گشت و گذار مریخ نورد Zhurong در سیاره سرخ

مریخ نورد Zhurong که مدتی قبل به سیاره سرخ فرستاده شده، سفر در این سیاره را شروع کرده و مشغول انجام تحقیقات علمی است.

گشت و گذار مریخ نورد Zhurong در سیاره سرخ

به گفته اداره ملی فضایی چین (CNSA)، مریخ نورد Zhurong این کشور پیمودن ناحیه‌ای پیچیده روی سیاره مریخ را شروع کرده که در این منطقه سنگ‌ها، دهانه‌ها و تپه‌های شنی قرار دارد. این سازمان اعلام کرد که ژورونگ تا امروز ۷۵ روز مریخی در این سیاره کار کرده و در مجموع ۷۰۸ متر را طی کرده است. یک روز مریخ تقریباً ۴۰ دقیقه بلند‌تر از یک روز زمینی است.

سفر در مریخ برای تحقیقات علمی

مریخ نورد Zhurong هفته گذشته به تپه‌ای شنی سفر کرد و در آنجا تحقیقات علمی انجام داد. پس از تکمیل اکتشافات توپوگرافی، این مریخ نورد حرکت خودش را به سمت جنوب ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود در این هفته به منطقه‌ای پیچیده با سنگ‌ها، دهانه‌های و تپه‌های شنی متراکم برسد.

محققان روی زمین از تصاویری که به صورت روزانه از مسیر پیموده شده توسط این مریخ نورد بدست می‌آورند، استفاده می‌کنند تا موقعیت منطقه ناوبری که در اختیار دارند را برای تکمیل موقعیت بصری و برنامه ریزی مسیر مریخ نورد استفاده و مریخ نورد را برای عبور ایمن از سطح پیچیده هدایت کنند. زمانی که مریخ نورد به هدف علمی خودش برسد، با استفاده از محموله‌های علمی که همراهش دارد به کاوش ادامه می‌دهد و اطلاعات علمی جدیدی را در این سفر‌ها به دست می‌آورد.

گشت و گذار مریخ نورد Zhurong در سیاره سرخ

مدارگردی که به عنوان یک ماهواره ارتباطی برای مأموریت در مریخ فعالیت می‌کند، ۳۷۲ روز است که در مدار این سیاره قرار دارد. مریخ نورد و مدارگرد در شرایط خوبی هستند و عملکرد سیستم‌های فرعی این دو دستگاه در حالت عادی است.

گفتنی است که ماموریت Tianwen-1 چین، متشکل از یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ نورد است که در ۲۳ جولای ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد. فرودگر حامل مریخ نورد، در ۱۵ ماه می‌سال جاری در قسمت جنوبی Utopia Planitia که یک دشت وسیعی در نیمکره شمالی مریخ است، فرود آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها