احداث پارک پتروشیمیایی در شهرستان بروجن

استاندار چهارمحال و بختیاری از احداث پارک پتروشیمایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان در شهرستان بروجن خبر داد و اظهار کرد: این طرح توسط شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان اجرا می‌شود.

احداث پارک پتروشیمیایی در شهرستان بروجن

اقبال عباسی ۲۰ تیرماه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پارک پتروشیمیایی بروجن با اشاره به اینکه احداث این پارک در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی در استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: پارک پتروشیمیایی بروجن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی توسط شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان احداث خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قطعه زمینی برای احداث پارک پتروشیمیایی در شهرستان بروجن در محور مواصلاتی خوزستان اختصاص پیدا کرده است، موقعیت مکانی این قطعه زمین از هر نظر برای احداث این واحد مناسب است.

وی بیان کرد: تمامی زیرساخت‌های پارک پتروشیمیایی بروجن آماده است، با بهره‌برداری از این واحد زمینه اشتغال بخشی از افراد جویای کار در شهرستان بروجن نیز فراهم خواهد شد، در این پارک ۴۸ واحد صنعتی در شش زون احداث می‌شود و همچنین ۶۵ محصول در این واحدها تولید خواهد شد که عمده آن‌ها وارداتی است و برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود.

عباسی تاکید کرد: تولید این محصولات در پارک پتروشیمیایی بروجن باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود و زمینه رونق در تولید را نیز فراهم می‌کند.

احداث پارک پتروشیمیایی در شهرستان بروجن

در ادامه این آئین رسول اشرف زاده- مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به اینکه با احداث پارک پتروشیمایی بروجن تلاش ما حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش است، اظهار کرد: همه محصولات تولیدی و صادراتی، در شرایط فعلی خام‌فروشی است و تلاش داریم این زنجیره را به نهایت برسانیم.

وی افزود: با ساخت پارک پتروشیمیایی بروجن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی و اختصاص ۱۰ نوع خوراک، ۶۵ نوع محصول پتروشیمی تولید خواهد شد.

اشرف‌زاده ادامه داد: در روزهای آینده، یک تفاهم‌نامه همکاری با وزیر صمت امضا می‌شود که این تفاهم‌نامه می‌تواند بسیاری از موانع را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به اینکه فاصله‌ موجود بین صنعت پتروشیمی و وزارت صمت در حال رفع شده است، گفت: در محصولات نهایی وارد حوزه وزارت صنعت می‌شویم و هماهنگی با وزارت صمت مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، در اجرای طرح‌های خود پنج اصل را مورد نظر قرار می‌دهد، اولین بخش محصول و بازار و دومین موضوع تکنولوژی در دسترس است.

اشرف‌زاده گفت: سومین شاخص نرخ بازگشت سرمایه است، عموما طرح‌هایی انتخاب می‌شود که سودآوری مناسبی داشته باشد و موضوع دیگر خوراکی است که در هلدینگ خلیج فارس در دسترس است و بحث بعدی مسائل زیست محیطی و میزان آبی است که باید در طرح‌های پایین دستی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با بیان اینکه محصولات میانی که قابلیت تکمیل زنجیره ارزش دارند، توسط شرکت پترول انجام می‌شود، گفت: پترول ۹ طرح با مجموع ظرفیت ۶۰۰ هزارتن و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد که دو طرح در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در پارک پتروشیمایی بروجن ، ۱۰ محصول ارزش‌آفرین به عنوان خوراک استفاده می‌شود و روی محصولات خاص متمرکز هستیم، ۴۸ واحد صنعتی در شش زون در این پارک احداث می‌شود.

اشرف زاده تاکید کرد: تولید محصول در پتروشیمایی بروجن علاوه بر آنکه مانع از خروج ارز می‌شود، تا ۸۰ درصد این محصولات در خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین صادرات محصولات به بازارهای همسایه در دستور کار است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها