مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی اشغال واحدهای اقامتی در خراسان رضوی

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: در شرایط گسترش موج پنجم شیوع ویروس کرونا، تاسیسات گردشگری استان در راستای همراهی با سیاست‌ های ستاد مبارزه با کرونا فعالیت‌های خود را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد.

کاهش ۵۰ درصدی اشغال واحدهای اقامتی در خراسان رضوی

جواد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته، گشت‌های بازرسی و نظارت اداره‌ کل ‌میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و با همراهی بازرسان مشترک از تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و استانداری خراسان رضوی، بر نحوه فعالیت و رعایت پروتکل های بهداشتی مرتبط با مقابله با بیماری کرونا نظارت‌های لازم انجام شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: تمامی اماکن اقامتی برخوردار از استانداردهای لازم و دارای مجوز پذیرش، در شرایط فعلی صرفاً ۲۵ درصد ظرفیت خود را می‌توانند در اختیار مسافران قرار دهند.

وی افزود: با توجه به اهمیت نظارت و بازرسی در حوزه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تصمیمات قرارگاه عملیاتی مقرر شد گروه‌های مشترک بازرسی و نظارت تشکیل شده و نظارت لازم اعمال شود.

موسوی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده و همراهی فعالان گردشگری در راستای مصوبات ستاد مبازه با کرونا تصریح کرد: ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی از ۷۰ به ۱۷ درصد کاهش یافته است. با توجه ممنوعیت سفر به مشهد محدودیت های شدیدی در سطح شهر اعمال شده است.

وی یادآور شد: همچنین موزها و مجموعه‌های تاریخی و فروشگاه‌های صنایع‌ دستی نیز در این روزها تعطیل بوده‌اند و تا بهبود شرایط و عبور از وضعیت قرمز کرونایی اعمال این محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    خبر بدی است و نشاندهنده عدم اهتمام دولت در جلوگیری از مسافرت و متعاقبا عدم موفقیت در کنترل بیماری است . با مراجعه به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام (ص) و انجام فرمایشات ایشان این بیماری براحتی در کشور کنترل می شود . ایشان در این موارد فرموده اند : اگر در شهری بیماری فراگیر شد ، اگر داخل هستید ، خارج نشوید و اگر خارج هستید ، داخل نشوید . امیدوارم آنهایی که هر روز دم از اسلام می زنند به فرمایش پیامبر گرامی عمل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها