رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری استان:

افزایش ۳ برابری آتش سوزی در مراتع و جنگلهای آذربایجان غربی

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۳۷ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان رخ داده است.

افزایش ۳ برابری آتش سوزی در مراتع و جنگلهای آذربایجان غربی

قاسمی افزود: در سال جاری ۳۷ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود ۳برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ مورد از این آتش سوزی ها در مساحتی بالغ بر ۱۵۶هکتار مربوط به جنگل های طبیعی استان است، تصریح کرد: همچنین ۲۲ فقره از این آتش سوزی ها به مساحت ۲۱۸هکتار مربوط به مراتع و ۵ مورد نیز به مساحت ۱۷هکتار مربوط به اراضی جنگلی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی با تاکید به اینکه ۹۹درصد آتش سوزی ها تحت تاثیر عوامل انسانی است، اظهار کرد: تغییر اقلیم، خشکسالی ، معیشت مردم از دیگر عوامل افزایش تعادا آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.

قاسمی یاد آور شد: با وجود اینکه تجهیزات اطفای حریق در استان در سال جاری ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته اما بااین وجود نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات بیشتری هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک پایگاه هوایی اطفای حریق نیز در استان راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: از این پایگاه هوایی در آتش سوزی جنگل های سردشت و تالاب کانی برازان نیز استفاده شده و هم اکنون یک بالگرد نیز در ارومیه جهت بهره مندی در صورت آتش سوزی احتمالی مستقر است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها