در گفتگو با خبر فوری مطرح شد؛

حضانت فرزند برای مادر؛ حق یا دردسر؟/ اصلاحیه مجلس بر ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده

ثبت نام در مدارس، افتتاح حساب بانکی، تأییدیه دریافت ویزا و خروج از کشور حتی برای سفرهای زیارتی، رضایت بیمارستان برای عمل جراحی و... از جمله مشکلاتی است که مادرانی که حضانت فرزندشان را برعهده دارند با آن مواجه هستند.

حضانت فرزند برای مادر؛ حق یا دردسر؟/ اصلاحیه مجلس بر ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در گفتگو با خبر فوری ، از طرحی برای اصلاح ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده خبر داد و گفت: مادری یکی از نقش های مهم در گفتمان انقلاب اسلامی است و ما باید تکریم این نقش مهم را در عمل نشان دهیم.

فاطمه قاسم پور بیان کرد: باتوجه به درخواست زیاد مادرانی که حضانت فرزندانشان به دلیل طلاق و یا فوت همسر بر عهده گرفته اند و با مشکلات متعددی از جمله ثبت نام در مدارس، افتتاح حساب بانکی، تاییدیه دریافت ویزا و خروج از کشور حتی برای سفرهای زیارتی، رضایت بیمارستان برای عمل جراحی و... مواجه شده اند، جلساتی با حضور کارشناسان قضایی، حقوقی و فقهی جهت بررسی ابعاد مسئله و نحوه مداخله قانونی و نهایی کردن طرح اصلاح ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده برگزار کردیم.

قاسمپور در پاسخ به این سوال که آیا مجلس با این طرح همراهی خواهد کرد؟ بیان کرد: ما تمام تلاشمان بر این است که اصلاحیه به گونه ای باشد که بتوانیم نظر نمایندگان مجلس را جلب کنیم و تعارض صورت گرفته میان حضانت و ولایت قهری با رعایت مصلحت فرزند حل و فصل شود.

وی گفت: هم اکنون این طرح در جلسات مختلف کارشناسی در حال بررسی و نهایی شدن می باشد و امیدواریم با در نظر گرفتن ظرفیت ها و اقتضائات فقه متعالی امامیه به زودی به نتایج قابل قبولی برسیم.

منبع: خبرفوری

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • من
    0

    برید بابا، شما تو مجلس بجز سخنرانی کاری واسه زنها نمیکنید

  • ناشناس
    1

    بلخره پدر هست یا نیست چرا فقه امامیه کاری برای پدران نمیکندچرا این ظرفیت فقه امامیه همیشه به نفع زنهاست آیا حال مردان جامعه خوب است چرا کسی در مجلس انقلابی جواب این فمنیستها رانمیدهد چرا در امر خدادخالت میکنیدهر روز از احکام الهی ایراد میگیرند

    نظرات شما -
    • بنده
      0

      احکام الهی هیچ وقت طرف زورگویی و ظلم و نادیده گرفتن احساس مادری نبوده و نیست احمق

  • یا این ور یا اون ور
    0

    مردهای عزیز . وقتیکه طلاق میگیرین . یا فرزند را برای خود بردارین و نحوه بزرگ شدن و دردسرهاش و خرجی و بردن آوردن و .... را بر عهده بگیرین یا فرزند را بدین به ماد رو یه خرجی هم که دادگاه تعیین میکنه بدین بهش . البته دادگاه خیلی کم رقم میده و باید دو برابر خودتون بدین . بچه رو بدین با تمام اجازه و مجوز . برین دنبال یه زندگی دیگه . یا یه ازدواج دیگه بدون دخالت زن قبلی و فرزندش یا مجرد باشین و کیف دنیا رو بکنین و سفر و خوشگذرونی و ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خیلی اوسکلی حتما هم زن هستی که طرف زن ها رو گرفتی مشنگ

    • من
      0

      اوسکل تویی و اون مادری که تربیتت کرده.

  • مهندس مملکت
    0

    در همه جای دنیا( که عقلا بر سر کار هستند) حضانت بچه بر مبنای مصلحت بچه تعیین میشه و هیچ تفاوتی بین پدر یا مادر در حقوق والدین بر بچه نیست و نباید باشه .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقتر بگو در ایران میگویند هزینه فرزند را بده وهیچ اختیاری نداشته باش حالا اگر مادر فرزند را از ایران خارج کردودیگر برنگشت این خانم فمنیست مذهبی وفقه پویای امامیه چگونه جواب فرزند را خواهد داد

  • فمنیستا دارن میچپونن
    1

    از چند سال پیش که فمنیست ها در مجلس و دولت و کل حکومت راه پیدا کردن مافیای مرد ستیزی و زن ذلیلی را به بهانه های مختلف بنام اسلام و دین و دموکراسی هر طوری شده بود دارن پیش میبرن و الانم که خیلی نرم و مخملی و با اشک تمساح ریختن حق حضانت بچه رو هم می خوان به زن بدن پس معلومه این دین و و اسلامتون به مرور ستوناش داره سست میشه!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها