تولید سالانه 19میلیون اصله درخت و درختچه در گیلان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: گیلان دومین استان تولیدکننده گل و گیاه زینتی فضای باز در کشور است.

تولید سالانه 19میلیون اصله درخت و درختچه در گیلان

به گزارش سایت خبر فوری ، مهندس منوچهر پارسافر در گفت‌و گو با ایسنا، گفت:استان گیلان از نظر شرایط اقلیمی استان با پتانسیل‌های بالا برای پرورش گیاهان گلخانه‌ای است و انواع گل و گیاه در گیلان تولید می‌شود و این محصولات مشتریان خوبی دارند.

پارسافر در خصوص فرسوده بودن سیستم گلخانه‌ها در شمال کشور خاطرنشان کرد:گلخانه‌های گیلان فرسوده نیستند و در برخی مواقع سوء مدیریت‌ها موجب می‌شود که گلخانه‌ها دچار خسارت شوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان رتبه دوم تولید گل و گیاه زینتی فضای باز را در کشور دارد،خاطرنشان کرد:سالانه بالغ بر 19میلیون اصله درخت و درختچه در استان تولید میشود.

وی تصریح کرد:در گیلان 51 هکتار گلخانه موجود است و صادرات بالغ بر 8میلیون اصله درخت و درختچه به کشورهای همجوار دارد.

منوچهر پارسافر با بیان اینکه سالانه 2میلیون و 200 شاخه بریده از گیلان به دیگر استانها و کشورهای همسایه صادر می‌شود،گفت: بالغ بر هزار و 300 نفر بهره‌بردار گل و گیاه در گیلان فعال هستند.

وی در خصوص برای صادرات گل باید به استانداردهای جهانی،تصریح کرد:برای کسب بازارهای هدف استانداردسازی‌ها نقش موثری ایفا می‌کند.

پارسافر گفت:سیفی جات نیز از متقاضیان خوبی برخوردار است و بسته‌بندی‌های شکیل می‌تواند ارزش افزوده واقعی تولیدی این محصول را به کشاورزان برگرداند.

وی با اشاره به اینکه گیلان در تولید گلهای آپارتمانی و گلدانی در کشور جایگاه مناسبی دارد،تاکید کرد:در حال حاضر به دلیل کمبود نوری که در آپارتمانها وجود دارد، استقبال از خرید گل کاکتوس که نیاز به نور زیادی ندارد در آپارتمانها رو به افزایش است.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها