پیش بینی یک نماینده مجلس تعداد آرا اعتماد

فقط ۶ وزیر پیشنهادی رای لازم را کسب می کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره معیارهای مجلس در بررسی کابینه پیشنهادی دولت توضیحاتی را ارائه داد.

فقط ۶ وزیر پیشنهادی رای لازم را کسب می کنند

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره معیارهای مجلس در بررسی کابینه پیشنهادی دولت بیان کرد: خوشبختانه مجلس در این دوره به طور جدی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، تخصص و تجارب وزرای پیشنهادی را بدون رودربایستی بررسی می‌کند و اصلا قابل پیش‌بینی نیست که در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بنای مجلس همکاری با دولت است و بهترین همکاری این است که مجلس به گونه‌ای عمل کند تا همکاران رئیس‌جمهور همکارانی کارآمد، فکور، عالم، متدین و با انگیزه باشند و مجلس با این معیارها در حال بررسی وزرای پیشنهادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره میزان آرای کابینه پیشنهادی دولت اشاره کرد: برداشت بنده این است که حدود ۵ یا ۶ نفر از وزرای پیشنهادی رای حداکثری نمایندگان را کسب خواهند کرد، حتی بالای ۲۴۰ رای! تعدادی از وزرای پیشنهادی رای متوسط خواهند داشت و احتمالا ۴ تن از وزرای پیشنهادی با چالش جدی در کسب حداقل رای مواجه خواهند بود و باید در این مدت باقیمانده تلاش کنند تا نظر نمایندگان مجلس را برای رای اعتماد جلب کنند.

وی افزود: مجلس باتوجه به مطالبات مردم در حوزه مشکلات اقتصادی، حساسیت بیش‌تری را در این حوزه دارد و آنچه که اکثر نمایندگان می‌خواهند این است تا سعی بر آن باشد ضریب خطا در تیم اقتصادی دولت صفر شود و بتوان از افراد کارآمد و مسلط در حوزه اقتصادی استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تا به امروز به کمیسیون امنیت ملی نیامده و در این کمیسیون هنوز محک زده نشده است؛ بالاخره وزارت آموزش و پرورش از گستردگی خاصی برخوردار است و آینده کشور به نوعی تابع عملکرد وزارت آموزش و پرورش است، به همین دلیل نمایندگان مجلس حساسیت زیادی روی این وزارتخانه دارند، چراکه تک تک ما محصول تربیت آموزش و پرورش و معلمان هستیم البته گزینه پیشنهادی این وزارتخانه باید به سوالات جدی پاسخ دهد و نباید ندیده و نشناخته افراد را داوری کنیم.

عباس زاده در پایان توضیح داد: قضاوت نهایی درباره کابینه پیشنهادی به صحن علنی مجلس برمی‌گردد که شامل ۲۹۰ نماینده و ۲۹۰ فکر مستقل است و ما امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا نمایندگان در خانه ملت آنچه را که به صلاح مردم، دولت و در مجموع شامل منافع ملی است محقق کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • اكبر
    0

    در دولت روحاني گربه بودند الان شير شدن!!

  • ناشناس
    0

    حالا چه فرقی به حال مردم میکنه؟؟؟،

  • تیز بین
    0

    واقعا متاسفم براتون با این تیتری که زدین ای بی تقوایان در این روز عاشورا از خدا نمی ترسید لا اقل آزاد مرد باشید. آیا نماینده مجلس این طور گفته یا شما تیتر را مغرضانه زدین. خدا هدایت بکنه هممنو

  • ناشناس
    0

    شما هیچ کاره ای نیستید و فقط عنوان نماینده دارید. کافی است به شما دستور بدهند که رای مثبت یا منفی بدهید‌. اصلا ما مجلس برای چه می خواهیم؟ بی جهت پول کشور صرف انتخابات !! و حقوق و سایر بریز و بپاش های شما می شود.

  • عباس
    0

    در جریان طرح صیانت ثابت شد که شما و همکاران مثل آفتاب پرست رنگ عوض میکنید و مردم تایید ۹۰درصد کابینه را از همین حالا به شما قول میدن.

  • بصیر
    0

    آقایون سایت خبرفوری: شماچرابه تکاپوافتادید؟ هنوز هیچی نشده شیطنت هایتان گل کرده ؟؟؟

    نظرات شما -
    • به تصیر
      0

      تو دیگه چقد بدبینی؟!! اذیت میشی، مثبت اندیش باش

  • ممد
    0

    چه فرقی میکنه کی وزیر بشه

  • ایرانی
    0

    نمایندگان هیچ کاره اند .این جلسات کمسیون ها همه فرمایش و شو تلویزیونی است و بس شنبه دستور می رسد چکار کنید . عروسک های دست ساز ...

  • اکبر
    0

    خبر جعل کردی میگه ۵ الی ۶‌وزیر رای حداکثری میگیرن

  • احمد شاه مسعود
    0

    تابلوه!هنوز بعداز ۲۰ روز نتوانستن کابینه رو ببندند! در حوزه اقتصاد و بهداشت و بانک مرکزی مدیران قوی!!! به رئیسی نه گفته اند.این بود ( من در عرض یک ساعت ۱۰۰ تا مدیر به خط میکنم) مناظره دوم

  • فتاحی
    0

    این تیتر قابل نگاه کردن هم نبود ولی گفتم وجدان داشته باشید ما پول میدیم نت می خریم و مردم آرامش می خوان. بی وجدانها

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این بازی ها و نمایش را کنار و همچون زاکانی که منصوب کردید فرمان بالائی ها را مبنی بر رای اعتماد به این وزرا پیشنهادی را اجرا کنید و بیخود وقت مجلس و مردم را نگیرید....

  • طاهر
    0

    اوجی واقعا وزیر نفت...درحد یک بیلدینگ شرکت نفت نیست... واقعا جای سوال است؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها