مسئول کمیته تبلیغات، ستاد انتخاباتی یزد:

نصب تبلیغات نامزدها بر تاسیسات دولتی تخلف انتخاباتی است

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: نصب تبلیغات نامزدهای انتخابات بر علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوها و تاسیسات دولتی تخلف انتخاباتی است.

نصب تبلیغات نامزدها بر تاسیسات دولتی تخلف انتخاباتی است

علی صالحی با اشاره به فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراها اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل تبلیغات انتخابات دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغات با هر عنوان اعم از مردمی، جوانان و … در هر منطقه شهرداری، توسط نامزدها و طرفداران آنها ممنوع است، همچنین نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی روستاها و طرفداران آن مجاز به ایجاد یک ستاد تبلیغاتی در روستای تابعه هستند.

صالحی با بیان اینکه آثار تبلیغاتی نامزدها باید در محل های ویژه ای که بدین منظور تعبیه شده، نصب شود، افزود: نصب هر گونه آثار تبلیغاتی بر علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی توسط بخش بخش دولتی و وابسته به دولت، ممنوع است.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی در نظر داشته باشند که انجام هر گونه تبلیغات روی تاسیسات دولتی و صندوق های پست، باجه های تلفن، پست های برق و تلفن، تابلوها و املاک بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان و متصرفان) و هرگونه تابلوی راهنما یکی از مصادیق غیر مجاز در تبلیغات انتخاباتی به شمار می آید، لذا از انجام چنین اقداماتی جدا خودداری کنند.

وی، نصب پوستر و عکس تبلیغاتی نامزدها بر شیشه اصناف خصوصی، ساختمان ها و بدنه خودروهای شخصی را به شرط کسب اجازه مالکین آنها، بلامانع دانست.

صالحی اضافه کرد: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صداوسیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه آثار تبلیغاتی از سوی نامزدها و طرفداران حداکثر باید ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر باشد، عنوان کرد: بنر تبلیغاتی نصب شده در محل ستاد تبلیغات نامزدها می تواند از سایز مذکور، بزرگتر باشد.

صالحی همچنین یادآور شد: پخش و توزیع تراکت، بروشور و عکس های داوطلبان، خارج از محیط مسجد و اماکن عمومی و دولتی و در مهلت قانونی تبلیغات، مجاز است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و نیز طرفداران آنها، تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای فرصت تبلیغات دارند و پس از آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع بوده و تخلف به حساب می آید.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها