یک روانشناس در گفتگو با خبر فوری:

کنکور رقابت مسمو‌م ایجاد کرده است / داروهایی که داوطلبان کنکور مصرف می کنند، اعتیادآور است!

یک روانشناس گفت: خانواده‌ها باید دست از رقابت بردارند و به فرزندان خود آموزش دهند که بدون رتبه مورد نظر هم ارزشمند هستند.

کنکور رقابت مسمو‌م ایجاد کرده است / داروهایی که داوطلبان کنکور مصرف می کنند، اعتیادآور است!

دکتر الهام خندان در گفتگو با خبر فوری درباره تاثیرات مخرب کنکور اظهار داشت: دانش آموزان قبل از کنکور به غیر از کافئین و قهوه، دارو و حتی قرص هم مصرف می‌کنند که خیلی از این‌ها اعتیادآور هستند. این استرس ممکن است تا بعد از کنکور هم ادامه پیدا کند.

دیگر هشدارهای این روانشناس را در ادامه بشنوید.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 2.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بی نام
    0

    روانشناس مملکت هم در خدمت نظام هست .چرا توصیه هاشون فقط به فرزندان و خانواده ها ست اگر خیلی نگران شادی و سلامت جوانان این کشورند تا حالا باید این شیوه معایب اش برطرف می شد وقتی طرف با سهمیه میاد میره تو جایی که حق اش نیست قبول میشه نتیجه اش برای افراد دیگه میشه نگرانی و استرس . افراد خودشون می تونند آرامش را برای خودشون ایجاد کنند به شرطی که خیالشون راحت باشه در یک مسیر درست دارند گذر می کنند و همه چیز بر اساس قانون بدون تبعیض هست . اصلا چرا باید در کشور اسلامی اینقدر مواد اعتیاد آور زیاد باشه که نوجوانان و جوانان کشور را هدف قرار بده .

  • کاربر ناشناس
    0

    سهمیه ها کم لطفی در حق بقیه دانش آموزان است

  • مدرکفروشی
    0

    سلام احتراما با توجه مطلبی در سایت تابناک، مبنی دعوت به گزارش خلافکاری، نمونه ای مدرکفروشی گشترده مشابه آنچه که در کامنت سایت تابن اکآمده، در شهر مشهد رخ داده است، مراکز مثل مورد نامبرده در مشهد، سالهاست با روشهای خاص و رابط بازی با برخی مسئولان متخلف، اقدام به کلاس های صوری و کم ساعت و گاهش بدون کلاس و دادن نمره قبولی است، با امورزشگاهای متخلف دیگری برای دادن دیپلم همکاری میکنند! از قبال این کار سالانه دهها میلیون تا چند صد میلیون درامد کسب میکنند، افراد نالایق مدرک مهارتی میگرند که حتی اندکی مهارت ندارند و جذب مراکز حاکمیتی شده و یا پایه سنواتی دولتی و با ناشیستگی وادر مرازک آموزش عالی میشوند. از زمان بروز بلای کرونا، سوءاستفاده این مراکز بیشتر شده است، به دروغ مدعی کلاس مجازی هستند، در حالی کلاس مجازی در کار نیست، حتی چنان با صراحت اقدام به جذب متقاضیان مدرک فروشی میکنند، در تبلیغاتشان و مکالمتشان تضمین میدهند برای قولی! بع دروغ دیپام آنلاین و بدون کلاس! اما آموزشی در کار نیست برای اکثریت بجز چند کلاس فرمالیته و الکیف برای بسیاری حتی یک جلسه هم حضور نداشته، با ارقام چند میلیونی به صوری و اما درحقیقت تقلب و خلافف مالند دادن نمره مستمر و نمره خودشان میدهند، حتی یک مورد هم مردودی در آزمون آموزشگاهشان نیست، چون ارشاد مشهد، برگزرای آزمون به خود آموزشگاه داده است و انها هر که بتوانند قبول میدهند، ناظرها صوری و الکی است، تستها میروند دست جمعی میزنند برای متخلفان مدرکفروشی. شایعاتی است که لیستها خواهان مدرکفروشی به ناظرها میدهند! 1- پیشنهاد میشود منبع سوالات تستی با فرمت PDF حذف شود 2- بایست هر محصل بروئد کتاب بخواند و سوالات به صورت تشریحی و یا تستهای مطول بدون اعلام قبلی باشد تا کسانی کلاس عملی واقعی دیده اند و کتاب خوانده اند، بتوانند تست بزنند و نه اینکه افراد معدودی مثل میدران و شرکای آموزشگاههای خصوصی مهارت (بعضا مدیر آموزش صوری است و مجوز را به کسی دیگر فروخته است!)، خودشان تست بزنند. 3- برگزاری آزمون از خود آموزشگاهها بگیرند و در مراکز مجمتع برگزار کنند تحت شرایط بدون تخلف. 4- تمامی آزمونگران و ناظران قدیمی، که برخی از آنها شایع به همکاری با مدرکفروشان هستند، عوض شود و آزمونگران و ناظران پاکدست گمارده شود. 5- آموزشگاههای دروس عمومی مثل از راه دور و غیر انتفاعی که با آموزشگاههای مهارتی متخلف همکاری کرده و اقدام به صدور دیپلم کرده شناسایی و برخود شده و خحدالامکان پروانه آموزشگاهشان باطل شود. https://www.tabnak.ir/fa/news/1049702/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85

  • مدرکفروشی
    0

    سلام احتراما با توجه مطلبی در سایت تابناک، مبنی دعوت به گزارش خلافکاری، نمونه ای مدرکفروشی گشترده مشابه آنچه که در کامنت سایت تابناک آمده، در شهر مشهد رخ داده است، مراکز مثل مورد نامبرده در مشهد، سالهاست با روشهای خاص و رابط بازی با برخی مسئولان متخلف، اقدام به کلاس های صوری و کم ساعت و گاهش بدون کلاس و دادن نمره قبولی است، با امورزشگاهای متخلف دیگری برای دادن دیپلم همکاری میکنند! از قبال این کار سالانه دهها میلیون تا چند صد میلیون درامد کسب میکنند، افراد نالایق مدرک مهارتی میگرند که حتی اندکی مهارت ندارند و جذب مراکز حاکمیتی شده و یا پایه سنواتی دولتی و با ناشایستگی وارد مراکز آموزش عالی میشوند. از زمان بروز بلای کرونا، سوءاستفاده این مراکز بیشتر شده است، به دروغ مدعی کلاس مجازی هستند، در حالی کلاس مجازی در کار نیست، حتی چنان با صراحت اقدام به جذب متقاضیان مدرک فروشی میکنند، در تبلیغاتشان و مکالمتشان تضمین میدهند برای قولی! به دروغ دیپلم آنلاین و بدون کلاس! اما آموزشی در کار نیست برای اکثریت بجز چند کلاس فرمالیته و الکی، برای بسیاری حتی یک جلسه هم حضور نداشته، با ارقام چند میلیونی به صوری و اما درحقیقت تقلب و خلاف، مانند دادن نمره مستمر و نمره خودشان میدهند، حتی یک مورد هم مردودی در آزمون آموزشگاهشان نیست، چون ارشاد مشهد، برگزرای آزمون به خود آموزشگاه داده است و انها هر که بتوانند قبول میدهند، ناظرها صوری و الکی است، تستها میروند دست جمعی میزنند برای متخلفان مدرکفروشی. شایعاتی است که لیستها خواهان مدرکفروشی به ناظرها میدهند! 1- پیشنهاد میشود منبع سوالات تستی با فرمت PDF حذف شود 2- بایست هر محصل بروئد کتاب بخواند و سوالات به صورت تشریحی و یا تستهای مطول بدون اعلام قبلی باشد تا کسانی کلاس عملی واقعی دیده اند و کتاب خوانده اند، بتوانند تست بزنند و نه اینکه افراد معدودی مثل میدران و شرکای آموزشگاههای خصوصی مهارت (بعضا مدیر آموزش صوری است و مجوز را به کسی دیگر فروخته است!)، خودشان تست بزنند. 3- برگزاری آزمون از خود آموزشگاهها بگیرند و در مراکز مجمتع برگزار کنند تحت شرایط بدون تخلف. 4- تمامی آزمونگران و ناظران قدیمی، که برخی از آنها شایع به همکاری با مدرکفروشان هستند، عوض شود و آزمونگران و ناظران پاکدست گمارده شود. 5- آموزشگاههای دروس عمومی مثل از راه دور و غیر انتفاعی که با آموزشگاههای مهارتی متخلف همکاری کرده و اقدام به صدور دیپلم کرده شناسایی و برخود شده و خحدالامکان پروانه آموزشگاهشان باطل شود. https://www.tabnak.ir/fa/news/1049702/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D9%85

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها