وزیر بهداشت:

می‌توانیم واکسن صادر کنیم/ در ماه‌های آینده کمبود واکسن نداریم

وزیر بهداشت گفت: در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

می‌توانیم واکسن صادر کنیم/ در ماه‌های آینده کمبود واکسن نداریم

سعید نمکی در آئین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیة الله (عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن «نورا» که صبح امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: وقتی آمد محاسبات دشمنان برای بهم ریختن کشور ما غلط نبود، سیل و زلزله و تحریم و کمبودهای فراوان و خزانه خالی؛ اما آنها به داشته‌های ما فکر نکرده بودند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین داده ما اعتقادات مذهبی ماست. آنها نمی‌دانستند ما ملت بزرگ و فداکاری داریم که در همه صحنه‌ها حضور موثر دارند، آنها نمی‌دانستند که ما بعد از ۸ سال جنگ حتی میلیمتری از زمین کشور را در میز مذاکره ندادیم. آنها نمی‌دانستند که ما رهبر فرزانه‌ای داریم که در هدایت و حمایت یگانه عالم است که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتیم از ما حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: این روزها برای من از بهترین روزهاست، روزهایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته‌هایمان با تصاعد افزایش یافته و نیاز به تخت بستری و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

نمکی افزود: در این سال‌های تحریم، بیمارستان‌های متعددی ساخته شد و به جای نداشته‌های روزهای اول، امروز بیش از ۲ هراز آزمایشگاه داریم و صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونای انگلیسی، شاهد مرگ و میر کمتری بوده‌ایم.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشور گفت: ما در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    نیم کیلوباشید مردباشید

  • کاربر ناشناس
    0

    اگرپدربزرگم زنده بود.حالا تعدادی عمو عمه داشتم دریغا

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای وزیر دروغ گو چرا فقط حرف میزنی پس کو واکسنت چرا ملتو مسخره میکنی به سالمندان پیام میدید بیاید بد ماموران نیروی انتظامی باهاشون برخورد بد میکنن اگه پدر خودت بود اجازه این طور برخوردی میدادی برید اخبار ساعد نیوز نگاه کنید ولمون کنید واکسنتون واسه خودتون بزارید بمیریم ولی به بزرگ‌ترها بی احترامی نشه

  • ناشناس
    0

    هر کی باشه ب ریشتون میخنده چقد حرف مفت شما فقط مظلوم نمایی بلدین اگ عرضه داشتین هموطن ایرانی خودتون سه رقمی میمیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها