نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی:

وسعت دریاچه ارومیه ۹۵۶ کیلومتر کاهش یافت

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: نگین آبی آذربایجان هم اینک ۲ هزار و ۵۵۸ کیلومتر وسعت دارد در حالی که سال گذشته این وسعت ۳ هزار و ۵۱۴ کیلومتر بود.

وسعت دریاچه ارومیه ۹۵۶ کیلومتر کاهش یافت

فرهاد سرخوش اظهار داشت: هم‌ اکنون تراز دریاچه 1270.89 متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 1271.45 بود، کاهش را نشان می‌دهد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی حجم دریاچه ارومیه را سه میلیارد و 50 میلیون مترمربع خواند و گفت: هم اکنون حجم آبی دریاچه یک میلیارد و 86 میلیون مترمکعب کاهش یافته چون در مشابه سال گذشته حجم پنج میلیارد و 36 میلیون مترمکعبی را به نام خود ثبت کرده بود.

وی افزود: در دراز مدت نیز تراز دریاچه 1274.27 متر، وسعت چهار هزار و 705 کیلومترمربع و حجم آبی 17 میلیارد و 41 میلیون مترمکعب بوده است. میانگین بارش‌ها نیز در سال گذشته 24 درصد و در دراز مدت 16 درصد کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    انشاالله همین روزها خشک میشه ازبرکت کشورداری این اقایان است ازبس دروغ و بی عدالتی ها تواین کشور دیدیم تعجبی نداره روایت ازامام رضا انشالله امام رضا رو قبول دارین: دروغ و بی عدالتی باعث کاهش نزولات اسمانی میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها