تکرار غیبت چهره های منتقد؛ از تنفیذ تا تحلیف رئیسی/ احمدی نژاد، خاتمی و برادران لاریجانی حضور ندارند


14 مرداد 1400 - 17:22
610bdf0780add_2021-08-05_17-22
رسم بر این است که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، روسای پیشین سه قوه حضور دارند اما امروز برخی از چهره ها به مجلس نرفتند تا شاهد سوگند رئیسی برای ریاست جمهوری باشند.

به گزارش خبر فوری، در میان روسای قوای سابق زنده و حاضر در کشور، محمود احمدی نژاد و سید محمد خاتمی روسای جمهور پیشین و همچنین علی و صادق لاریجانی، روسای پیشین مجلس و قوه قضائیه حضور ندارند. مهدی کروبی نیز امکان حضور ندارد.

در  مراسم امروز بر خلاف مراسم تنفیذ، ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق در جلسه حاضر است. غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس سابق دیگری است که در جلسه تحلیف حاضر شده است.

تنها رئیس جمهور سابق در این مراسم نیز حسن روحانی است.

تنها رئیس قوه قضائیه پیشین حاضر در مراسم تحلیف نیز شخص ابراهیم رئیسی است.

حضور برخی چهره ها که احتمال حضورشان در دولت رئیسی محتمل است در ردیف های آغازین صندلی ها، جلب توجه می کند که از آن جمله می توان به محمد مخبر و حسین امیرعبداللهیان اشاره کرد.

شخص مهم دیگری که در میان چهره ها به چشم نمی خورد، محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری است، آن هم در حالی که قالیباف در نطق از پیش نوشته خود، به او خوشامد گفت. از چهره های بیت رهبری، سردار وحید به چشم می خورد.

نکته قابل توجه دیگر در چینش جایگاه نشستن مهمانان خارجی مراسم این است که نمایندگان جنبش های مردمی نزدیک به ایران در منطقه، در ردیف اول مهمانان قرار گرفته اند.

رسم بر این است که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، روسای پیشین سه قوه حضور دارند اما امروز برخی از چهره ها به مجلس نرفتند تا شاهد سوگند رئیسی برای ریاست جمهوری باشند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

610bdf0780add_2021-08-05_17-22
14 مرداد 1400 - 17:22

به گزارش خبر فوری، در میان روسای قوای سابق زنده و حاضر در کشور، محمود احمدی نژاد و سید محمد خاتمی روسای جمهور پیشین و همچنین علی و صادق لاریجانی، روسای پیشین مجلس و قوه قضائیه حضور ندارند. مهدی کروبی نیز امکان حضور ندارد.

در  مراسم امروز بر خلاف مراسم تنفیذ، ناطق نوری، رئیس مجلس اسبق در جلسه حاضر است. غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس سابق دیگری است که در جلسه تحلیف حاضر شده است.

تنها رئیس جمهور سابق در این مراسم نیز حسن روحانی است.

تنها رئیس قوه قضائیه پیشین حاضر در مراسم تحلیف نیز شخص ابراهیم رئیسی است.

حضور برخی چهره ها که احتمال حضورشان در دولت رئیسی محتمل است در ردیف های آغازین صندلی ها، جلب توجه می کند که از آن جمله می توان به محمد مخبر و حسین امیرعبداللهیان اشاره کرد.

شخص مهم دیگری که در میان چهره ها به چشم نمی خورد، محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبری است، آن هم در حالی که قالیباف در نطق از پیش نوشته خود، به او خوشامد گفت. از چهره های بیت رهبری، سردار وحید به چشم می خورد.

نکته قابل توجه دیگر در چینش جایگاه نشستن مهمانان خارجی مراسم این است که نمایندگان جنبش های مردمی نزدیک به ایران در منطقه، در ردیف اول مهمانان قرار گرفته اند.

منبع: خبر فوری

18

نظرات 63
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
رادمنش 1 0 پاسخ 1400/5/15 -18:07

نه مجلس اساره فضائل ملت هست. نه رئیس جمهور منتخب واقعی ملت است. تا وقتی که نیرو های انقلاب در حصر هستند. شرکت بعضی از روسای قوا طبیعی است

بینام 2 0 پاسخ 1400/5/15 -14:49

وقتی کسی تو انتخابات شرکت نکرد انتظار داشتید در مجلس تحلیف شرکت کنند ؟!!! چه انتظار بیجایی !!

ملای لجوج 3 0 پاسخ 1400/5/15 -10:46

سیاست لج بازی و عدم سازگاری حتی با خودی ها همین اول کار شروع شد، لاریجانی که همیشه کنار نظام بوده را هم حذف کردن، بعد انتظار داریم با اروپا تعامل کنه!!!!!!

مفردی 5 0 پاسخ 1400/5/15 -10:27

تا وقتی سیستم تاب شنیدن نظرهای مخالف را ندارد ، مدام گوچکتر میشود ,روزی احمدی نژاد محصول سیستم بود امروز مترود ،سرنوشت همه ریاست جمهوری های نظام همینگونه بوده ،از موسوی ،هاشمی ،خاتمی ،احمدی نژاد ، روحانی .... نمیشود همه اینها بد باشند و طرف مقابل خوب ،فقط یک دلیل دارد ،طرف مقابل تاب شنیدن سلیقه های مختلف را ندارد و حذف میکند.

ناشناس 0 0 پاسخ 1400/5/15 -10:12

لاریجانی با عدم امضای اعتبارنامه رییسی و استعفا نشان داد که در مبارزه با اجرای عدالت حتی یک روزهم نباید تاخیر بشه چرا که ممکنه بعد از مقامات درجه ۲ مثل عیسی شریفی و اکبر طبری ممکن هست تیغ عدالت این بارتیزتر و به مقامات درجه ۱ نظام هم برسه .

فواد ری 0 0 پاسخ 1400/5/15 -10:09

به رسول : به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک نکن ، شما می توانی به جای قالیباف توضیح دهید ملک ۵۰۰۰ متری مجتمع غیر انتفاعی در منطقه بالای شهر سعادت اباد( دقیقا در اوین درکه ) را این اقا چگونه بدست اورده است . قیمت این زمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان است ایشان که در انتخابات قبل درمقابل ملت ایران به صراحت گفت بییش از ۴ میلیون پس انداز در بانک ، سرمایه دیگری ندارد !؟ پس این ثروت از کجا امده ؟ البته این سوالی است که مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی از وی نمود وبی پاسخ ماند ! پس بیخود رفو نکن .

5 2 پاسخ 1400/5/15 -08:29

لطفا خیلی واضح بگید چقدر هزینه روی دست ملت گذاشتید برا منصوب شده دیکتاتور

داریوش 1400/5/15 -14:23

سران فتنه مدام در حال هزبنه ترلشی برای نظامند،راستی اب و هوای کمپ البانی چطوره؟الان اسراییل نقشه ترور چه کسی را به شما داده

محمد 2 6 پاسخ 1400/5/15 -01:38

به درک که شرکت نکردن این ها فتنه هستن ودل رهبری را خون کردن امیدوارم برای همیشه صدایشان خاموش شود انشاالله .....هرچه به سر مردم آوردند این ها خاموش بودند دوباه دم درآوردند مردم این بار در برابر اینان کوتاه نخواهند آمد

داروغه ناتینگهام 1400/5/15 -14:45

محمد داداش جای خوت اظهار نظر کن نه جای مردم

،،،،،،،،*****،،،،، 0 0 پاسخ 1400/5/15 -01:22

خب فوری چرا نظر منو چاپ نکردید

حسین 1 4 پاسخ 1400/5/15 -01:09

خداروشکر نابود کنندگان مملکت ومردم ودشمنان نظام دیگه جایی دردولت جدید ندارن

ناشناس 0 1 پاسخ 1400/5/15 -00:03

به رضا 95 جایی که زاکانی . عنابستانی. ذوالنوری . جنتی . قالیباف باشه جای خاتمی نیست ... هیچ جا نرفته ..... حبس خانگی

هادی 11 7 پاسخ 1400/5/14 -23:55

لاریجانیها وخاتمی که ازبانیان ودعوت کنندگان به این انتخابات حداقلی بودند. اما آقای دکتر احمدی نژاد به خاطر نادیده گرفته شدن مردم اعلام کردند که دراین گناه بزرگ شرکت نمیکنند.

حسین 1400/5/15 -01:10

احمدی نژاد خودش بزرگترین گناه بود

ناشناس 5 5 پاسخ 1400/5/14 -22:41

چقد توقع دوستان زیاد شده !!! خاتمی شماها قبول داره اصلا.... جایی که جنتی هست خاتمی نیست

رضا95 4 8 پاسخ 1400/5/14 -22:09

رفتند امریکا وانگلیس دوز دوم واکسن کرونا را بزنند وبیاند .یر راه هم یک نگاهی به حساب بانکی شون بندازند.چیزی کم کثر نشده باشه.

فواد ری 8 4 پاسخ 1400/5/14 -21:53

جالبه قالیباف عزم مجلس ودولت را مبارزه با فساد اعلام کرد در حالی که تا کنون به شکایت شهردارفعلی تهران مبنی بر حیف ومیل ۶۰ هزار میلیارد تومان از دارایی های شهرداری در زمان قالیباف پاسخ نداده است ، ویا هیچ پاسخی به سوال مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی مبنی بر چگونگی تصاحب ملک ۵۰۰۰ متری در سعادت اباد بنام پسرش اسحاق تبدیل ان به مجتمع غیر انتفاعی وخیریه ساختگی همسرش هیچ پاسخی نداده ویا در خصوص اختلاس چند ده میلیاردی قائم مقامش در شهرداری بنام عیسی شریفی ونقش وی در ان اختلاس و واگذاری املاک نجومی به ویژه خوران و... سکوت کرده وهیچ پاسخی نداده است !؟

رسول 1400/5/14 -22:26

البته فساد چیز خوبی نیست و باید رسیدگی شود اما آقای حناچی چه کار مثبتی انجام داد؟ خداوکیلی قالیباف انقلابی و سریع کار را پیش میبرد و مثل دولت قبلی فس فس نمی کرد شما نگاه کنید اتوبان و پل صدر را در مدت کوتاهی تمام کرد اتوبان امام علی را که جنوب تهران را به شمال تهران وصل می کرد در مدت کوتاهی تمام کرد یا برج میلاد را که چند سال خوابیده بود را تمام کرد دیکته نانوشته غلط ندارد

کاربر ناشناس 4 9 پاسخ 1400/5/14 -21:31

گرگها فراری شدنندههههههههههای

کاربر ناشناس 2 2 پاسخ 1400/5/14 -21:29

رفته آن گل بچینند

کاربر ناشناس 4 7 پاسخ 1400/5/14 -21:28

بدرک رفته آن گلاب بیارن حسودان

ناشناس 5 1 پاسخ 1400/5/14 -21:03

 به مجلس نرفتند نه، دعوت نبودند که بروند.صورت مسئله رو چرا وارونه نشون میدی؟؟؟

ایران 0 2 پاسخ 1400/5/14 -20:12

چو پرده دار به شمشیر می زند همه را ، کسی مقیم حریم حرم نخواهذ ماند ، میشه راحت فهمید توی این کشور کسانی هستند که با هیشکی نمیسازند و همه رو نادان و خودشان را عقل کل می دانند

ایرانی 10 6 پاسخ 1400/5/14 -19:59

از این نمایش پر هزینه نمایان است . که از رئیسی هم ابی برای ملت گرم نمی شود . جیره خواران ایران همه در صف اول بودند . ملت غایب ...

به یاد حاج قاسم 4 4 پاسخ 1400/5/14 -19:55

راست گفتید جای بعض ها خالی بود ولی مهمه اینه که بعضی‌ها جای خالیشون زود پر میشه و اصلا مهم نیست که هستن یانه ولی بعضی ها نبودنشان خیلی محسوسه و همیشه به یاد می مونه مثل قضیه دوباره خوزستان یادت به خیر حاج قاسم یادت بخیر ابومهدی امروز هم جات خالی بود سردار

طاها 6 5 پاسخ 1400/5/14 -19:21

آقای صادق آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،که مشرو عیت ومقبولیتش ازنظام ورهبری ومردمه، و رئیس جمهور منتخب هم مشروعیت ومقبولیتش ازنظام ورهبری ومردمه (نه بعنوان فرد)حق ندارد،مقاصدونیّات وانگیزه های فردی (حتی اگه محق هم باشدوعذری موجّه،متوجه اش بوده، قبل ازروزتحلیف که بعنوان فردنیست،اعلان می کرد) رامدنظرقراردهد، عموما.واینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامه،ونه مصلحت خود،خصوصا. پس بایددرمحضرنظام وملت ورهبری و رئیس جمهورملت، عذر خواهی کند.

ایرانی سرافراز 1400/5/14 -20:14

خدااااا نجاتمون بده از دست قوم گمراه و عوضی ان شاء الله....

حسن 13 5 پاسخ 1400/5/14 -19:18

انزوا هر‌چه بیشتر ایران کاملا در جلسه قابل مشاهده بود معلوم نبود اشرف غنی برای پناهندگی به ایران اومده یا برای شرکت در مراسم، نصف بیشتر‌افغانستان دست طالبان افتاده جای نماینده طالبان پهلوی حماسی ها ویمنی ها خالی بود.

حسین 6 2 پاسخ 1400/5/14 -19:09

خبر فوری لطف کن از اتش سوزیهای امریکا و ترکیه و یونان که سه ماه است شروع شده خبر رسانی کنید

روح اله 17 7 پاسخ 1400/5/14 -19:04

با یک نگاه مختصر به شرکت کنندگان تنفیذ به راحتی می‌توان آینده کشور رو تخمین زد..... هنوز حرکت با سرعت بالا به سمت نابودی مملکت ادامه خواهد داشت.....

ایرانی آباد و آزاد 25 7 پاسخ 1400/5/14 -18:58

یک نمایش مضحک که چهره های مطرح داخلی و خارجی حضور نداشت و بیشتر حرف ها هم توخالی و شعار بود. قالیباف هم انگار بیانیه علیه دولت قبل خواند . در کل کلاس و ابهت نداشت و در شان ملت بز رگ ایران نبود!!!!

ایرانی آباد و آزاد 13 5 پاسخ 1400/5/14 -18:55

یک نمایش مضحک که چهره های مطرح داخلی و خارجی نداشت و بیشتر حرف ها هم توخالی و شعار بود. قالیباف هم انگار بیانیه علیه دولت قبل خواند . در کل کلاس و ابهت نداشت و در شان ملت بز رگ ایران نبود!!!!

کوروش کبیر 6 5 پاسخ 1400/5/14 -18:47

شاید دعوت نشدند

فقیر 17 16 پاسخ 1400/5/14 -18:32

اینالیاقت ندارن اقای دکتراحمدی نژادکنارشون باشه.

هنگامه 27 17 پاسخ 1400/5/14 -18:25

درود بر آقای خاتمی تنهاترین سردار بزرگ عصر ایران

احمد شاه مسعود 1400/5/15 -00:42

به هنگامه: بله خاتمی بزرگ است والبته این شانس واقبال داشته که از بزرگان عصر اخیر بهره واُستفاده لازم رابرده است تا محمد خاتمی شود از بزرگانی چون( ستارخان_ باقر خان_ دکتر مصدق_ دکتر فاطمی_ امام وسردارانی چون باقری_ همت_ زین الدین_ باکری_ بروجردی_ بابائی .........ومتوسلیان)و مردم رشید ایران.و صد البته استاد شهید شریعتی.

منم مختار 28 10 پاسخ 1400/5/14 -18:24

درود بر شرف سه تن سید محمد خاتمی مقتدر و متین درستکار و احمدی نژاد بی باک و شجاع و میر حسین موسوی خدا جو و اسوه مقاومت

سعید علی 1400/5/14 -20:39

ممنون که موجبات خنده و شادی مارا فراهم کردی .

ب سعید علی 1400/5/14 -23:45

تو باید سعید طوسی باشی نکبت مثبت ها رو بنگر

احمد شاه مسعود 1400/5/15 -14:12

به سعید علی: بنده هم نسبت به کامنت( مختار) ایراد از منظر خود را دارم،ولی بنا نیست نظر ایشان را مسخره کنم اصلا درست نیست.همینکه شجاعت داره نظرش را میگه ای والله داره.تو چی؟ کامنت بزار و نظرت را بگو( بجای استهزا کردن)

داریوش 7 9 پاسخ 1400/5/14 -18:23

چهرههای منتقد؟!!خخخخ خیلی هم آدم های مهمی نبودند تقریبا مسولیتی هم ندارند.

ایران 14 5 پاسخ 1400/5/14 -18:21

خرج خیلی از این مهمانان گرسنه با ایران است،حتی بلیط رفت و برگشت انها،هیچ کشور مهمی شرکت نکرده،تازه میگه در ایران رییس جمهور چکاره است که صدا و سیما داره براش خودکشی میکنه؟

سید حسن پاکیزه 17 2 پاسخ 1400/5/14 -18:21

همین چهره های منتقد که گفتی بیش از 50 میلیون ایرانی پشتشان هست درود بر شرف دوستداران وطن و ملت ایران زمین

سید محسن موسوی راوی 17 13 پاسخ 1400/5/14 -18:15

وقتی آیت‌الله العظمی سید محمد خاتمی نباشه می خواهم دنیا نباشه فدایی خاتمی با افتخار هستم لعنت خدا بر آب منگل

رضا 1400/5/14 -22:51

لعنت خدابرهرچی خیانتکاروعوضیه شماهم فدایی با تاصبح دولتتبدمه

ریال 0 0 پاسخ 1400/5/14 -18:10

سلام مبارک است احسنت فقط یک همسایه افغان یک همسایه عرب کویت خلیج فارس و یک همسایه عراق همراه معاون ونزویلا و غزه و دفتر اروپا نماینده دولت روسیه ... آمدند این ها هشتاد تا می شن ؟ هیچ اثر گذار مهم نیامد امریکا دشمن مابقی دشمن هستند ؟ امریکا بد مابقی بد هستند ؟برای حفظ ابرو بهتر بود مجازی برگزار می شد تا قبل از اینک رئیسی اینترنت حرام بداند متاسفانه از 206 کشور جهان حداکثر 30 الی 35 نماینده رده سه فرستادن فقط دو رئیس جمهور عراق و افغان هستند چکار کردیم هیچ کس حاضر نیست بیاد رئیسی ببیند گویی عاقبت خوبی با رئیسی نمی بینند انشاالله همه ی دنیا اشتباه کردن و 18 میلیون رای دهند درست فکر کردن رئیسی تحریم بر می دارد برجام زنده می کند انشاالله کور از خداوند چه می خواهد دو چشم بینا لذا ملت ایران بغیر از کاسبان تحریم ... زنده شدن برجام آرزو دارند اگر رئیسی نتواند برجام زنده کند یک خالی بند بزرگ بوده که فقط دوست داشت رئیسی رئیس جمهور شود رئیس اگر برجام احیاء کند کاه که علف ستوران هست بت حاصل آید یعنی با برجام 90درصد مشکلات در 5 ساله حل می شود بدون برجام هرگز هیچ چیزی بهتر نخواهد شد نمونش کره شمالی ونزویلا ویران گدا برشکستگی دولت و بانک ها حتمی است . فکر کنیم رئیسی اولش منم منم می کند چند تا کشتی قیر نفت و اسباب بازی می گیره میاره داخل بعداً می بینه نه قیر نه نفت و اسباب بازی بدردش نمی خوره فقط فروش نفت پترو فولاد ... که دلار میارن بدرد می خورد هرگاه خودروسازان و ال جی عیر و ذالک آمدن ... و سفارت عربستان باز شد یعنی رئیسی بلده کار هست و گرنه اونم سرنوشت ترامپ پیدا می کند تک دوره ای خواهد شد توکل به خدا ببینیم از این فرصت پایانی می تونه رئیسی سران حکومت قانع کند توافق برجام زنده کند یا قالی باف نابودی برجام جشن می گیرد بدون مایه ( دلار ) فیتیله ب بم عامل اصلی زنده نشدن برجام قالی باف بوده خدا کند رئیسی اضف نشود که مثلث کامل شود کره شمالی شدن حتمی است ای اخی

باریک بین 25 4 پاسخ 1400/5/14 -18:02

خیلی گرم برگزار شد آن هم با آمدن دو رییس جمهور قدرتمند از کشورهای تاثیرگذار عراق و افغانستان. خسته نباشید.

نیلوفر 1400/5/14 -18:31

کشورای مد نظر جنابعالی متخاصم محسوب میشن خیلی طبیعیه تشریف نیارن. بهتر حالا مثلا اینا نیومدن ایران لنگ موند!!!! تحلیف انجام نشد!!! مهم دوستانن ک اومدن.

داروغه 1400/5/14 -18:42

خخخخخخ خیلی خوب بود

به نیلوفر 1400/5/15 -09:55

در شرایط تحریم دو تا رییس جمهور هم زیادیه! عضنفر هم اگر رییس جمهور میشد این دو تا رییس جمهور می آمدند. ناراحت و غیرتی نشو: شب دراز و قلندر بیدار.

م 17 11 پاسخ 1400/5/14 -18:02

خانواده لاریجانی مارمولک صفت ضرباتی که به انقلاب وارد کرده اند کمتر از منافقین نیست.

سعید 7 39 پاسخ 1400/5/14 -17:44

از هشتاد تا کشور وزیر و وکیل اومدن شما نگران دو تا آدمی بی خاصیتی هستید که هیچ غلطی بلد نیستن بکنن جز نق زدن و گزک به دشمن دادن؟!

احمد 1400/5/14 -18:42

تو این وضعیت بعد اقتصادی آیا لازم بود این همه هزینه در یک مراسم ساده و یک سوگند به ملت بزرگ ایران و نظامی که مدعی حامی محرومان است تحمیل شود