۱۶ شهرستان آذربایجان‌غربی قرمز کرونایی شد/ بیماران به دنبال دارو و تخت خالی

هم اکنون ۱۶ شهرستان‌ آذربایجان‌غربی به جز پیرانشهر که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

۱۶ شهرستان آذربایجان‌غربی قرمز کرونایی شد/ بیماران به دنبال دارو و تخت خالی

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور در آذربایجان‌غربی، هم اکنون شهرهای ارومیه، خوی، شاهین‌دژ، ماکو، چایپاره، تکاب،سردشت،شوط، مهاباد، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب، اشنویه، چالدران و نقده در وضعیت قرمز و پیرانشهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین وضعیت بیماری در استان ناپایدار است و روزانه شاهد افزایش و یا کاهش شمار فوتی‌ها و مبتلایان در سطح استان هستیم تا جایی که تعداد فوتی‌ها از 21 نفر به 11 نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافت اما با توجه به اوضاع غیرقابل پیش بینی آن، معلوم نیست که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

از بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه نیز خبر می‌رسد که بیشتر بیماران بیش از دو روز است که منتظر دارو و تخت خالی در داخل بخش هستند.

همچنین بیشتر بیماران و همراهان آنها از در دسترس نبودن مسئولان بیمارستان و عدم پاسخگویی از سوی آنها گلایه مند بودند، هر چند که تلاش‌های کادر درمان برای بیماران کرونایی قابل تقدیر بود.

تاکنون 606 هزار و 691 نفر از مردم آذربایجان‌غربی علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و این در حالی است که هم اکنون یک هزار و 522 نفر بر اثر این بیماری در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وضعیت قرمز کشور و به تبع آن آذربایجان‌غربی نیز سبب شد که سخنگوی ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد بین استانی را از فردا ساعت 12 ظهر تا صبح شنبه اعلام کند.

در این راستا از روز دوشنبه تا شنبه هفته بعد همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز مشاغل ضروری در آذربایجان‌غربی نیز تعطیل هستند.

همچنین همه مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده است، لغو شده و عزاداری در فضای بسته نیز ممنوع است و همه عزاداری‌ها در ارومیه و نقاط مختلف آذربایجان‌غربی در فضای باز انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها