تاریخ احیای برجام مشخص شد+ جزئیات

بلومبرگ گزارش داد، مذاکرات با نزدیک‌تر شدن به تاریخ ۲۲ مه - که ضرب الاجل توافق شده میان ایران و آژانس برای نظارت بر عدم پنهان‌سازی فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران است- ضروری‌تر شده‌اند.

تاریخ احیای برجام مشخص شد+ جزئیات

بلومبرگ نوشت: قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا اواسط ماه مه و پیش از انقضای توافق نظارتی کلیدی ایران، برجام را احیا کنند.

دو مقام اروپایی که نخواستند نام‌شان به دلیل حساسیت مذاکرات وین فاش شود، تاریخ مذکور را تایید کردند.

تاریخ مذاکرات اعلام شد

این مقام‌ها همچنین تاکید کرده‌اند که راه طولانی برای رسیدن به تفاهم میان ایران و آمریکا وجود دارد.

به گزارش بلومبرگ، مذاکرات با نزدیک‌تر شدن به تاریخ ۲۲ مه - که ضرب الاجل توافق شده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر عدم پنهان‌سازی فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران است- ضروری‌تر شده‌اند.

یکی از مقامات تایید کرده است که هدف آن‌ها به سرانجام رساندن توافق حداقل چندین روز پیش از ۲۲ مه می‌باشد.

در عین حال یک شخص نزدیک به مقامات وزارت خارجه آمریکا با "جاه‌طلبانه" خواندن تاریخ تعیین شده برای به سرانجام رسیدن گفت‌وگوها اعلام کرد که توافق تا اواسط ماه ژوئن حاصل می‌شود.

اگر تا تاریخ ضرب الاجل به نتیجه نرسند

رافائل گروسی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگوی روز پنج‌شنبه خود با شبکه بلومبرگ نسبت به نابود کردن اطلاعات دوربین‌ها توسط ایران درصورت عدم حصول توافق در تاریخ معین ابراز نگرانی کرد.

وی ادامه داد: بیاید امیدوار باشیم که این اتفاق روی نداده باشد.

گروسی تصریح کرد درصورتی که طرفین تا ضرب‌الاجل به نتیجه نرسند، وی به تهران سفر خواهد کرد تا به تفاهمی دیگر با ایران دست یابد.

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • دلواپسان حقیقی
    0

    یااااااا ابوالفضل العباس.... خدا به داد ما برسه.

  • مهدی
    0

    اگر آمریکا براستی دشمن ایران باشد، به برجام باز نخواهد گشت. به چند دلیل: 1. استمرار فشار اقتصادی و به تبع آن فشار اجتماعی بر ایران. ۲. حذف فیلم های تاسیسات هسته‌ای زمینه ساز اجماع در آژانس بر علیه ایران میشود ۳. اجماع آژانس میتواند زمینه ساز تصمیمات در شورای امنیت شود. ۴. ادامه وضعیت موجود و تحویل دولت در این شرایط مانع برنامه ریزی دولت بعدی خواهد بود ۵. منافع چین و روسیه در استمرار شرایط تحریم موثر است و این دوستان هم از توبره تحریم ها و میخورند و هم از آخور تعامل با آمریکا و شرکایش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایران و امریکا برای منافعشون با هم مذاکره کردن وگرنه تا دنیا دنیاست نه امریکا دوست ما میشه و نه ایران با امریکا دوست میشه

  • احسان
    0

    اول که روحانی بود شد برجام. حالا که داره شرش از سرمون کم میشه شده برجام پلاس.با رییس جمهور بعدی و شرایط موشکی میشه برجام پلاس توربو..

    نظرات شما -
    • کاسبان تحریم
      0

      دلال خودروهای لگن سایپا ایران خودرو خیلی انگاری بهت مزه داده

  • نظرگو
    0

    تا جون که جونمون درمیاد

  • مهدی
    0

    نمیدانم کشوری که ایران این همه نخبه دارد منادر وکشورهای دوست چسبیده به 4 کشوربرجام بابا گور این 4 کشور کرده باید خودمان ری پا باشیم اینهای که از برجام حرف میزنن مناف خودشونه 80 میلیون انسان را فدای خودشون میکونن

  • مومنی
    0

    خیانت روحانی و ظریف روباه صفت و عراقچی بدبخت باید تکمیل بشه و تعهد شان را و دین شان را به اربابشان در این دوماه انجام و تکمیل کنند خاک برسرتان خیانت کارها مملکت را دارید می فروشید سر پل صراط حاج قاسم و شهدا جلوی شما را می گیرند و پرتتان می کنند جهنم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خود حاج قاسم موافق مذاکره بود

  • کار بر ناشناس
    0

    متاسفیم برا شون دل شون به چی خوش کردن!!برجام ذلت تا ابد در خاطره ها وتاریخ خواهد ماند. ای کاش ذره ای از توکل شهید عزیز سردار دل ها رو داشتتن امروز اینقدر شکست خورده نبودن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاربر عزیز منم مثل شما میگم آمریکا و ...همه کلاهبردار و دغل و ...اما آیا برای مقابله با کشوری ک ابرقدرت دنیاست و اقتصادش حرف اول دنیا رو میزنه و دوسال با تحریماش زندگی همه رو فلج کرده راهکاری داریم ایا واقعا تحریمها رو تونستیم شکست بدیم وقتی صدای خرد شدن استخونای مردم میاد پس من نوعی میگم خدا کنه ی توافق بشه تا مردم راحت بشن چ بسیارند آنهایی ک در این شرایط کلی کاسبی کردن امیدوارم همینا ادب بشن

    • د
      0

      دلال تحریم دلار اومد زیر بیست یه سکته کن دیگه

  • کار بر ناسناس
    0

    کسی که امیدش کد خدا باشه وضعش بهتر از این نبست. خلاصه خوب دارن بازی می دن. کاش می فهمیدن رو سیاهی برای ذغال

  • کار بر ناشناس
    0

    کسی که امیدش به غیر خدا باشه خدا ناامیدش می کنه

  • سعید
    0

    نباید تا قبل از نتیجه گروسی رو به ایران راه بدن اگه راه بدن معلوم میشه ما خیلی ...

  • سید علی
    0

    عالی ،به امید موفقیت تیم مذاکره کننده

  • ناشناس
    0

    مگه جناح اصولگرا را بیهوش نموده و پس از توافق بهوش بیاورید وگرنه رفع تحریم در خواب ببینید -- اگر هم دیدن دنیا داره با ایران کنار میاد و بهوش بودن دوتا موشک به کابل دوتا به شارجه و دوتا به دوحه یکی هم به منامه شلیک و در صورت عدم موفقیت غنی سازی به نود درصد رسانیده و تمام ... جشن پیروزی

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام پیره زن سرکوچه ما هم می داند که غربیها وقت کشی می کنند و تیم مذاکره کننده را سرکار گذاشته اند. من نمی دانم آقای عراقچی نجومی بگیر و اشرافی چرا دل از این هتل نمی کند و نمی آید . غربیها با اصل نظام ما مخالفند و منفعتی برای ما ندارند. ما باید دست به زانوی خودمان بگیریم و بگوییم یاعلی.

  • سربازان فدایی ولایت
    0

    ما منتظر محاکمه سران کلیدرنگ زده هستیم انشالله آخر تابستون

  • امیری
    0

    بس دیگه یک بار با برجام سرتان کلاه گذاشتند کافی نبود باز دست بر نمیدارید دوباره فریب و خیانت/ بایدن روباه مکار است

  • کار بر ناشناس
    0

    مذاکره بهانه است اگر بخواهیم کار کنیم نیاز به کسی نیست . هشت سال دفاع مقدس که هیچکس کمک مون نکرد روپای خودمون بودیم انصافا بگیم چجوری مدیریت شد.ضمنا تجربه کافی هم نداشتیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها