عنابستانی: احتمال خاموشی در زمستان هم وجود دارد

نماینده سبزوار در مجلس علت قطعی برق را نبود هماهنگی میان بخش های مختلف دولت دانست و گفت که با این وضعیت احتمال خاموشی در زمستان هم وجود دارد پس باید دولت تدبیر کند.

عنابستانی: احتمال خاموشی در زمستان هم وجود دارد

علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و بعد از قرائت با اشاره به مشکل کم آبی در کشور و انتقاد از عملکرد دولت در زیرساخت های حیاتی از جمله مسکن، پول ملی، خودکفایی، انرژی و برق کشور و یادآوری بیانات چند سال قبل مقام معظم رهبری و نیاز ۲۰ الی ۳۰ هزار مگاوات برق با انرژی هسته‌ای افزود: اگر توجه می شد امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

عنابستانی ادامه داد: آقایی ادعا می کند که کاری کرده هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد؛ آقای عزیز در دوره ۸ ساله شما نه چرخ سانتریفیوژ چرخید نه اقتصاد و نه هیچ چرخ دیگری جز چرخ نفوذ، فساد و ناکارآمدی. دلایلی که مسئولان برای عدم ساخت نیروگاه آورده اند، همانند توافقنامه پاریس بهانه خط نفوذ است. چرا نیروگاه هسته ای جدید علیرغم تاکید در برنامه و نیروگاه فسیلی ساخته نشد و آنچه هم ساخته شد نیروگاه های نیمه تمام بود.

وی اضافه کرد: رشد تولید برق در دولت نهم و دهم ۸۵ درصد و رشد تولید برق در این دولت تنها ۲۳ درصد بوده است چرا فکری نکرده و نیروگاهی ساخته نشد؟ در این بلایای برق هم علت اصلی نبود هماهنگی میان بخش های مختلف دولت است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با این وضعیت، احتمال قطعی برق در زمستان هم وجود دارد، دولت باید فورا وضعیت برق را تعیین تکلیف کند. در سال آینده کشور به ۱۴ هزار مگاوات برق نیاز دارد، ۴ هزار مگاوات در حال تکمیل داریم که باید حداقل ۲ الی ۳ هزار مگاوات آن تکمیل شود.

عنابستانی در پایان گفت: ۲ الی ۳ هزار مگاوات برق را می توان از محل صرفه جویی و اصلاح شبکه، ۳ هزار مگاوات از محل پنل های خورشیدی به صورت متمرکز و هزار مگاوات نیز از محل پروژه های پراکنده تامین کرد، پس اگر دولت بخواهد می تواند مشکل کمبود برق را حل کند، امیدواریم با حضور دولت انقلابی این مشکلات حل شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    به به از سیلی زدنتون چه خبر؟ ها مثل همه چیزای دیگه به فراموشی سپرده شد ؟

  • ایرانی
    0

    آقای سیلی نطق هم بلده بکنه

  • کیان
    0

    از وحشی بازی امثال تو برق از خیلی ها میپره این مشکل رو چه جور می‌شود مرد قدرت فیوز را بالا ببرین یا دفاع ‌شخصی در کاراته رو یاد بگیرین

  • در
    0

    به این میگن قانون توگوش سرباز زد هنوز سر جاش نشسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها