۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در زنجان فعال است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با ۱۴۰ تیم در استان زنجان فعال است.

۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در زنجان فعال است

محمدرضا صائینی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در محل استانداری زنجان گفت: طی روزهای گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه محکم‌ترین و بهترین سد در برابر کنترل، پیشگیری و درمان با ۹۰ درصد تاثیر گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار کرد: در استان باید بهداشت فردی و اجتماعی تقویت شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: شمار مبتلایان سرپایی در استان رو به افزایش است و ویروس دلتا نیز تا پشت دروازه‌های استان رسیده است.

صائینی با بیان اینکه میزان انتقال این ویروس ۷۰ درصد بیشتر است، ابراز داشت: میزان مرگ و میر آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از ویروس قبلی است.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها نسبت به ارائه آمار شفاف همکاری لازم را بکنند تا مردم دچار جو روانی نشوند و تدبیر برای اطلاع رسانی صحیح از وضعیت موجود و خطرات حضور در تجمعات و گردهمایی‌ها و عدم استفاده از ماسک، به شایعات بی پایه و اساس در خصوص عوارض تزریق واکسن و زدن ماسک در بلند مدت مورد تاکید قرار گیرد.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ۱۴۰ تیم در استان فعال است، گفت: زنجان به این لحاظ نیز در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

صائینی بر لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم نسبت به خطرات بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط تاکید کرد و گفت: مردم بر این امر اذعان داشته باشد که تزریق واکسن تنها جلوی مرگ را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همه مردم باید به این باور برسند که تنها راه نجات و مقابله با این ویروس منحوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: به ازای ابتلای هر فرد به در استان ۹ نفر رهگیری و از این تعداد از هشت نفر تست گرفته می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها