جنازه مومیایی شده رضاشاه کجاست؟


6 مرداد 1400 - 06:02
6100577f9f9f9_2021-07-27_23-29
سه سال قبل تاریخ در جریان گودبرداری محل پیشین دفن رضا شاه، جسدی مومیایی کشف شد که باعث جنجال های بسیاری شد.

در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ در جریان گودبرداری محل پیشین دفن رضا شاه، جسدی مومیایی کشف شد که موجب حواشی بسیاری شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهر ری درباره مومیایی رضاشاه گفته است: وقت نداریم یک مرده‌ای که حالا پیدا شده را اینقدر پیگیری کنیم. این همه هر روز در کشور می‌میرند ضرورتی ندارد که جست‌وجو کنم قبر هر کدام کجاست. این جسد هم مثل مردگان دیگر است و فرقی نمی‌کند.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر هم گفته بود: مسوولان آستان این جنازه را دوباره در محل کشف دفن کرده‌اند تا کارشناسان سازمان میراث فرهنگی درباره سرنوشت آن نظر دهند. «احتمالا» جسد پیدا شده، جسد رضاشاه است.

محفظه، هنگام کار کارگران در «باغ توتی» آرامگاه عبدالعظیم پیدا شد و همان زمان، با نیروی انتظامی تماس گرفته می‌شود.

شکافتن این محفظه به‌سختی انجام شد… هنگام حفر آن برخی بناها و ساختمان‌های آستان می‌لرزید اما بالاخره کارگران موفق شدند و ما بعدا فهمیدیم که این محفظه بتنی همان محل جنازه رضاشاه بوده است.

برای دفن رضاشاه، جسد او را داخل محفظه‌ای بتنی گذاشته بودند، اما با اعتراض روحانیان مبنی براین‌که این روش با شرع مطابقت ندارد، رفتند و خاک آوردند و کف محفظه بتنی ریختند. سپس در عمق بسیار زیاد و به فاصله‌ای اندکی از هشت‌ضلعی مقبره به خاک سپردند.

پیش از این عضو شورای شهر  تهران، نیز گفته بود که جسد مومیایی شده‌ای که اخیراً در جریان حفاری در نزدیکی حرم عبدالعظیم در شهرری در جنوب تهران پیدا شده بود متعلق به رضاشاه موسس سلسله پهلوی است.

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، درباره سرنوشت جسد مومیایی شده گفته "آخرین خبری که داریم این است که مومیایی را در همان محدوده حرم عبدالعظیم که مدفون بود، دوباره دفن کرده‌اند."

او به محل دقیق دفن پیکر منسوب به رضاشاه اشاره نکرده و گفته "مسئولان امر" آن را می‌دانند.

سه سال قبل تاریخ در جریان گودبرداری محل پیشین دفن رضا شاه، جسدی مومیایی کشف شد که باعث جنجال های بسیاری شد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6100577f9f9f9_2021-07-27_23-29
6 مرداد 1400 - 06:02

در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ در جریان گودبرداری محل پیشین دفن رضا شاه، جسدی مومیایی کشف شد که موجب حواشی بسیاری شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهر ری درباره مومیایی رضاشاه گفته است: وقت نداریم یک مرده‌ای که حالا پیدا شده را اینقدر پیگیری کنیم. این همه هر روز در کشور می‌میرند ضرورتی ندارد که جست‌وجو کنم قبر هر کدام کجاست. این جسد هم مثل مردگان دیگر است و فرقی نمی‌کند.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر هم گفته بود: مسوولان آستان این جنازه را دوباره در محل کشف دفن کرده‌اند تا کارشناسان سازمان میراث فرهنگی درباره سرنوشت آن نظر دهند. «احتمالا» جسد پیدا شده، جسد رضاشاه است.

محفظه، هنگام کار کارگران در «باغ توتی» آرامگاه عبدالعظیم پیدا شد و همان زمان، با نیروی انتظامی تماس گرفته می‌شود.

شکافتن این محفظه به‌سختی انجام شد… هنگام حفر آن برخی بناها و ساختمان‌های آستان می‌لرزید اما بالاخره کارگران موفق شدند و ما بعدا فهمیدیم که این محفظه بتنی همان محل جنازه رضاشاه بوده است.

برای دفن رضاشاه، جسد او را داخل محفظه‌ای بتنی گذاشته بودند، اما با اعتراض روحانیان مبنی براین‌که این روش با شرع مطابقت ندارد، رفتند و خاک آوردند و کف محفظه بتنی ریختند. سپس در عمق بسیار زیاد و به فاصله‌ای اندکی از هشت‌ضلعی مقبره به خاک سپردند.

پیش از این عضو شورای شهر  تهران، نیز گفته بود که جسد مومیایی شده‌ای که اخیراً در جریان حفاری در نزدیکی حرم عبدالعظیم در شهرری در جنوب تهران پیدا شده بود متعلق به رضاشاه موسس سلسله پهلوی است.

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران، درباره سرنوشت جسد مومیایی شده گفته "آخرین خبری که داریم این است که مومیایی را در همان محدوده حرم عبدالعظیم که مدفون بود، دوباره دفن کرده‌اند."

او به محل دقیق دفن پیکر منسوب به رضاشاه اشاره نکرده و گفته "مسئولان امر" آن را می‌دانند.

منبع: رکنا

70

نظرات 77
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
علی بارانی 0 0 پاسخ 1400/5/8 -06:00

همین کاری که با گذشتگان کردن مطمعن باشید در حکومت جدید با این مقبره ها میکنند چون فرهنگ پایین است

آریا مهری 3 0 پاسخ 1400/5/7 -14:20

اگر کوروش بانی ایران کهن هست ،بدون شک رضا شاه کبیر بنیان گذار ایران نوین میباشد ،،،به عنوان کوروش دوم ،،،رضا شاه روحت شاد ،،،شرمنده ایم

سید 2 0 پاسخ 1400/5/7 -00:04

با سلام شاید هم جسد رضا شاه چون مومیایی شده بود را به موزه های خارجی فروخته باشند البته اشکالی هم نداره خلاصه عتیقه حساب میشه. راه دیگه اینه که تو موزه ایران باستان نگهداری بشه .هرچی باشه بازدید میشه و اثر باستانیه

پیشگو 5 0 پاسخ 1400/5/6 -23:27

تاریخ و میراث تاریخی ارزشمنده و ربطی به شخص و... نداره

محمد 8 2 پاسخ 1400/5/6 -19:42

فاتحه ای نثار روحش در بهشت همه باهم بخوانیم

سعید99 6 4 پاسخ 1400/5/6 -18:37

اگه از شرایط فعلی کشور ناراضی هستیم دلیل نمیشه که تاریخ رو فراموش کنیم. رضاخان خدماتی انجام داده که قابل انکار نیست اما در هر صورت یک دیکتاتور دست نشانده انگلیس بود که وقتی تاریخ مصرفش تموم شد تبعیدش کردن.

محمد 9 0 پاسخ 1400/5/6 -17:19

تمام جاده ها و راه آهن های کشور رو مدیون ایشون هستیم.

دن کیشوت 21 11 پاسخ 1400/5/6 -16:38

از زمان کوروش تا کنون،هیچ کس به اندازه رضا شاه در پیشرفت و توسعه مملکت نقش نداشته، ایجاد راه آهن سراسری آنهم با امکانات آن روز،تاسیس دانشگاه تهران،تاسبس دادگستری و یکپارچه کردن مملکت و امن کردن راهها و...، روحش شاد که ویرانه ای از قاجار تحویل گرفته و چنان آباد کرد که ملت امروز هم از برکات آن بهره مند هستند،آنهم در آن روزگار که سخت ترین روزگار بود با آن جنگ جهانی و تاخت و تاز بیگانگان، اما شاید مهمترین کار وی این بود که به مفتخوری آخوندها پایان داد و به ایشان امر کرد که هیچ تفاوتی بین شما و آن کارگر و کشاورز نیست، بایستی کار کنید و سربازی بروید.و همین هم باعث شد که آخوندها که زمانی شاه ها را می پرستیدند و در مفاتیح الجنان از پیاده رفتن شاه عباس به مشهد و عدالت انوشیروان می گفتند،به یکباره تغییر موضع داده و به شاهان نسبت ظلم و فساد دادند،چیزی که اکنون خود نماد بارز آن هستند.

محمد 20 5 پاسخ 1400/5/6 -14:22

روحت شاد،هر چی بود از کلید ساز بهتر بود،ان شاءالله در بهشت با هوریان بهشتی باشی

مهرداد پاسیان 1400/5/6 -23:34

مردم ایران عادت دارن زود فراموش کنند 200 سال دیگه میگی کلید ساز روحت شاد

Balance 21 9 پاسخ 1400/5/6 -14:08

از لایک کردن پیام ها معلوم خدابیامرز هنوز چقدر محبوب هست.

لزگی اذری 22 4 پاسخ 1400/5/6 -13:09

روحت شاد. دوباره خاک بیرون امدی تا فراموشت نکنیم. خدا چقدر دوستت دارد که نمیگذارد نام از بین رود

نسیم 1400/5/6 -19:43

نام چنگیز مغولم هنوز در یادهاست

محمد. 41 8 پاسخ 1400/5/6 -12:52

چقدرحقیروپستیدکه ادعای مسلمانی میکنیدوبعدباجنازه یک خدمتگذاربه ایران وایرانی چنین رفتاری میکنید جای بسی تاءمل داره که شماباداعش وطالبان چه تفاوتی دارید شرمتان باددشمنان ایران۹

رضا 19 0 پاسخ 1400/5/6 -12:48

آقای هدایت الله جمالی پور معلومه که وقت ندارین . معلوم نیست چقدر در پست خودتان بمانید . باید زود بار خود و هفت نسل را ببندید

دکتر 6 36 پاسخ 1400/5/6 -12:48

خیلی از این حضرات که عاشق رضا شاه هستن اگه الان بود و می خواستن تبعیدش کنن آنچنان خوشحال و قر کمر میدادن . حالا که قریب 80 سال از اون تاریخ گذشته بدون اینکه برن تاریخ را عمیق و دقیق بخونن رو هوا میگن رضا شاه روحت شاد.باشه روحش شاد هیچی .هیچی که نباشه این همه املاک قصبی از مردم بزور گرفت اون چی؟ حق الناس میدونید پدر در میاره .مثل همین که خود و خاندانش دربدر و آواره شدن این عبرت اگه حالیت میشه.

ناشناس 1400/5/6 -13:29

چون ما ایرانیان کلا فراموشکاریم بخاطر همین همیشه خطا آزمون زیاد داریم وهمیشه گذر زمان و تاریخ برامون ثابت میکنه کی خوبه کی بد -لان تازه فهمیدیم که اون چقدر واسه ما خوب بوده برای همین خاطر میگیم روحش شاد

!!! 1400/5/6 -13:30

دکتر جان اگه تاریخ رو به خوبی بخونید هم می بینید که اگه ایشون و طرح نوسازی ایران او نبود با اون جنازه ای که سلسله منحوس قاجار از ایران ساخته بودند الان شاید چیزی با شباهتی بسیاربیشتر به طالبان در کشور همسایه می بودیم!خاک تو سر پسرش که عرضه مملکت داری نداشت که مثل بعضیها دودستی املاکش رو بچسبه و ول نکنه بره!

پدر 1400/5/6 -13:56

پاسخ به دكتر .... بهتر بود مي نوشتي مريض نه دكتر ... جنابعالي نياز نيست ديگران رو به خواندن عميق تاريخ راهنمايي كنيد لطف كن و برو يكم سطحي تاريخ رو بخوان تا ذهن بسته و كفك زده خودت يكم باز بشه .. رضا شاه خدماتي به ايران كرد كه در تاريخ ايران بي بديل هست . اگر كمي سواد داري برو كتاب آقاي زيبا كلام رو بخوان زيبا كلام كه خودش را انقلابي ميدونه . باز هم نتونست چشم هاشو روي خدمات بي نهايت رضا شاه ببنده .

محمد 3 29 پاسخ 1400/5/6 -12:26

درک اسفل من الجحیم

علی رضایی 1400/5/6 -14:00

محمد آقا فحش هم می خوای بدی، برو یاد بگیر و درست فحش بده. اینطوری من فکر می کنم، تو که حتی بلد نیستی درست فحش بدی، چطوری می تونی یه کار درست بکنی یا تشخیص درست داشته باشی؟؟ خ خ خ خخ

مفردی 31 1 پاسخ 1400/5/6 -12:08

با این کار نشان دادند حتی از جسد رضا شاه هم میترسند . تاریخ، فردا ، هم امروز را قضاوت میکند هم دیروز را ، هم امروزی ها را هم دیروزی ها را

نیک 30 1 پاسخ 1400/5/6 -12:00

مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

ناشناس 1400/5/7 -01:12

آخه مزدزور انگلیس کجا نکو نام ست

امیررضا 23 2 پاسخ 1400/5/6 -11:53

روحش شادویادش همیشه ماندگارمیماند

محدثه 3 8 پاسخ 1400/5/6 -11:53

خاک بر سرا یه مومیایی کردن هم بلد نبودن .. مومیایی مصریا بعد هفت هزار سال از این سالمتره :))

. 1400/5/6 -14:04

خوبه خودتون هم گفتین مومیایی مصریها! اونا هیچ بنای تاریخ گذشتگان رو خراب که نمی کنن تازه با چنگ و دندون هم قدمت تاریخیشون رو حفظ می کنن!فکرش رو بکنین با اینکه پادشاهی اونجا برچیده شده فوزیه که یه شاهزاده خانم بوده تا پایان عمرش در همون مصر موند و آواره نشد!مراسم هم براش گرفتند و هیچ محدودیتی هم خانواده ش نداشتند که بیان و برن. همسر انور سادات هم با احترام کامل به خاک سپرده شد.

ندای وجدان 35 1 پاسخ 1400/5/6 -11:45

رضا شاه مقبره نمی خواد ، مقبره اش ؛ دانشگاه تهران ، خیابان ولی عصر ، بیمارستان 1000 تختخواب ، راه آهن ، جاده شمال ، پل ورسک و.. هر جای این سرزمین رو که نگاه کنی پر است از خدمات رضا شاه

حخ 20 1 پاسخ 1400/5/6 -11:34

روحت شاد ایرانی

ناشناس 16 0 پاسخ 1400/5/6 -11:28

مگر از نبش قبر نهی نشده ایم وای بر مسلمانی ما کینه و عداوت نابود کننده دین است

اسماء 1 27 پاسخ 1400/5/6 -11:08

کسانی که شعار روحت شاد رضاشاه دادند روبروی حرم امام رضا سال۹۶ آیا می دانستند این همان کسی بود که قراربود حرم امام رضا را تخریب کند تاجاده فریمان بزند؟ آبادانی به چه قیمت به قیمت تخریب فرهنگ ومذهب؟

ناشناس 1400/5/6 -15:43

مطمین باش که از الانش بهتر میشد ونتیجش هم عالی...

ب 52 4 پاسخ 1400/5/6 -10:46

برای روحش چند تا صلوات بفرستیت

کریمی قدوسی 43 3 پاسخ 1400/5/6 -10:24

خداوند روح این خدمتگزار به ایران و ملت مظلوم و ستمدیده ایران را قرین رحمت واسعه خویش قرار دهد و در جنت با اولیا و اوصیا محشورش بگرداند. نام نیکو گر بماند ز آدمی *** به کزو ماند سرای زر نگار

اصلاح طلب بی غیرت 1400/5/6 -12:00

معلومه چقدر غیرت داری که این حرومزاده بی غیرت چه کرد با ناموس ملت در آن دوران سیاه

ناشناس 1400/5/6 -13:33

ما دفتر خاطرات بد رضا شاه را با الان مقایسه میکنیم میبینیم کیا بی ناموسند قدیم را خوندیم ولی الان را میبینیم واسه همین خاطر میگیم روحت شاد رضا شاه

ناشناس 23 1 پاسخ 1400/5/6 -10:21

بدعت بدی است همانند طالبان که بناهای تاریخی افغانستان را ازبین بردیا داعش بناهای سوربه وعراق را از بین برد حتی هیتلر درفتح فرانسه این کار را نکردبه هر حال بدعت بدی است بلخره در آن زمان تنها کسی که توانست ایران را یک پارچه کند وپایه گذار ایران نوین باشد ایشان بود روح شاد

رضا 23 0 پاسخ 1400/5/6 -10:14

حالا کی جواهرات و شمشیر جواهر نشان و... جسد رو دزدید ؟

محمد 21 0 پاسخ 1400/5/6 -10:09

درود بیکران بر روح پر فتوح بزرگ مرد ایران زمین ، هیچ وقت نام و نشان شما را فراموش نخواهیم کرد و شرمنده ی شما هستیم .

Hoosein 19 2 پاسخ 1400/5/6 -10:02

روحت شاد بزرگ مرد تاریخ ایران که هر چه داریم از درایت توست

شوش 0 18 پاسخ 1400/5/6 -09:59

اونایی که میخوان منافق از نزدیک ببینن بیان زیر این پست.....

افشین 16 0 پاسخ 1400/5/6 -09:57

روحش شاد و یادش گرامی باد بزرگ مرد ایرانی اصیل

فاضل 11 0 پاسخ 1400/5/6 -09:51

رضا شاه یه حاکم با تدبیر و لایق و دلسوز برای ایران با اینهمه خدمات ماندگار از جمله جاده چالوس و حفر تونل در دل کوهها و سد امیرکبیر و،،،الانم مملکت چنین حاکمان با مسولیتی نیاز داره

mohammadhossein 3 0 پاسخ 1400/5/6 -09:50

شش ساله دارم التماس مسولین رو برای کار میکنم التماس رییس جمهور دفترش معاونینش وزرا مدیران وزارتی که منو ببرن سرکار ولی سرکارم گذاشتن حتی درب خونشونم رفتم ولی دریغ از یک ذره مسولیت پذیری و صداقت و احترام آقای روحانی مدیران خوبی نداشتی من از شما دستور اشتغال گرفتم سال 97 ولی مسولین وزارتی دستور شمارو حتی بعد از سه سال براش ارزشی قائل نیستند و اجرا نمیکنند این بی سامانی ها دقیقا مثل مشکل منه شما دستور اقدام برای حل مشکل میدی ولی میره زیر دست یه کارشناس اجرا نمیکنه

@ 10 0 پاسخ 1400/5/6 -09:47

ایران خدمات شما فراموش نمیکند.روحت شاد.

@ 11 0 پاسخ 1400/5/6 -09:44

روحت شاد.مرد بزرگ.

مهدی 1 16 پاسخ 1400/5/6 -09:43

انها که هوادار رضا شاه هستند می دانند که قلدری این شاه برای مردم ضعیف ایران بود و از دول دیگر می ترسید . بهتره به نابود سازی و انحراف فرهنگ و تمدن ایران توسط این فرد بنگرید ! بهتره به جنایات این فرد در آذربایجان بنگرید ! بنگرید جنایت ها و نابود سازی ها را تا عادل بشوید . زیاد در هیاهوی تبلیغ کرفتار نشوید . خیلی از کارها در حوزه نفت و فرودگاه و راه اهن و اعزام دانشجو و تجدد قبل از این شروع شده بود و نباید بنام این فرد نام گذاری کرد .

. 12 0 پاسخ 1400/5/6 -09:38

سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند .

ناشناس 55 6 پاسخ 1400/5/6 -09:32

رضا شاه روحت شاد ایران اون گلستان کردن اونایی که رژیم پسرشو به هم زدن باید شرمنده باشن

هه 58 4 پاسخ 1400/5/6 -09:31

روحش شاد .که روسیاهان و ریاکاران برده شیطان رویش را سفید کردندن

Mohsen 58 6 پاسخ 1400/5/6 -09:19

روحت شاد که ایران هرچی داره از تو داره

محدثه 1400/5/6 -11:45

آدمی که انقدر احمق بوده که فکر می‌کرده تنها رمز پیشرفت پوشیدن لباس کشورهای پیشرفته است، اساسا روح نداره که بخواد در شادی باشه یا در عذاب :))

زندگی رویایی 51 6 پاسخ 1400/5/6 -09:16

خوش به حال کسانی که دوره تو زیستن خدابیامرزتت مرد.۸۰میلیون انسان همیشه درودمیفرستن به روحت.جات بهترین جای بهشته.

شش 1400/5/6 -10:00

والا ما که نمیفرستیم نمیدونم این تعمیم حداقلی به حداکثری رو کی به شما منافقین گفته

احسان 1400/5/6 -11:09

خدا لعنت کنه رضاشاه کسانی که مثل او لائیک هستند

ناشناس 1400/5/6 -11:59

از خودت حرف بزن

ناشناس 1400/5/6 -12:12

جناب شش، شما نفرستي هم مهم نيست مهم عمل هر كسي هست كه خود خدا ميدونه و بنده اش، دوما ايت تعميم حداقلي از ديد شما رو ميشه از كامنت ها و جواب هاي مردم فهميد، هر چند كه چهل ساله كه به حرفهاي مردم نه گوش ميديد نه به مردم بها ميديد.

مهدی 52 1 پاسخ 1400/5/6 -08:47

روحت شاد رضا شاه اینها چقدر خودشون را حقیر کردند با این بلای که سر جنازه شما آوردند. روحت شاد

حميد 42 3 پاسخ 1400/5/6 -08:39

روحت شاد ،،،رضا شاه كه الان نياز است برگرديد

حالا یکی 1400/5/6 -11:10

همه میمیرند حتی آنهایی که الان کار نمیکنند

احمد 9 48 پاسخ 1400/5/6 -08:30

تو جهنم

علی 1400/5/6 -10:46

احمد جان ... رضا شاه مملکت نابود شده ای که میراث قاجار بود .. تحویل گرفت سواد این حضرات را هم نداشت ادعای اینها را هم نداشت ..روزی که پسرش و کله کردن ایران قطب صنعت و پیشرفت در منطقه بود ... اداره مملکت هنوز صدقه سر پایه های اقتصادی هست که اونها بنا کردند ... الان کجای ایم؟؟

سعید 1400/5/6 -11:51

علی چی میزنی: قطب صنعت و پیشرفت!! شهریور بیست ملت گندم واسه خوردن نداشتن حاجی، کجاها سیر میکنی؟! رضاشاه کل کاری که کرد تشکیل ارتش بود. ارتشی که نهایتا نتونست جلوی تجاوز هیچ اجنبی رو بگیره و کشور رو دو دستی دادن به انگلیسا. حاجی کلا تاریخ رو بی خیال شو بزن تو خط یه چیز دیگه :))

به علی 1400/5/6 -11:58

علی این بیشرف کسی است که کشور به روس ها و انگلیسی ها داد وهزاران نفر از مردم بی گناه را به قتل رساند

ناشناس 1400/5/6 -12:13

جهنم جاي مردان دين است كه با چماق دين مردم را از دين و زندگي و انسانيت فراري دادن.

حتی 50 نفر؟ 34 2 پاسخ 1400/5/6 -08:07

بعضی چیزا توی خاک مدفون میشن . بعضی چیزا توی مغزها ماندگارن . برخی دیگر در قلوب ماندگارن و دوست داشتنی هستن . واسه طرف میلیاردها هزینه کنین بارگاه درست کنین روزی 50 نفر هم نرن اونجا چه فایده !!!؟؟

اسماء 1400/5/6 -11:17

چی برای کسی که اعتقاد به خدا و قیامت نداشت بارگاه درست کنند؟ برای کسی که بارگاهش اینجا اما میلیون ها نفر در دنیا از شمال آفریقا و آفریقا و...به واسطه او دین را شناختند بایدساخت، بماند که جایگاه هرفردی راخدا می داند چه فایده افرادی که در دوزخ هستند اما طرفدارانی مثل شما دارند شما می توانید کمی از عذاب آنها کم کنید، هرکس هرچیزی را دوست بدارد با آن محشور میشود

آریایی 36 4 پاسخ 1400/5/6 -07:58

اگه جراتش رو دارید بگید کجا دفنش کردید !!!!! تا ببینید مردم چکار میکنند !!!!!!!

زرگنده 42 5 پاسخ 1400/5/6 -07:54

نور به قبرت بباره

همیشه 1400/5/6 -11:19

مگر کسی که نورخدارامی خواست بادهان خاموش کند خدا نور به قبرش میبارد؟

ما املت کتلتیم (سعید ) 40 5 پاسخ 1400/5/6 -07:53

عشق تمام مردم ایران

مهری 40 4 پاسخ 1400/5/6 -07:53

روحت شاد پدر ایران

دومان 36 5 پاسخ 1400/5/6 -07:40

روحش شاد ...کسی که از مردش هم هراس دارید!!!! ظلم پایدار نیست و طوفان .....

موحد 1400/5/7 -01:17

ناراحت نمیشم که به این مزدزور میگن خدا بیامرز چون اگه عقل داشتن میفهمیدند حالا فهمیدم چرا امام حسین با اون عظمت یارانش ۱۰۰ نفر نبود ولی رضا خان قلدر دیکتاتور مورد تمجید قرار میگیرد اکثرا مردمی دنیایی راحت طلب مفت خور هستند. نه خدایی و طالب حق. با رضاخان محشور بشید

ناشناس 94 12 پاسخ 1400/5/6 -07:31

روحت شاد که الآن فقدان احساس مسئولیت و تدبیر و مدیریت مثال زدنی شما را احساس می کنیم. خدا رحمتت کنه نور به قبرت بباره که برای ایرنیان توسعه و پیشرفت آوردی. سد راه آهن دانشگاه پالایشگاه بیمارستان مدرسه شبانه روزی تغذیه رایگان در مدارس و .... ارمغان دلسوزی و تعهد شما برای ایرانیان تا ابد است. مجدداً روحت شاد

منصف 1400/5/6 -09:45

آخه مرد حسابی آنموقع بودی که ببینی چکارها کرده الکی حرف نزن. ولی من دعا می کنم خداوند شما را با ایشان محشور کند.

مهدی میدانی 1400/5/6 -11:10

تمامی افراد کنترل می شوند

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks