چرا سردرد می‌گیریم؟

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد علل مختلفی دارد که فرد در صورت تغییرات و اختلالات رفتاری باید به پزشک مراجعه کند.

چرا سردرد می‌گیریم؟

هوشنگ صابری متخصص مغز و اعصاب درباره علل سردرد‌های رایج در میان مردم گفت: سردرد‌هایی که عوارض آن‌ها بیشتر مردم را درگیر می‌کند، سردرد‌هایی هستند که به دلیل افزایش فشار داخل جمجه به وجود می‌آیند. این فرم سردرد مانند دیگر سردرد‌ها خصوصیاتی دارد که باعث می‌شود از سایر سردرد‌ها تفکیک شود. یکی از علل به وجود آمدن این سردرد‌ها تجمع مایع داخل مغزی است به این معنی که تجمع مایع مغز نخایی در اطراف مغز یا نخاع منجر به سردرد می‌شود.

این جراح مغز و اعصاب افزود: دومین علت سردرد خون‌ریزی‌هایی مغزی و تومور‌های مغزی به دلیل ضربه یا علت‌های دیگر است، همچنین ضایعات عروقی مغز و تشکیل لخته‌های خونی در بخش‌هایی از مغز، از عوامل دیگر به وجود آمدن سردرد محسوب می‌شود. علاوه براین تومور‌ها و ضایعات فضا گیر داخل جمجمه، عفونت‌ها، افزایش فشار خون؛ فشار خون بالا هم می‌تواند باعث سردرد شود.

صابری با اشاره به انواع سردرد‌ها تصریح کرد: برخی مواقع سردرد می‌تواند با تاری دید و کاهش سطح هوشیاری همراه باشد که در نتیجه خود بیمار احساس خواب‌آلودگی می‌کند. علاوه بر این ممکن است بیمار حالت استفراغ و تغییرات رفتاری داشته باشد. به این صورت که حرکت دست‌ها و پا‌ها مختل شود همچنین ممکن است اختلالات تکلمی و تعادلی در فرد مشاهده شود که در نهایت انرژی فرد کاهش پیدا کرده و فرد احساس خواب‌آلودگی کند که در صورت مشاهده این علائم فرد باید پزشک مراجعه کند.

منبع: آنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رهام
    0

    مال زن گرفتن هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها