استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با جهانگیری بیان کرد؛

ضرورت استقرار دائمی بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره ضرورت استقرار دائمی بالگرد در استان گفت: این بالگرد می تواند اقدامات به موقعی برای سرعت بخشی به اطفای حریق در منطقه که استانی با توپوگرافی خاص و ارتفاعات صعب العبور است کمک شایانی کند.

ضرورت استقرار دائمی بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری در دیدار با معاون اول رئیس جمهور گزارشی از آخرین وضعیت آتش سوزی های اخیر در جنگل های استان ارائه نمود.

در این دیدار خسارات سیل اخیر در برخی مناطق استان به معاون اول رئیس جمهور گزارش داده شد و برآورد خسارت ها و برنامه ریزی برای کمک به زیرساخت های مناطق روستایی و عشایری واهالی مناطق سیل زده که در سیل اخیر باغات و منازل آنها دچار آسیب شدند مورد بررسی قرار گرفت و به معاون اول رئیس جمهور گزارش شد.

همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات بعمل آمده برای احداث وتعمیر منازل زلزله زده شهر سی سخت و روستاهای خسارت دیده ارائه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیازهای مردم مناطق زلزله زده را مطرح و اظهار کرد: هرچند دولت و سازمان های مختلف اقدامات خوبی در مناطق زلزله زده انجام دادند اما این مناطق نیاز به کمک های بیشتری دارند.

همچنین راهکارها و پیشنهادهایی برای ساخت و ساز بهتر و بهسازی مناطق مختلف شهری و روستایی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور از سوی استاندار مطرح شد.

کلانتری درباره تنش آبی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ارائه داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته با افت و کاهش شدید منابع آبی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون قریب به ۲۰۰ روستای استان به دلیل وضعیت کم آبی با تانکر آبرسانی می شوند.

کلانتری ضمن قدرشناسی از موافقت با راه اندازی پایگاه ثابت بالگردی در استان، ضرورت استقرار دائم بالگرد در استان را مطرح کرد که معاون اول رئیس جمهور قول مساعد داد که سریعا پیگیری شود و بالگرد دائم به زودی در استان مستقر شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در این دیدار از اقدامات انجام گرفته از سوی مدیریت استان قدردانی کرد.

وی در این دیدار ضمن تقدیر از رشادت ها و شجاعت های مردم شریف استان در دوران های مختلف، مردم استان را مردمی غیور و شجاع توصیف کرد که همیشه نقش پررنگی در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی داشته اند.

معاون اول رئیس جمهور دستور داد که پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سریعا مورد پیگیری قرار گیرند و مقرر شد، هفته آینده نیز نشست ویژه ای درباره جنگل های زاگرس برگزار شود و آخرین تصمیمات برای اقدام به موقع ولازم در این نشست داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها