منصور کبگانیان:

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از برگزاری ۲ بار کنکور در سال خبر داد که زمان آن به اطلاع داوطلبان می رسد.

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود

منصور کبگانیان بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به دستور جلسه اشاره و اظهار کرد: در جلسه پیش از دستور، افزایش و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها مطرح شد. افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه از مدت ها قبل انجام نشده بود.

وی با اشاره به نگرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقایسه حقوق استادان دانشگاه های داخل با کشورهای همسایه و تلاش های این کشورها برای جذب محققان و اعضای هیأت علمی ابراز نگرانی کرده بود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه به مبحث کنکور که در این ستاد مورد بحث و قرار گرفت، اشاره کرد و افزود: در بحث کنکور و نظام سنجش و پذیرش، تعامل مناسبی با وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری همچنین آموزش و پرورش صورت گرفت چرا که ساماندهی کنکور با عنوان طرح سیاست ها، ضوابط سنجش و پذیرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، تعیین سرنوشت دانش آموز در چند ساعت برگزار کنکور، خانواده ها را دچار تنش می کند. برای رفع این اضطراب، مقرر شده است حداقل ۲ بار در سال کنکور برگزار شود و زمان اجرای آن به اطلاع داوطلبان می رسد.

وی اظهار داشت: همچنین ۶۰ درصد پذیرش در کنکور به سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدرسه اختصاص می یابد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که تصمیم گیری های اتخاذ شده برای کنکور ۱۴۰۰ نیست، تاکید کرد: اجرایی شدن این سیاست ها در سال ۱۴۰۱ منوط به طی کردن یک دوره گذار است. همچنین زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور به اطلاع داوطلبان می رسد.

کبگانیان با بیان این‌که تصمیم گیرها برای حذف کنکور نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، اعتقاد به ساماندهی کنکور و نه حذف آن داریم که نخستین گام، جدا کردن سنجش از پذیرش است.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه اعلام کرد که به احتمال زیاد تاثیر سوابق امتحانی پایه یازدهم هم در کنکور اعمال می شود، گفت: با این اقدام، تنش در داوطلبان و خانواده ها کاهش می یابد و افراد با نگرانی کمتری در کنکور حاضر می شوند.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ابوالفضل خالدی
    0

    دوباره،جمع کنید بابا هرساله یه تغییر میدن نه تنها استرس کم نمیشه هزاران برابر میشه واقعا این تغییر برنامه ها کشکیه دانش آموز نابود میشه جمع کنید بابا

  • کاربر ناشناس
    0

    با همین برنامه ریزی های نارکار آمد که جوانان رو بدبخت کردید همه افسردگی گرفتند، هرکس پول داشت رفت یه مدرکی جور کرد همه ی جامعه شدند تحصیل کرده بیسواد

  • اذری
    0

    اکرمی خواهید استرس خانواده ها بچه ها راکن کنید آزمون فقط از اختصاصی ها باشد

  • مریم
    0

    یه حرف مفتی میرنن همیشه یه قرن دیگه عملیش میکنن دروغگوهای پست

  • ناشناس
    0

    فلان فلان شده ها چندین سال است که این پیشنهاد مطرح است حتی برای برگزاری کنکور به دفعات بیشتر درسال چرا ازن همه سال با تاخیر این تصمیم را گرفتید؟

  • سام
    0

    خجالت بکشید از سال ۸۷ تا امروز با گفتن این جمله که کنکور رو میخوایم برداریم استرس دانش اموزان رو صدبرابر کردید.اگه کنکور بده چین و هند و صدکشور دیگه برگزار نمی کردن!!! همین یه مورد جای پارتی بازی نداره الحمدلله دنبال راهی هستید که آقازاده های خودتون رو بفرستید رشته های پزشکی. یه آمار بگیرید از تقلب هایی که در امتحان نهایی شده!! دانش اموزی که با کنکور استرس بگیره چطور میتونه چندسال بعد استرس پزشکی و خلبانی و دندان پزشکی رو تحمل کنه؟؟! پس کنکور بهترین راه برای سنجش درست دانش اموزه هرکی میگه نیست پولشو جمع کرده برای خریدن سوالات امتحان نهایی و دور زدن دانشگاه!!!

    نظرات شما -
    • ساسان
      0

      پارتی بازی نداره!!!! پدرم در اومد اینقدر پشت کنکور موندم تا اون رشته ای ک میخاستم قبول شم...چرا چون اربابان با تعیین کردن سهمیه 25درصد و 50 درصدو 75 درصد عملا مارو مجبور به رقابت در یک شرایط کاملا ظالمانه و نا برابر کرده بودن این عزبزان هم که صندلی هارو تصاحب میکردن من از فقری که حتی نمیتونستم شبانه رشتمو برم ...جالب اینه که تو حوزه پیدا کردن شغل هم همین داستان ادامه داره... اگه اسم این سهمیه بندیا پارتی بازی نیست پس چیه!؟؟ دم شهدا وآزاد ها و جانبازا گرم....احترامشون واجب قدمشون رو چشای ما مردم...ولی چرا ما باید با این عزیزان تو یک گروه رقابت کنیم!!؟؟ آقا دولت حقوقشونو زیاد کنه..خدماتشون رو بهشون بیشتر کنه...نه اینکه تو عرصه علم و عمل وارد یک رقابت نابرابری کنه که مردم از چش همین عزیزان ببین... ما که گذشت بهر حال خداروشکر با پشتکار داریم تلاش میکنیم از این معادله خودمونو خارج کنیم...میریم ازین مملکت یه چند وقت دیگه...این مملکتم خودتون اداره کنید روز به روز به عقب تر برگردید...ولی این مملکت به جای نخبه پروری در حال فراری دادنشونه...که البته این یک سیاسته چرا که حکومت کردن بر مردمی که ضریب هوشی پایین تری داشته باشن راحت تره...عجیب نیست که کشوری مثل امریکا روز به روز توصعه یافته تر به لحاظ علمی و کشورای امثال ما و افغانستانو عراق و سوریه روز به روز عقب گردیش بیشتره... در ضمن مملکت با دعا و نذرو نیاز اداره نمیشه...تخصص میخاد...متخصصین رو هم که شما فراری دادین...این مملکت بمونه برا شما و اون خانومی که گفت هرکی نمیخاد جمع کنه از ایران بره...چشم انداره 10 سالتونم خواهیم دید...همونطوری 42 سالتون خودشو نشون داد...به هر حال خود دانید... شعار مرگ بر امریکا میدین ولی بدونید اونجارو متخصصین آداره میکنن...نه پوپولیستای مثل شما اونا بیشتر به ما میرسن...

  • بلای قربانی شدن علم پای کسب ثروت حرام
    0

    خلاصه و مفید آنچه در این چند دهه سیر قهقرایی "تحصیل علم به تحصیل ثروت حرام از راه فروختن مدرک علمی بدون لیاقت علمی" میتوان گفت. رخنه افکار کاپیتالسیم و سرمایه داری در حوزه علم، از توهمات تا حقایقی درباره هزینه های سرمایه گذاری در زمینه آموزش، منجر شد که اموزش خصوصی شود، خیلی زود کسب منفعت بیشتر بنگاههای خصوصی به اصطلاح آموزشی به سمن کسب مال و ثروت حرام از راه مدرکفروشی شد، استارت کار از همان دانشگاه پولی آزاد و سپس پیام و علیمی-کاربردی و راس همه این بازار مکاران همالن کنکور است که گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی که خودش بازاری شده و دولتیها به فکر مالیات گرفتن انداخته است! و همه اینها از قوانین مشوق مدرگرایی است، چگونه ظالمانه و جاهلانه شرط استخدام دیپلم و یا مدارک بیشتر برای هر شغلی گذاشتن؟! از آبدارچی و مسئول نظافت دیپلم؟! مسئول باجه و تحصیلدار بانک لیسانس؟! تازه دولت از این بازار مکاران و کسب مال حرام !، اما برای تغذیه این بازار کسب مال حرام مدرکفروشی، ساسنور رکدن بیفایده است، مشکل حل نمی شود تا حرف حق زده شود، مشهد که محل حرم امام (ع) است و بایست مکانی مطهر و منور از علم اموزی مطهر و الهی باشد، توسط اقلیت سرمایه دار و دنیاطلب به مکانی از کثافتکاری شده و خیانت به به وجود مبارک امام رضا ع(9 شده است، انبوهی دانشگاه و مدارس خصوصی و مراکز مهارت آموزی خصصوی فعال در کار مدرکفروشی، بساط بحران کرونا هم فرصت حرامخورای بیشتر! واگذاری امتحان به مدارس مدیران حرامخوار مدرکفروش مثل دادن هدایت کاروان به دست دزد است و اینجا حتی شریک قافله نیازی نیست! از گرگها میخواهند چوپانی کنند و زهی خیال باطل! و تستهای آنلاین با سوالات از پیش آماده با جواب PDF با قبالیت سرچ! کلا کسانی به دبنال منافع مدرک یا حتی صرفا برای پز دادن داشتن مدرک کامپیوتر یا دیپلم میروند سفارش میدهند به فلان مدیر آموزشکاه شرکایش که با دادن چند میلیون مدرک درست کنند، چند ده واحد درسی از راه گواهی مدرم وزارت ارشاد و بعد قبولی تضمن شده نمره مستمر 10 و یک حضور و غیاب صوری و نمره! در اغلب موارد تعداد کثیری هم بدون حضور حتی ازمون صوری، نمره میگرند! خرداد می رسد و متقلبان کار دانش آموز و دانشجوهای تلاشگر و بالیاقت آلوده کثافتکاری تقلب و مدرکفروشی میکنند، اخر سر دانش اموز و دانشجو محصل حقیقی بیکار و ان مدرکدار متقلب میرود شغلهای حکومتی و رانتیزه میگرد و چند سال بعد خبرهای اندک درزکرده از انبوه فسادها و خیانتها به کشور برملا میشود! ------------------------------------------------------------------------ کارد به استخوان رسیده ---------------------------------------------------------------------------- https://www.khabarfoori.com/detail/2658053 ------------------------------------------------------------------------------

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها