مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

قطعی آب هم در راه است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

قطعی آب هم در راه است

حمیدرضا جانباز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش بینی می کنیم در تابستان گرم امسال، منابع آبی برخی روستاها را از دست بدهیم و تعداد روستاهایی که مجبور به آبرسانی سیار و تانکری هستیم افزایش یابد.

وی افزود: امسال به بیش از 7000 روستا آبرسانی سیار صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در تابستان امسال تعداد شهرهای دارای تنش آبی به بیش از 210 شهر خواهد رسید که از این تعداد 100 شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند.

جانباز با بیان اینکه "ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به متوسط درازمدت و زمان مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجه مواجه است"، گفت: فقط در سدهایی که تامین آب شرب می کنند با کمبود 40 درصدی ذخیره آب نسبت به سال گذشته مواجه ایم که در این زمینه وزارت نیرو اولویت تخصیص آب در سدهای مهم و تأثیرگذار را تأمین آب شرب قرار داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب برخورد می شود، گفت: با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری به میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان دسترسی داریم و به مشترکان پرمصرف اخطارهایی می دهیم و با آنها برخورد می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال قطعی یا جیره بندی آب در تابستان سال جاری گفت: حتما بروز قطعی آب در تابستان وجود دارد اما جز سیاست های وزارت نیرو دادن قطعی آب نیست، بلکه تلاش می کنیم با مدیریت فشار شرایط آبرسانی را مدیریت کنیم.

وی افزود: پیش بینی می کنیم قطعی‌های آب را بیشتر در 100 شهر دارای وضعیت قرمز تنش آبی شاهد باشیم.

امروز تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کشور، بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام امضا شد. این تفاهم نامه یکساله به منظور آبرسانی به 130 روستای سیستان و بلوچستان از دو هفته آینده وارد مرحله اجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • s.m
    0

    قحطی در راه است

  • علی
    0

    واقعا خسته نباشید چه مسولین داریم برگشتیم به 90سال قبل انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده

  • کاربر ناشناس
    0

    ما همین الان هم برق که قطع میشه آب هم قطع میشه نت هم ضعیف میشه

  • ناشناس
    0

    اقای جانباز بارها در همین خبر فوری مردم اعلام کردند در این وضعیت کم ابی و کرو نا حداقل جلوی این کارواش های اتومبیل را بگیرید شما میدانید این کارواشها هر روز چقدر از ابهای زیر زمینی را هدر میدهند مثل علف خورو هم رشد کردند حدود 400-500 کارواش در سطح تهران کار میکنند فقط سه راه طرشت حدود 30--20 کارواش اتو مبیل فعال است اب های زیر زمینی بی محابا هدر میدهند باید حق ابه کشاورزی را کنترل کنید من اگر بهداشت نداشته باشم هندوانه به چه درد من میخورد . چاه های باغات و و یلاهای اطراف تهران در پشت دشت ورامین مثل رودهن - بومهن - دماوند و اب سرد- پل کردان - اغشت - هیو - راکنترل کنید که یکروز در میان اب استخرهای خودشان را عوض میکنند و بقیه جاهایی که خودتان بهتر میدانید . همیشه عادت مسئولین ایران است در دقیقه 90 با افتخارو مباهات میایند و از مشکلات رخ داده سخنوری میکنند اینچنین مدیریت در وزارت نیرو و سازمان اب و فاضلاب بدرد این مملکت نمیخورد .

  • ایرانی
    0

    jتو بگو قطعی آب من میگم به جهنم تو بگو قطعی برق من میگم به جهنم تو بگو قطعی گاز من میگم به جهنم چون شما از خود خدا ساختید و با این توهم مردم را بدبخت کردید و فراموش کردید که در زمان شاه شماها بعضی محتاج نان بودید.

  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله قعطی عمر مسؤلین هم در راه است به امید خدا

  • شهرام.ر
    0

    یعنی میاد روزی که قطعی اخوند رو هم ببینیم ؟

  • ناشناس
    0

    سایت وزین خبر فوری لطفا نظرات مردم در مورد اب را چاپ نمائید بالاخره مسئولین از همین نظرات استفاده بهینه میکنند :اقای جانباز در تهران بیش از 300 تا 400 کارواش اتومبیل فعالیت دارند در منطقه طرشت و گلاب حدود 20 تا 30 کارواش فعال است مقدار بسیار عظیمی از ابهای زیر زمینی را هر روز هدر میدهند ما میدانیم همین ابهای زیر زمینی در لوله های اب شرب خانواده ها استفاده میشود اب چاه های باغات و ویلا های اطراف تهران باید کنترل شود و مسدود شوند هر دو یا سه روز اب استخر های انان عوض میشود که باز از ابهای زیر زمینی میباشد حق ابه کشاورزی درست تقیسم نمیشود من اگر بهداشت نداشته باشم هندوانه میخواهم چه کنم این مطالب را مسئولین اب و فاضلاب بخوبی میدانند و چرا عمل نمیکنند الله و اعلم فقط دقیقه نود میایید و میگوئید اوضاع اب خراب است اوضاع برق خراب است .

  • سارا
    0

    مدیریت آقایان. که مدیر زاده میشوندو مدیر از دنیا میروند

  • ترب سیاه
    0

    ما برقمون که میره آبمون هم میره. پس روزی 6 ساعت آب نداریم. خواستم فقط از مسولان تشکر کنم.

  • تورم
    0

    قبلنا خیلی نماز باران میخوندن،،،امسال نماز هم نخوندن،،چون دیدن مردم بیدارن و بارانی درکار نیست و دیگه مزخرفات اینا کسی قبول نداره،،،کشوری که بهترین مکان های دنیا برای نیروگاه برق و باد رو داره چرا الان باید اینجور سر مردمش بیاد؟؟؟یا ما اشتباهی توی این کشور داریم زندگی میکنیم یا این مسولین از خدا بی خبر اشتباهی اومدن رو سر ملت سوار شدن،وقتی عرضه ندارید مشکلات کشور رو حل کنید به درک برید،،،،برای همه نوع دزدی کردنی پول دارید برای رفاه مردم ندارید خرج کنید؟؟؟خدا بخواد روز ننگتون نزدیک با این گند کاری هاتون

  • مهری
    0

    لیاقت مردمی که دنبال آب وبرق مجانی بودند .همین است

  • فاضل
    0

    هرچه را مدیریت کردند مسولین بدانید و آگاه باشید که باید فاتحه آن خوانده شود ،از این به بعد آینده گری ایرانی در قرن جدید اینه که آفتابه ش پر آب باشه و‌پاوربانک گوشیش شارژ یعنی مردییم از خوشی ازاین مسولین دلسوز،چقدر ماتو ایزان خوشبختم

  • حسین
    0

    آفرین هر روز بهتر از دیروز ،آب به کجا میخواهید صادر کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها