دوز اول واکسن کووایران برکت به نیمی از داوطلبان مرحله سوم تزریق شد

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد داوطلبان مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت را ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نیمی از داوطلبان در شهرهای تهران و کرج وارد این طرح مطالعاتی شدند و دوز اول واکسن را دریافت کردند.

دوز اول واکسن کووایران برکت به نیمی از داوطلبان مرحله سوم تزریق شد

دکتر سید حامد حسینی روز یکشنبه در نشست خبری مرحله سوم واکسن ایرانی کوو ایران برکت افزود: داوطلبان شهر تهران و کرج با جمعیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر وارد مطالعه شدند و دوز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند.

وی ادامه داد : این مرحله از هفته آینده در شهرهای دیگر آغاز می شود و بقیه داوطلبان واکسن خود را دریافت می کنند.

حسینی تاکید کرد: نتایج مطالعات فازهای اول و دوم بسیار مناسب بود و نتایج آن تقدیم سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت شده است و اجازه ورود به مرحله سوم صادر شد.

وی گفت: داوطلبان فازهای اول و دوم هیچ عارضه جدی نداشتند و فقط سردرد مختصر و درد عضلانی بود.

به گزارش ایرنا، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال آغاز و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن «کوو ایران برکت» پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها