با یکی از بدترین شیوع‌های ویروس کرونا در جهان مواجه است.

به گفته مقام‌های کوبا از روز یکشنبه تزریق واکسن سینوفارم در دو دوز همراه با یک دوز بوستر کوبایی در استان سینفوئگوس آغاز می‌شود.

مقام‌های کوبا که پیشتر مدعی شده بودند تا سپتامبر به اندازه کافی برای همه کوبایی‌ها واکسن تولید می‌کنند، توضیح نداده‌اند که چرا حالا به استفاده از یک واکسن خارجی رو آورده‌اند.

به گزارش رویترز منتقدان دولت کوبا مدت‌هاست از سیاست تمرکز صرف بر ساخت واکسن و عدم واردات واکسن انتقاد کرده و دولت کوبا را متهم کرده‌اند که کسب اعتبار و تبلیغات را بر مسائل بهداشتی در اولویت قرار داده است.

منبع: جماران

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شهروند
    0

    پس‌چطوره‌که‌ما‌داریم‌توایران‌‌واکسن‌کوبایی‌تزریق‌میکنیم؟آنوقت خودشون‌وارد‌میکنن؟!!!!!

  • فریبرز
    0

    دقیقا همین رفتار در ایران اتفاق افتاد ،گفتن تا نیمه اول ۱۴۰۰ همه کردم‌با برکت واکسینه میشن اما حالا خودشان‌را به کوچه علی چپ میزنند،میلیاردها دلار بودجه و زمان‌صرف پروژه ای‌شد که اگر‌به‌جای کینه‌توزی و جناح‌بازی همان‌روزهای‌اول واکسن های استاندارد وارد میشد الان‌رشد کشته های ما مقام اول جهانی نداشت کینه توزی‌و دشمن‌تراشی یک قانون رفت و‌برگشت است ،با هرکه دشمنی کنی با تو‌دشمن خواهد شد‌. بیایید بعد از چهل سال ،یکبار‌ دوستی و سلامتی برای دیگران‌بخواهید ،به جای مرگ بر همه دنیا ،انوقت نتیجه را خواهید‌دید.

  • ابوالفضل اسمعيلی
    0

    فکر میکنم ایران هم همین رویه کوبا رو پیش برد البته که تو تولید واکسن کرونا هم باهم مشترک میخواست تولید کنن که ره به جایی نبردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها