یک کارشناس ارزهای دیجیتال در گفتگو با خبر فوری:

ماهیت بورس و رمزارز متفاوت است / دولت دخالت نکند

بازار ۱۲ میلیونی ارز دیجیتال در ایران باعث شده است تا بسیاری از تحلیلگران نگران تبعات سیاست هایی باشند که ممکن است به تهدید سرمایه سرمایه گذاران در این بازار منتهی شود.

ماهیت بورس و رمزارز متفاوت است / دولت دخالت نکند

به گزارش خبر فوری ، سرمایه گذاران در بازار رمزارزها سابقه خوبی از دخالت دولت در بازار ندارند. مداخله دولت در بورس، مشکلات فراوانی را برای سرمایه گذاران پدید آورد و ورود دولت به بازار دلار و توزیع دلارهای رانتی، بازار را بهم ریخت.

حالا دولت بار دیگر می خواهد در یک سیاست کارشناسی نشده، درگاه های خرید و فروش ارز را محدود به داخل کشور کند. اقدامی که در یک شرایط طبیعی، امری لازم و حیاتی است، اما در شرایط تحریم و درحالی که بسیاری از سرویس دهندگان اینترنتی خدمات خود به کاربران ایرانی را محدود کرده اند، می تواند باعث از دست رفتن سرمایه میلیون ها سرمایه گذار در این بازار شود.

اینکه ایران بخواهد از طریق درگاه های داخلی مبادرت به کنترل خرید و فروش رمزارز کرده و حتی اقدام به مالیات گیری کند، امری ضروری است. روشن است که هرچه زیرساخت های داخلی کشور برای تحولات بازار سرمایه آماده تر باشد، نگرانی های داخلی از بابت امنیت و پیگیری سرمایه گذاری نیز کمتر است. با این حال این سیاست ها نباید منتهی به اقداماتی شود که اصل سرمایه را تهدید کند.

نگرانی فعالان بازار ایران است که اگر بسترهای جهانی خرید و فروش اینترنتی به امنیت درگاه های داخلی و یا شرایط اتصال به این درگاه ها حساس شده و آن را مسدود کند، چه کسی پاسخگوی عدم دسترسی به میلیاردها تومان سرمایه در این بازار خواهد بود؟ در حال حاضر سرمایه گذاری در بازار رمزارز سه برابر بورس است و بنابراین هرگونه اشکال در فرآیند دسترسی به بازار رمزارز می تواند سه برابر بورس تهدید امنیتی و اقتصادی و معیشتی ایجاد کند که این اقدام در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی در یک دوران کم سابقه از رکورد به سر می برد، قابل قبول نیست.

سرمایه گذاران از دولتمردان و نمایندگان مجلس می پرسند که اگر قرار است گامی برای سامان دادن به بازار ارز دیجیتال که اتفاقا خواست فعالان این بازر نیز هست، بردارند، چرا از همین فعالان برای راهنمایی و مشورت در این زمینه استفاده نمی کنند و چرا تنها اظهارات کارشناسانی مبنای عمل قرار می گیرد که درکی جامع از این بازار و تهدیدات آن ندارند؟

بهنام سلطانی از کارشناسان حوزه رمزارز در گفتگو با خبر فوری با بیان اینکه ماهیت بورس و ارز با همدیگر فرق می‌کند بر این نکته تاکید می کند که رمز ارز دست هیچ‌گونه دولتی نیست و دولتها نمی توانند در این حوزه دخالت کنند.

فایل صوتی گفتگو با این کارشناس حوزه رمزارز را بشنوید:

منبع: خبرفوری

66

حجم ویدیو: 10.79M | مدت زمان ویدیو: 00:03:06 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    متاسفانه ملت بدون اطلاع و صرفا با جو حرکت می کنند و از خطرات سرمایه گذاری در بازار نامعلوم رمز ارزها اطلاعی ندارند. دولت و بانک مرکزی باید با هشدارهای اولیه جلوی این بازار را بگیرند. کره جنوبی با اون همه پیشرفت اجازه سرمایه گذاری تو این بازار را نداده.

  • ناشناس
    0

    دولت گرامی زود بیا دست بذار رو رمزارزها و گند بزن بهش!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها