تامین آب شرب روستائیان از اولویت‌ های اصلی در ابهر

فرماندار ابهر گفت: تامین آب شرب روستائیان از اولویت‌ های اصلی در ابهر است.

تامین آب شرب روستائیان از اولویت‌ های اصلی در ابهر

وجیه‌الله نوروزی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ابهر با بیان اینکه مطابق بند «ز» تبصره یک قیر رایگان امسال در بودجه دیده شده است، تصریح کرد: انتظار داریم دستگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند از طریق دستگاه‌های استانی پیگیر جذب قیر رایگان باشند.

وی با بیان اینکه شهرهایی که در بودجه امسال برای شهرهایی که دارای ساختمان‌های ارتفاعی هستند برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی منابعی دیده شده است، ادامه داد: شهرداری ابهر سال گذشته از این ظرفیت استفاده کرده و اگر نیاز باشد مجددا می‌تواند از آن استفاده کند.

این‌ مسئول اضافه کرد: در بودجه امسال همچنین منابعی برای تامین زیرساخت‌های مسکن مهر سابق و مسکن ملی فعلی در نظر گرفته شده است که این موضوع نیز باید مورد توجه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

فرماندار ابهر با بیان اینکه برای توسعه فاضلاب شهری و روستایی منابعی به صورت کشوری پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همه مدیران اجرایی شهرستان باید اهتمام لازم را در جذب بودجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه از زمان توزیع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی یک ماه فرصت دارند مبادله موافقت‌نامه انجام دهند، بیان‌ کرد: شروع پروژه جدید نیز منوط به اخذ مجوز است، زیرا اولویت اصلی دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

فرماندار ابهر با تاکید بر اینکه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۲۳۴ هزار و ۸۸ میلیون ریال اعتبار توزیع شد، ادامه داد: این اعتبارات در سه حوزه تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان با هشت فصل، ۳ درصد حاصل از نفت در سه فصل و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در هفت فصل است که امیدواریم تخصیص صد درصدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه فصول بودجه از طریق شهرستان توزیع نمی‌شود، متذکر شد: بخشی از فصول نیز به صورت متمرکز در استان توزیع می‌شود.

نوروزی، گریزی به اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای ماده ۲۷ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات جرایم رانندگی که مجموعاً ۱۴ هزار و ۱۲۵ میلیون ریال است، زد و افزود: این اعتبار شامل دو بخش ایمن‌سازی ترافیکی راه‌ها و اصلاح و ایمن‌سازی معابر شهری ابهر، هیدج و صائین‌قلعه است.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهرستان و مطالبات بحقی که مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد، گفت: با توجه به کمبود منابع، امکان تحقق این مطالبات وجود ندارد و باید مدیریت در بودجه صورت گیرد.

این مسئول همچنین گریزی به مشکلات موجود در روستاهای ابهر در حوزه تامین آب زد و ادامه داد: اولویت اصلی ما تامین آب شرب روستاییان است.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های آبی موجود در روستاها می‌تواند منجر به مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرها شود، خاطرنشان کرد: مهاجرت روستاییان به شهر نیز منجر به افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود که این امر نیز معضلات خاص خود را دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها