سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

متوسط روزانه ۵۰ تُن زباله در استان سمنان تولید می‌شود

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه دستگاه‌های مرتبط باید برای مقابله با آلودگی دارای نقشه راه باشند، گفت: متوسط روزانه ۵۰ تُن زباله در استان تولید می‌شود.

متوسط روزانه ۵۰ تُن زباله در استان سمنان تولید می‌شود

علیرضا شریفی نژاد افزود: این مهم می‌ طلبد این زباله‌ ها با راهکاری مناسب دفع، تجزیه، ساماندهی و یا بازیافت شوند.

وی با بیان اینکه منابع آبی، خاکی، ریز گردها و سایر موارد در حوزه آلایندگی بر فضای حاکم بر زندگی تأثیرگذار هستند، افزود: می‌بایست برای ساماندهی امور در این حوزه، از تجارب موفق بهره مناسب برد.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه اضطرار به معنای واقعی کلمه در بحث آلایندگی استان وجود ندارد، ابراز داشت: با این‌ وجود می‌ بایست تمامی دستگاه‌ های متولی امر محیط‌ زیست و همچنین دستگاه‌های نظارتی آمادگی کامل را داشته و با تدوین نقشه راه مشخص ورود کنند تا در آینده با موارد خاص و اضطرار مواجه نشویم.

شریفی نژاد در ادامه تصریح کرد: بهسازی ناوگان حمل‌ونقل، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پالایش آلایندگی و به‌روزرسانی سیستم‌ها و احتراق در تمامی حوزه‌های صنعتی و غیر صنعتی، ازجمله مواردی که می‌تواند در بحث ساماندهی و مدیریت امور در جلوگیری از بروز آلایندگی‌ها تأثیر شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث بهره‌ برداری‌ ها می‌ بایست نظارت‌ها توسط سازمان محیط‌ زیست و همچنین دستگاه‌های ذی‌ ربط افزایش یابد تا حداقل آسیب زیست‌ محیطی را در این حوزه شاهد باشیم، افزود: اعتبارات خاص و ویژه‌ای در حوزه ساماندهی مباحث مرتبط با آلایندگی‌ ها اختصاص خواهد یافت که می‌ طلبد بر اساس نقشه راه زمان‌بندی‌شده و شاخص نُرم جمعیتی استان، از این مهم استفاده ویژه شود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها