علوم فضایی چیست؟

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری از فضانوردان هنگام انجام آزمایشات مختلف منتشر کرد.

علوم فضایی چیست؟

ایستگاه فضایی yuyبین‌المللی با انتشار این تصاویر نوشت: علوم فضایی، علمی است که در آن محققان پدیده‌های جدیدی را که در گرانش زمین قابل کشف نیست، کشف می‌کنند.

علوم فضایی چیست؟

عکس ۱) شین کیمبرو(Shane Kimbrough) فضانورد ناسا به مطالعه مدیریت آب گیاهان می‌پردازد و طی آن به بررسی هیدروپونیک در شرایط ریزگرانش می‌پردازد که این موضوع همچنین ممکن است سیستم‌های آبیاری روی زمین را بهبود بخشد. کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت شیوه کشت گیاه بدون خاک می‌باشد.

علوم فضایی چیست؟

عکس ۲) آکی‌هیکو هوشیده(Akihiko Hoshide) فرمانده ماموریت اکسپدیشن-۶۵ و فضانورد آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، سرخرگ رانی پای راست خود را برای آزمایش سالخوردگی عروقی اسکن می‌کند و به بررسی این موضوع که پرواز فضایی طولانی مدت بر ساختار قلب عروقی یک فضانورد چه تأثیری می‌گذارد، می‌پردازد.

علوم فضایی چیست؟

عکس ۳) توماس پسکه(Thomas Pesquet)فضانورد آژانس فضایی اروپا به بررسی نمونه‌های بلوری پروتئینی برای انجام یک مطالعه بیوتکنولوژی می‌پردازد. که این موضوع به طور بالقوه به توسعه داروهای بهتر برای درمان انواع بیماری‌ها در زمین و پیشرفت تجاری فضا منجر می‌شود.

علوم فضایی چیست؟

تصویر ۴) مگان مک‌آرتور(Megan McArthur) فضانورد ناسا بر روی یک تحقیق فیزیک فضایی کار می‌کند و می‌خواهد فناوری مورد استفاده در تولید بلورهای نیمه رسانا را بهبود بخشد.

علوم فضایی چیست؟

عکس ۵) "مارک وند هی"(Mark Vande Hei) مهندس پرواز ناسا برای مطالعه موضوع "مصونیت آسمانی"(Celestial Immunity) در داخل بخش "LSG" کار می‌کند. این مطالعه ممکن است بینشی در مورد تولید واکسن‌ و داروهای جدید فراهم کند که این امر نیز ممکن است به پیشرفت تجاری‌سازی فضا کمک کند.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها