برادرکشی برای نجات فرزند

مردی که در جریان یک درگیری برادرش را به قتل رسانده بود در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد پدر و مادرش از قصاص وی صرف نظر کرده بودند.

برادرکشی برای نجات فرزند

رسیدگی به این پرونده با گزارش یک درگیری مرگبار میان دو برادر آغاز شد و مأموران پس از حضور در محل و بررسی‌های اولیه متوجه شدند که متهم با ضربات چاقو برادرش را به قتل رسانده است.

متهم که پس از درگیری خودش را به مأموران معرفی کرده بود در اعترافاتش گفت: برادرم از بدو تولد ناتوانی ذهنی داشت و همیشه با رفتارهایش ما را اذیت می‌کرد.

روز حادثه هم برادرم اول به من و بعد به پسرم حمله کرد و می‌خواست پسرم را بکشد که تصمیم گرفتم او را بزنم البته قصدم کشتن او نبود.

من نمی‌خواستم برادرم بمیرد فقط می‌خواستم پسرم را نجات بدهم.

با اعترافات متهم و بازسازی صحنه، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی اعلام گذشت کردند و گفتند از پسر بزرگشان هیچ شکایتی ندارند.

سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: ما 8 خواهر و برادر بودیم و پدرمان با سختی زندگی‌مان را اداره می‌کرد.

برادرم هنگام تولد دچار عارضه مغزی شده و مشکلات روحی و روانی زیادی داشت. به همین خاطر بیمار بود و همیشه برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: من به خاطر مشکلات خانوادگی به دام اعتیاد افتادم و معتاد شدم.

اما بعد از چند سال ترک کردم و برای تأمین هزینه زندگی‌ام با تاکسی کار می‌کردم.

متهم درباره جزئیات درگیری خونین با برادرش گفت: خانه پدری‌ام در منطقه جنوبی شهر بود و پشت خانه‌مان محوطه‌ای بود که افراد ناباب و خلافکار به آنجا رفت و آمد می‌کردند بعد از مدتی متوجه شدم برادرم نیز به آن مکان رفت و آمد می‌کند و آبرویمان را در محل برده بود.

بارها به او تذکر داده بودم اما حرفم را گوش نمی‌داد.

آخرین بار برادرم به خانه آمد و سر موضوعی با هم درگیر شدیم. برادرم گردنم را گرفت و می‌خواست مرا خفه کند که همان موقع پسرم و دوستش به هواخواهی از من وارد دعوا شدند که برادرم پسرم را به سمت پارکینگ خانه برد و با او درگیر شد و گلویش را گرفته بود و می‌خواست او را خفه کند که برای دفاع از پسرم وارد دعوا شدم و سه ضربه چاقو به برادرم زدم.

متهم افزود: من قصد کشتن برادرم را نداشتم.

فقط می‌گویم پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم. من زن و بچه دارم و باید خرجی آنها را بدهم و از قضات درخواست دارم نسبت به مجازاتی که برای من در نظر می‌گیرند تخفیف قائل شوند.

پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کریمی
    0

    متاسفانه بخاطر مشکلات اقتصادی که در جامه داریم فرزندان خوانواده قادر نیستند برای آرامش خوانواده خانه ایی اجاره کنند و این مشکل شده یک معضل اجتماعی که بیشترین آسیب خوانواده می بیند و پدر مادر هم این وسط دچار مشکلات زیادی هستند بعضی از بچها کار بسیار دشوار کردند و حتا باید مخارج روز مره انها هم تا سنین بالا بدهی و گاهی شاهد قتل ودر خوانواده هستیم کدام پدر مادر می تواند به فرزندش بگوید دیگر تو مردی شدی لطفا برو دنبال زندگیت مادر با هزار جور درد باید این بچها که مردی شدند تر و خشک کند باید حکومت قانونی در این مورد از تصویب بگذراند همین طور که بازنشستگی داریم باید یک قانونی هم باشد که در سنین بالا فرزندان مکلف به رعایت آرامش پدر مادر کند یک روزی خوانواده برای فرزند آوری مسابقه می گذاشتن برای اینک فرزند پشتیبانی خوانواده بود امروزه دیگ دنیای مدرن فرق کرده با فرزند آوری آسیب می بینید در زمان پیری

  • علی
    0

    دروغ میگه اگر قصدش کشتن نبود یک ضربه چاقو میزد نه سه ضربه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها