رئیس  سابق سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبر فوری :

بگویید چرا مسئولیت نظارت بر شبکه خانگی بر عهده ساتراست؟/ در زمان من یک سریال باید به حداقل ۱۶ «چه» پاسخ می داد تا مجوز می گرفت

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: باید دید مبنای انتقال مسئولیت نظارت بر پخش سریال های خانگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساترا چیست؟

بگویید چرا مسئولیت نظارت بر شبکه خانگی بر عهده ساتراست؟/ در زمان من یک سریال باید به حداقل ۱۶ «چه» پاسخ می داد تا مجوز می گرفت

محمد هاشمی در گفتگو با خبر فوری ضمن ابراز بی اطلاعی از وجود ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) و دخالت های آن در سریال های نمایش خانگی اظهار داشت: اگر از منظر تخصصی به موضوع مطرح شده توجه شود، سازمان صدا و سیما متخصص امر و از طرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم یک دستگاه تخصصی در حوزه رسانه است. باید دید که مبنای چنین اقدامی چه بوده است؟

رئیس اسبق سازمان صداو سیما با اشاره به چگونگی تولید، ضوابط و رویکردهای فررهنگی و اجتماعی یک سریال در این سازمان گفت: یک برنامه تولیدی مانند سریال در زمان من در سازمان صدا وسیما باید به حداقل 16 «چه؟» پاسخ مناسب می داد تا مجوز پخش دریافت کند.

هاشمی تاکید کرد: یک برنامه تولیدی باید علاوه بر توجه به نیازهای مخاطب، جذابیت و آموزندگی نیز داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود سانسور به سریال های خانگی باعث ترغیب مردم به سریال های ماهواره ای می شود یا خیر؟ تصریح کرد: مردم ایران از گروه های مختلف اجتماعی تشکیل شده اند. یعنی همانطور که عده ای به دبنال برنامه هایی در چارچوب های مذهبی با هدف سالم نگاه داشتن فضای خانواده خود هستند، گروهی دیگر با توجه به فرهنگ خانوادگی خود از سریال های ماهواره ای استقبال می کنند و فرزندان آنها نیز از والدین خود پیروی می کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ضوابط و ارائه مجوز برنامه های تولیدی و سریال ها، از پیچیدگی های خاصی برخوردار است و نمی توان ساده انگارانه بدان نگاه کرد.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ر
    0

    شما خاندان هاشمی پاسخ دهید این همه اموال و دارایی را از کجا آورده اید چرا در نیاوران به اتفاق جا خوش کرده اید چرا به شهر خود نمی روید چرا مملکت و انقلاب را به چنین روزی انداختید اکنون مدعی هم می شوید اگر ایران کره شمالی بود خاکستر شما را باد برده بود..

  • اکبر شاه
    0

    بسته دیگه چهل ساله این خانواده اشرافی با این چهر های تکراری حال مردم بهم میزنن میشه نباشید دیگه..

  • احمد شاه مسعود
    0

    ما ساده انگاریم درست فهمیدید.......واین علتی هست که حاکمییت هر کاری دلش میخواهد انجام میدهد.......آری ما ساده انگاریم که به شما اطمینان کردیم که اوضاع اینقدر خیتته.........آری ما ساده انگاریم که تا ۴۰سال پیش اکثرتون در روستاها بودید والان سوار کار شدید......همتون برید به درک که تنها دغدغه تان باد گلوی بعد از غذای نجستی که میخورید

    نظرات شما -
    • به احمد
      0

      تو برو ادب یاد بگیر ..سیاست برات زوده..باید دست روستایی ها رو ببوسی چون اونا تولید کننده اند و اکر نبودن تو الان از گرسنگی مرده بودی !!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    دوره لفاظی های شما تمام شد

  • ناشناس
    0

    گروهی دیگر با توجه به فرهنگ خانوادگی خود از سریال های ماهواره ای استقبال می کنند و فرزندان آنها نیز از والدین خود پیروی می کنند! هل نه بلکه مردم را به دلیل تعصب و سخت گیری های بیجا به این مسیر پرتاب کردید. صدا و ترانه های دلنشین در وصف طبیعت و خدا خوانندگان سنتی خصوصا زنان را ممنوع نمودید در عوض به آنها ساسی مایکن و تتلوها را دادید.

  • ناشناس
    0

    بس کن برو بخواب از ثروتی که زدی از دیدن قیافه تون حال ادم بهم میخوره

  • داریوش
    0

    این مزخرفات را رها کن شما این برنامه ها را نگاه میکنید یا اصلا وقتی دارید .از پولها و دارایی های نجومیتان بگید نا فقرا بدونند که شماها بنده چی و کی هستید شاید دقایقی فکر کنند و سوراخی دیگه غیر از دعا پیدا کنند.

  • حاج فضیل
    0

    مگه کسی اصلا تلوزیون میلی ،رو نگاه میکنه ازبس کیفیت برنامه ها مزخرف شده که مثل رامبد جوان بیاد پادشاهی کنه و از این موقعیت سؤاستفاده کنه و میلیاردر شده و حتی خانواده های مذهبی هم تلوزیون رو نگاه نمیکنن مثل کل خانواده ما و دوستان و آشنایان مون

  • رضا95
    0

    مهم نیست کسی تلویزیون ملی رانگاه کنه یا نه .مهم بودجه بندی ورانت هاست.

  • متين
    0

    اقاي هاشمي با تمام احترامي که براي شما قائلم چند وفته جاده خاکي مي زنيد و حرفهاي نامربوط مي زنيد

  • ح آ
    0

    ۵۰درصد مردم ماهواره رو بخا طر فسادش نگاه نمیکنن فیلم و سریالها یه موجود هم فقط عشق و عاشقیه آموزنده هم نیست و با عث بلوغ زود رس شده و فساد رو بیشتر کرده حاکمان ماهم بخاطر قدرت ول انگاری میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها