اعزام بالگرد جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام بالگرد هلال احمر جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت خبر داد و گفت: تاکنون ۵ سورتی پرواز جهت انتقال نیروها به ارتفاعات محل آتش سوزی انجام شده است.

اعزام بالگرد جهت کمک به مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت

غلام‌حسین حکمتیان اصل افزود: تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی در منطقه لار شاه‌بهرام شهرستان باشت ادامه دارد پیش بینی می شود که امروز آتش سوزی جنگلهای باشت مهار شود.

وی اظهارکرد: آتش‌سوزی از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه در منطقه شاه‌بهرام شروع شد و نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان اداری و سبیج در در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان باشت و مدیریت بحران استان برای بالگرد درخواست دادیم که یک بالگرد هلال احمر به منطقه جهت انتقال نیروها اعزام شده و هم اکنون در حال انتقال نیروهاست.

حکمتیان اصل تصریح کرد: از نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت برای مهار آتش‌سوزی استمداد می‌طلبیم که در منطقه حاضر شوند.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون نیروی منابع طبیعی با تجهیزات کامل و دستگاه دمنده در منطقه حاضر هستند و پیش بینی می شود آتش‌سوزی تا پایان امروز مهار شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت این آتش سوزی بیان کرد: علت آتش سوزی آتش زدن پسماند مزارع از سوی یک کشاورز براب برنج کاری بوده که به عرصه های منابع طبیعی و جنگل‌ها سرایت کرده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها