ذخایر آبی خراسان رضوی ۱۰۰ درصد کاهش یافت

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: اکنون میزان ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی در استان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

ذخایر آبی خراسان رضوی ۱۰۰ درصد کاهش یافت

محمد علایی افزود: هم‌اکنون فقط ۳۵ درصد از مخازن سدهای استان خراسان رضوی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد بود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی ۶۵ درصد از ذخایر سدهای خراسان رضوی خالی از آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۹۳ میلیون متر مکعب آب به سدهای خراسان رضوی وارد شده است و اکنون حجم کلی آب ذخیره شده در سدهای استان ۵۵۱ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعب بوده است.

علایی مجموع حجم ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

وی با بیان این که ۳۴ درصد از ذخیره سد دوستی آب دارد و ۶۶ درصد آن خالی از آب است ادامه داد: میزان ذخیره آب سد دوستی در مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی میزان آب ورودی به سد دوستی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را کمتر از پنج میلیون متر مکعب عنوان کرد.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستانهای تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها