مراکز تجمیعی جدید واکسیناسیون توسط سپاه استان قزوین راه اندازی شد

فرمانده سپاه صاحب‌ الامر (عج) قزوین با اشاره به همکاری سپاه با دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌ اندازی دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون قزوین گفت: در مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ نفر در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

مراکز تجمیعی جدید واکسیناسیون توسط سپاه استان قزوین راه اندازی شد

سردار سرتیپ پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در حاشیه مراسم افتتاح دومین مرکز تجمعی واکسیناسیون شهرستان قزوین در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به همکاری سپاه با دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون قزوین اظهار داشت: در مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون روزانه 500 نفر در برابر کرونا واکسینه می‌شوند و البته در صورت تأمین دوزهای بیشتر این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به حضور بسیج جامعه پزشکان در ایجاد این پایگاه تجمیعی اضافه کرد: در واقع نیروهای سپاه صاحب‌الامر(عج) مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون را با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و همچنین دانشگاه تربیت معلم شهیدرجایی راه‌اندازی کرده و از امروز تا ریشه‌کنی کامل ویروس منحوس کرونا به انجام واکسیناسیون برای شهروندان مینودری ادامه خواهند داد.

سردار رفیعی آتانی همچنین به همکاری نیروهای بهداشتی و درمانی سپاه برای تسریع در واکسیناسیون در مرکز تجمیعی دیگر قزوین اشاره کرد و ادامه داد: سپاه استان قزوین در راستای مقابله با بحران همه‌گیری کرونا از ظرفیت تخصصی خود یعنی بسیج پزشکی استفاده کرده و پزشکان و پرستاران بسیج و سپاه به صورت داوطلبانه در مرکز تجمیعی واکسیناسیون سپاه ارائه خدمت ‌می‌کنند.

سپاه قزوین 20 میلیارد تومان کمک مؤمنانه داشته است

فرمانده سپاه استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «سپاه تا انهدام کامل ویروس منحوس پای کار مبارزه با کرونا خواهد بود» گفت: در همین راستا سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) از نخستین روز اپیدمی کرونا همه اقدامات ممکن را برای مقابله با شیوع آن انجام داده و این اقدامات را تا کنترل کامل بحران همه‌گیری کرونا ادامه خواهد داد.

سردار رفیعی آتانی راه‌اندازی پویش ساختن ماسک بهداشتی توسط اقشار بسیج را یکی از اقدامات ارزنده سپاه قزوین در این حوزه برشمرد و افزود: در ضمن سپاه صاحب‌الامر(عج) تاکنون 8 مرحله رزمایش کمک مؤمنانه به راه انداخته و در این زمینه هم 20 میلیارد تومان اقلام مختلف معیشتی و بهداشتی را در اختیار محرومان و گروه‌های بیشتر آسیب‌دیده از کرونا قرار داده است.

وی ادامه داد: سپاه صاحب‌الامر به صورت تمام و کمال در خدمت مردم و مدافعان سلامت خواهد بود و هر زمان که دانشگاه علوم پزشکی از ما کمکی بخواهد، با همگی ظرفیت‌های جهادی و میدانی خود پای کار کمک به مردم و مبارزه با بیماری هستیم.

ظرفیت تزریق روزانه 14 هزار دوز واکسن در استان وجود دارد

مدیر مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این مراسم معضل اصلی تسریع در فرآیند واکسیناسیون را کمبود دوزهای واکسن دانست و گفت: در حال حاضر آمادگی تزریق روزانه 14 هزار دوز واکسن کرونا در استان قزوین وجود دارد، ولی سهمیه ما از واکسن‌های تولیدی و وارداتی خیلی کمتر از این عدد است که همین موضوع کار را کمی سخت می‌کند.

علی فخار سلیمانی همچنین درباره احتمال واکسینه شدن دانش‌آموزان و محصلان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: هیچ برنامه‌ای در سند ملی واکسیناسیون برای واکسینه کردن افراد زیر 18 سال وجود دارد و در این زمینه تابع تصمیمات کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و تغییرات در اولویت واکسیناسیون گروه‌های هدف فقط در حیطه اختیارات وزارت‌خانه و ستاد ملی مبارزه با کروناست.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع کرونا باید تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی به حداقل ممکن برسد و جوانان هم‌استانی استفاده از ماسک بهداشتی را از سر بگیرند؛ چرا که تردد بدون ماسک در سطح استان بسیار زیاد شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها