معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد:

 افتتاح اولین مرکز واکسیناسیون هم‌سطح در مشهد/ توانایی واکسیناسیون ۴۰۰ نفر در هر ساعت

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد واحد مشهد از افتتاحیه مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد و گفت: این واحد اولین مرکز واکسیناسیون هم‌سطح و جزو بزرگترین مراکز واکسیناسیون مشهد است.

 افتتاح اولین مرکز واکسیناسیون هم‌سطح در مشهد/ توانایی واکسیناسیون ۴۰۰ نفر در هر ساعت

ناصر سنجر موسوی اظهار کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و پس از تصمیم جدی در خصوص تسریع در روند واکسیناسیون و افزایش مراکز واکسیناسیون علاوه بر بیمارستان ۲۲ بهمن مشهد که از ابتداء سال جاری با مرکز بهداشت مشغول واکسیناسیون عموم مردم است این مرکز را ایجاد کردیم.

توانایی واکسیناسیون ۴۰۰ نفر در هر ساعت

وی افزود: این مرکز در مدت یک هفته و با تلاش شبانه روزی تمام همکاران ایجاد شد. این مرکز درحال حاضر دارای ۴۰ نیروی ثبت کننده است و ۲۰ نفر واکسیناتور به صورت همزمان می‌توانند واکسیناسیون را انجام دهند. توانایی واکسیناسیون ۴۰۰ نفر در هر ساعت را داریم. همچنین در هر شیفت کاری ۶ ساعته ۲۴۰۰ نفر واکسینه خواهند شد. امیدوار هستیم بتوانیم این روند را در دراز مدت ادامه دهیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد واحد مشهد ادامه داد: این واحد اولین مرکز واکسیناسیون هم‌سطح و جزو بزرگترین مراکز واکسیناسیون مشهد است. همچنین این واحد در میان مجموعه واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی در کل ایران بزرگترین مرکز تا به امروز است.

سنجرموسوی خاطرنشان کرد: دو بیمارستان ۲۲ بهمن و بیمارستان آریا که زیر مجموعه دانشگاه آزاد مشهد هستند در زمینه کرونا درحال فعالیتند. اما بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه آزاد با محدودیت‌هایی روبرو هستند. می‌توان نبود دستگاه سی‌تی اسکن و محدودیت بخش‌های آی سی یو را از جمله این محدودیت‌ها دانست. در بیمارستان آریا یک بخش ۱۴ تخته اختصاص داده شده است. در بیمارستان ۲۲ بهمن نیز بیماران سرپایی ارجاع شده، داروهای خود را سرپایی دریافت می‌کنند. از آنجایی که ظرفیت‌های بیمارستانی ما محدود است، مسئولین استان نیز از ارجاع بیماران بدحال کرونایی به این بیمارستان‌ها خود داری می‌کنند.

راه‌اندازی سومین مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد تا پایان هفته

وی تصریح کرد: امروز دومین مرکز واکسیناسیون زیر نظر دانشگاه آزاد مشهد افتتاح شد. مرکز سوم واکسیناسیون نیز تا پایان هفته افتتاح خواهد شد. همچنین درحال برنامه‌ ریزی برای راه‌اندازی یک مرکز خودرویی در محل پارکینگ دانشگاه آزاد مشهد هستیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها