تجمع دامداران معترض به کمبود نهاده دامی در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

جمعی از دامداران چهارمحال و بختیاری در اعتراض به کمبود نهاده دامی، گرانی علوفه، بالا رفتن هزینه‌های تولید و پایین بودن قیمت شیر و گوشت در مقابل استانداری تجمع و خواستار رسیدگی به وضعیت خود هستند.

تجمع دامداران معترض به کمبود نهاده دامی در مقابل استانداری چهارمحال و بختیاری

افزایش چند برابری قیمت علوفه

یکی از دامداران گلایه‌مند به وضعیت گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل دامداران تهیه نهاده مورد نیاز برای دام‌ها است، مسئولان می‌گویند نهاده با ارز دولتی وارد می‌شود، اما این نهاده در اختیار دامدار قرار نمی‌گیرد، قیمت یونجه ازکیلویی ۲۰۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کاه سفید از کیلویی ۸۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است، دامداران بسیار متضرر شده‌اند و نمی‌توانند در این شرایط به کار ادامه دهند.

این دامدار ادامه داد: قیمت لبنیات توسط کارخانجات افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر شیر کیلویی ۴۵۰۰ تومان از دامدار خریداری شده و هزینه آن نیز با تاخیر دوماهه پرداخت می‌شود.

سفره دامدار خالی شده است

یکی دیگر از دامداران اظهار کرد: سفره دامدار خالی شده است، بالاجبار دام‌های مولد و باردار را روانه کشتارگاه می‌کنیم.

وی گفت: در شرایط فعلی تولید مقرون به صرفه نیست، توان ادامه کار نداریم، اگر از دامداران حمایت نشود، دامداری‌ها ورشکست شده و مجبور به تعطیلی واحد خود می‌شوند و تولید شیر و گوشت در آینده با مشکل مواجه می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن
    0

    چنانچه نهاد دامی دامداران با ارز ۴۳۰۰تامین نشود منتظر جهش قیمت گوشت به بالای ۲۵۰باید بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها