عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند

طبق ادعای یک پایگاه خبری، معاون وزیر امور خارجه ایران گفته احتمال تمدید مهلت همکاری هسته ای تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد.

عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند

تارنمای شبکه ان اچ کی ژاپن به نقل از سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در روند نشست برجامی وین نوشت احتمال تمدید مهلت همکاری هسته ای تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد.

عراقچی به خبرنگار ان اچی کی ژاپن در وین گفته است ایران امیدوار است پیشرفت های کافی در روند مذاکرات وین صورت گیرد تا دیگر نیازی به طرح موضوع تمدید همکاری های با آژانس نباشد.

ذوالنور: سوم خرداد دوربین‌های آژانس خاموش می‌شود

حرفهای منسوب به عراقچی در حالی است که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است:اگر تا سوم خرداد مذاکرات برجامی به نتیجه نرسد طبق قانون لغو تحریم‌ها دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای خاموش می‌شود.
مجتبی ذوالنور تاکید کرد: هر بند جدید اگر بخواهد به برجام اضافه شود باید در مجلس تصویب شود.
پس از تصویب طرح مجلس؛ سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس توافقی سه ماهه انجام دادند که براساس آن ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرد اما در برخی تاسیسات دوربین های آژانس به صورت آفلاین فعالیت می‌کنند تا پایبندی ایران به برجام را بسنجد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ربیع
    0

    دولت تمدید مدید........

  • برديا
    0

    حالا که اقاي بايدن با هر ساز شما رقصيده ديکه اين مسخره بازبهاي کودکانه رو کنار بگذاريد

  • میلاد
    0

    به چه حقی دارن به بازرسان اجازه میدن وقتی خرابکاری میکنن وقتی در تحریم هستیم چرا قانون مجلس که نمایندگان ما مردم تصویب میکنن دور میزنن

  • کاربر ناشناس
    0

    آنها هر کاری را که‌ از شما بخواند شما بادل جان انجام می دید هسته‌ای موشکی شرف همه چیز را در اختیار شان می گذارید آخر دست از پا درازتر بر می گردید تا آنقدر پور روح هستید که‌ میآید میکید برجام را خدا آفریده ما چه کاریم همه چیز را کردن خدا می اندازید

  • سید اهوازی
    0

    تمدید کار بسیار اشتباهی است. چون تهدیدهای ایران بی خاصیت میشود و کار مذاکرات را به درازا می کشند و در آخر هیچی عاید ایران نمی شود . ولی اگر در موعد مقرر دوربین ها خاموش و توافق با آژانس تمدید نشود ، مذاکرات به سود ایران تمام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها