مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی خبر داد:

۱۴۰۰ مورد کودک و همسر آزاری در استان مرکزی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان رتبه دوم کشور را در کودک آزاری دارد، گفت: هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۹۹ در حوزه کودک آزاری و همسرآزاری به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

۱۴۰۰ مورد کودک و همسر آزاری در استان مرکزی

علی رضایی ظهر پنچشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد پزشکی قانونی عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه حوادث رانندگی در سال ۹۹ نسبت به جمعیت استان رتبه نخست، کودک آزاری رتبه دوم، مرگ‌های غیرطبیعی رتبه سوم و در مسمومیت با گاز منوکسید کربن رتبه چهارم، در غرق شدگی رتبه ۱۹ و در حوادث کار رتبه پنجم در کشور را داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۴۰۰ نفر در مجموع در سال ۹۹ در حوزه کودک آزاری و همسرآزاری به پزشکی قانونی مراجعه کردند، گفت: مجموع عملکرد در ۲ ماهه ابتدای سال گذشته به ۷ هزار و ۲۳۶ نفر و در ۲ ماهه امسال ۷ هزار و ۷۰۸ نفر ارائه خدمات بوده که حدود ۶ و نیم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: مجموع تصادفات در سال ۹۹ بالغ‌بر ۶ هزار و ۷۵۶ مورد بوده که علت ۴۵ درصد این تصادفات سرعت‌بالا و خواب‌آلودگی و عدم رعایت نکات ایمنی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به پرونده تصادفات تصریح کرد: در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد ۸۸۷ مورد و در ۲ ماهه امسال هزار و ۱۰۵ مورد بوده و در زمینه نزاع و درگیری هزار و ۶۸۷ مورد و در ۲ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۱۵ مورد بوده، در زمینه جواز دفن‌های صادر شده در دو ماهه ۹۹ تعداد ۱۸۸ نفر و در ۲ ماهه امسال ۱۸۱ نفر بوده، در مجموع برای معاینات بالینی و فوتی حدود ۵.۸ درصد رشد داشتیم.

رضایی گفت: میزان فوتی‌های برون‌شهری در بزرگراه اراک-قم در مسیر رفت با ۲۲ نفر فوتی بیشترین تعداد، در اتوبان تهران-ساوه با ۲۰ نفر رتبه دوم، جاده اصلی تهران- ساوه با ۲۱ فوتی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: میزان فوتی‌های برون‌شهری ۶۷ درصد مربوط به سواری، ۱۱ درصد مربوط به موتورسیکلت و فوتی‌های درون‌شهری ۵۲ رصد مربوط به عابر پیاده و ۲۷ درصد مربوط به موتورسیکلت بوده است.

رضایی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در سال ۹۹ شیوع بیماری مشکلاتی ایجاد کرد و همه دستگاه‌ها از جمله پزشکی قانونی استان مرکزی درگیر بودند اما نیروهای پزشکی قانونی با وجود همه مشکلات بدون مرخصی و دورکاری با تمام توان خدمت کردند و نگذاشتند کارها عقب بماند.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی استان مرکزی جزو استان‌هایی بود که در هر شرایطی کمیسیون‌ها را برگزار کرد و می‌توان گفت یک کمیسیون عقب افتاده هم نداشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل ساختمان جدید پزشکی قانونی یکی از اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود به طوری که این ساختمان مشکلات مکان قبلی را ندارد و بسیار مجهز و بزرگ است به همین سبب مورد توجه مسئولان بوده زیرا مشکلات مردم را کمتر کرده است.

رضایی با اشاره به شروع ساخت ساختمان پزشکی قانونی ساوه و تکمیل دیوارکشی ساختمان پزشکی قانونی خمین گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی در ۲ ماه اخیر یکی دیگر از اقدامات شاخص این اداره کل است به طوری که با راه‌اندازی این آزمایشگاه نیازی به ارسال نمونه‌ها به تهران نیست و در امر کاهش اطاله دادرسی تأثیرگذار بوده که مسئولان ارشد استان در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: ۵۲ هزار و ۶۴۴ مورد مراجعات بالینی در سال گذشته داشتیم که در سال ۹۸ حدود ۵۹ هزار و ۹۹۹ مورد بوده و کاهش ۱۲ و سه دهم درصدی داشته همچنین در سال گذشته هزار و ۱۹۴ مورد جواز دفن صادر شده که در سال ۹۸ حدود هزار و ۱۹۳ مورد بوده و یک درصد افزایش داشته است.

رضایی ادامه داد: در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۹ میزان معاینات بالینی ۴ هزار و ۸۴۴ پرونده بوده که در ۲ ماهه ابتدای امسال ۵ هزار و ۱۴۲ پرونده داشتیم و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۲۹۰ کمیسیون و در سال ۹۸ تعداد ۳۵۴ کمیسیون برگزار شد، گفت: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی در سال گذشته ۴۷ پرونده و در سال ۹۸ تعداد ۱۰۴ پرونده بوده که به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

رضایی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد افراد محکوم شده ۱۹ نفر و در سال ۹۸ تعداد ۶۴ نفر بوده و در تعداد پرونده‌های قصور پزشکی حداقل بیش از ۵۰ درصد محکومیت داشتیم و در مجموع عملکرد پزشکی قانونی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴.۲ درصد کاهش داشته اما در سال ۱۴۰۰ روند در حال افزایش است.

وی گفت: در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد کمیسیون‌ها برای ۲۲ نفر و در ۲ ماهه امسال ۱۸ نفر بوده، پرونده‌های قصور پزشکی در ۲ ماهه سال ۹۹ یک مورد و در امسال ۶ مورد، محکومیت‌ها در سال ۹۹ یک نفر و در امسال ۳ نفر بوده، عملکرد آزمایشگاه سم‌شناسی در ۲ ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۱۸۲ مورد و در ۲ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار و ۳۶۷ مورد بوده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهروند
    0

    باسلام انشاا با سکانداری پاستور و با تشکیل تیم قدرت مند و انقلابی پولها و منابع بلوکه شده را در غرب و اروپا آزاد کرده تا شاهد شکوفایی اقتصادی در جامعه اسلامی که خواست شهیدان و سر دار دلها بود ه باشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها