روستای ۱۵۰۰ نفری "بنستان" دنا محروم از امکانات و زیرساخت‌ ها است

روستای بنستان سادات محمودی از توابع شهرستان دنا از ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌های اولیه محروم بوده و ساکنان آن روزگار سختی را می‌گذرانند.

روستای ۱۵۰۰ نفری "بنستان" دنا محروم از امکانات و زیرساخت‌ ها است

روستای بنستان از توابع شهرستان پاتاوه شهرستان دنا واقع در 55 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با 450 خانوار و جمعیتی افزون بر یک هزار و 500 نفر از ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌های اولیه محروم بوده و ساکنان آنان در رنج و سختی گذران زندگی می‌کنند.

سید مصیب صادقی از اهالی روستای بنستان می‌گوید: کمبود آب شرب در سال‌های اخیر به یک مشکل اساسی برای ساکنان تبدیل شده تا جایی که در شبانه روز ساعات زیادی را بدون آب می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه زنان و دختران روستا بیشترین درد و مشقت را به دلیل بی آبی متحمل می‌شوند، افزود: ضروری است شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب روستای بنستان به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد تدبیری بیندیشد.

صادقی با بیان اینکه جوانان روستا به دلیل بیکاری سرخورده شده‌اند و برای سرگرمی و تفریح هیچ زیرساختی فراهم نیست، ادامه داد: احداث سالن ورزشی سرپوشیده روستا 10 سال پیش کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی هنوز نیمه تمام مانده و اراده‌ای برای تکمیل و بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

یکی دیگر از اهالی روستای بنستان می‌گوید: میدان فوتبال روستا نیز بعد از گذشت 10 سال هنوز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه کاره رها شده در حالی جوانان مجبور به بازی فوتبال در زمین‌های ناهموار خاکی هستند.

محمد سعیدی با اشاره به اینکه کرونا زندگی مردم از جمله آموزش را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: نبود اینترنت پرسرعت و عدم آنتن دهی تلفن همراه مشکلاتی را برای اهالی روستا بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: طرح هادی روستای بنستان به صورت نیمه کاره رها شده در صورتی که تمام معابر روستا زیرسازی و جدول گذاری شده و نیاز اساسی به آسفالت معابر دارد.

عبدالحمید پناهی، فرماندار شهرستان دنا گفت: مشکلات عنوان شده بررسی و به جد پیگیری می‌شود که امیدوارم در کمترین زمان ممکن مرافع و مردم رضایت کامل داشته باشند.

محمد هادی امیری، مدیرعامل شرکت مخابرات با تاکید بر اینکه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت از اولویت‌های دولت است گفت: بحث رفع مشکل ارتباطی روستای بنستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

صیادی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دنا نیز دلیل نیمه کاره بودن اجرای طرح هادی روستای بنستان را محدودیت اعتباری دانست و افزود: امیدوارم با تدبیر شورای برنامه ریزی شهرستان بتوانیم پروژه‌های خوبی عمران روستایی اجرا کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها