خراسان رضوی پرفروش‌ ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان پرفروش ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰شناخته شد.

خراسان رضوی پرفروش‌ ترین استان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد ماه همزمان با سراسرکشور، در خراسان رضوی آغاز شد و با توجه به تمدید صورت گرفته این طرح تا ۲۵خرداد ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: در بهارانه ۱۴۰۰، ۱۱۲ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که از این تعداد ۸۴ کتاب‌فروشی مربوط به مرکز و ۲۸ کتاب‌فروشی مربوط به شهرستان‌های استان بود که در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹ افزایش ۶۵ درصدی با مشارکت ۴۴ کتاب‌فروشی را شاهد بودیم.

تحفه‌گر عنوان کرد: اعتبار استان ۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال بود که از این مبلغ ۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۴۰ ریال آن مصرف شد و در مقایسه با بهارانه ۹۹، مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال معادل ۸۹ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کل فروش در طرح بهارانه ۱۴۰۰ را ۲۵ میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۶۱ ریال بیان و اظهار کرد: بیش از ۵۳ هزارجلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت که این رقم در مقایسه با طرح بهارانه ۹۹، با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۳ ریال معادل ۱۰۸ درصد افزایش داشته است. مقایسه طرح بهارانه ۹۹ و ۱۴۰۰ بیانگر استقبال بی‌نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ‌مدار وعلاقمند به کتاب خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب است.

تحفه‌گر گفت: ۸۶۹ کتاب‌فروشی در سراسر کشور در بهارانه ۱۴۰۰ شرکت کردند و کل فروش کشور بیش از ۲۲۰میلیارد ریال بود. سهم فروش خراسان رضوی ۱۳درصد کل فروش کشور است و بعد از تهران پرفروش‌ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده است.

وی ضمن تشکر از حمایت عموم مردم از صنعت نشر و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم کتاب به‌ عنوان میراثی ماندگار و عنصری رشد آفرین و روشنگر و رسانه‌ای پایدار در پهنه زندگی تک تک افراد جامعه نمایان و در سبد خرید فرهنگی خانوار قرار گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها